במרחק נגיעה מהשלב הבא

פגרת הנבחרת הגיעה להפועל ב"ש בדיוק בזמן. זו הייתה מנוחה שנתנה לשחקנים מעט זמן להתאושש ובנוסף החזירה, כך עושה רושם, את הרעב והרצון לנצח ולדרוס. את המשחק מול מכבי פ"ת ניתן לתאר במילה אחת: ה-צ-ג-ה.  ולא רק על כר הדשא, נראה שגם הקהל הבאר שבעי ניצל את החופשה להתרעננות והחזרת האנרגיה. האווירה בטרנר הייתה מחשמלת והסתיימה בשליטה מוחלטת שלא הוטלה בספק אפילו לדקה, ועם יתרון 0-4 מוחץ במחצית.

בשולי המשחק דובר כרגיל על הכל מלבד כדורגל. שוב סערת בוזגלו שלא מוכן לחתום על חוזה לשנה נוספת ודורש חוזה  לשלוש שנים, דני עמוס, שוערה של מכבי פ"ת מצהיר שאם פ"ת ינצחו הוא יגלח את זקנו וברק בכר שסובל מכאבים בחניכיים ונעדר מהאימון המסכם של הקבוצה.

כל זה לא מנע בסוף מבכר לגרוף, שוב, את כל הקופה לאחר שהימר על מיכאל אוחנה בהרכב על חשבונו של בוזגלו. רבים חשבו שמדובר במעין תרגיל מנהיגות סטייל מה שעשה טביב לאצילי, שסירב להאריך את חוזהו בבית"ר, אבל בכר, נאמן לעצמו ולהרכב הטוב ביותר שמתאים לכל משחק נתון, לא חשש והעלה את אוחנה להרכב.

הפועל בש חוגגת ניצחון
Credit to "Hapoel Beer Sheva FC" Facebook page

ואוי, איך שאותו אוחנה גמל לבכר, שער מהסרטים כזה שמועמד כבר עכשיו לשער העונה בליגה ולאחד השערים היפים ביותר בעולם לשנת 2016-2017.  אך השער היה כאמור רק המתאבן, מלכתחילה רק קבוצה אחת נראתה על המגרש והיא הגיעה לדרוס ורעבה מתמיד. היה אפשר לראות את זה מהשריקה, לחץ על הכדור, שליטה אבסולוטית במרכז המגרש וטוני נוואקמה אחד שממשיך להוכיח לכולם שהוא עושה מה שהוא רוצה בליגה שלנו. שהוא לא חייב לכבוש כדי להיות חשוב ודומיננטי. הפעם זה נגמר בשני בישולים ושער בפנדל.

נקודה למחשבה למאור בוזגלו: הקבוצה הוכיחה שהיא מסוגלת להסתדר גם בלעדיך. ברדה מלך השערים בשנה שעברה, פצוע כבר תקופה וכלום לא פוגע במכונה אז אולי תפנים, אין שחקן גדול יותר מהקבוצה.

המערך של בכר היה מערך רגיל, 4-5-1 שהופך ל-4-3-3 בהתקפה, עם מהרן ראדי וג'ון אוגו במרכז המגרש כאשר מיכאל אוחנה באמצע, מליקסון בימין ווואקמה קיצוני שמאלי.  אך בפועל, פעמים רבות מליקסון ואוחנה החליפו תפקידים ומקומות ויצרו בלבול בקרב שחקני מכבי פתח תקווה. השער של לוסיו בדקה התשיעית פתח את כל המשחק ואפשר לבאר שבע להיות רגועה יותר בהמשך ולשחק את המשחק שלה. הבלם מיגל ויטור ראוי גם הוא למילה טובה לאחר שכרגיל עמד כסלע יצוק בהגנה בלי לטעות, ובנוסף קינח הפעם עם צמד שערים בנגיחה, אחד מהם מטעות אומללה של אותו דני עמוס שישמור את הגילוח לפעם הבאה, בינתיים הוא ימשיך ויראה כמו דרדסבא.

עם הפנים לאירופה

אך עם כל הכבוד למכבי פתח תקווה, המשימה החשובה יותר השבוע היא מול ספרטה פראג שמגיעה לטרנר בחמישי. באר שבע אולי תצטרך לנסות להתמודד עם שאנות מסוימת. אחרי אולימפיאקוס, סלטיק ואינטר, פראג היא לא שם גדול בכדורגל העולמי. היא מגיעה בתקופה לא רעה אחרי שניצחה 0-3 בליגה ושברה רצף של שלושה משחקים ללא ניצחון, אך ממוקמת כרגע רק במקום הרביעי בליגה וביום ראשון משחקת נגד השנייה ויריבתה המושבעת בליגה הצ'כית, ויטוריה פלזן.

זאת לאחר שמאמן הקבוצה בתחילת העונה, זדנק סשסני, פוטר ובינתיים המאמן הזמני, דויד הולובק, עושה עבודה לא רעה. אמנם הצ'כים מגיעים למשחק ללא כמה משחקני מפתח שלה שחסרים בעיקר בשל פציעות, בין היתר כובש הצמד במשחק הניצחון בליגה והקפטן, דויד לפאטה, וכמו כן ללא הכוכב מספר אחד של הקבוצה, תומאס רוזיצקי שחזר אליה לעונת פרישה אחרי שנים של קריירה מפוארת אך מלאת פציעות בארסנל ובדורטמונד. כמיטב המסורת, גם העונה הוא פצוע ושותף רק במשחק אחד עד כה. בנוסף גם השוער הראשון והשלישי של הקבוצה הצ'כית ייעדרו מהמשחק בעקבות פציעות. למי כן צריך לשים לב? לחלוץ הנבחרת הצעיר, ואצלב קאדלץ, ולקשר בורק דוצ'קאל.

הולובק, יצר תחושה כי המשחק בב"ש כלל לא חשוב לקבוצה הצ'כית שמתרכזת במשחק בראשון אך אל לכם לטעות, המשחק הזה חשוב גם לפראג והם רוצים לנצח. הכסף והיוקרה של העפלה לשלב הבא זה לא דבר של מה בכך לקבוצה הצ'כית. הקרב מול באר שבע הוא קרב משמעותי מאוד על הכרטיס לשלב הבא. לב"ש 4 נקודות בעוד שלספרטה 3 בעקבות ניצחונה הביתי על אינטר. ניצחון של ב"ש יגדיל את הפער ביניהן ל-4 נקודות ויהיה משמעותי לקראת הקרב החוזר בעוד שבועיים בבירת צ'כיה.

ברק בכר מתכנן, על פי הערכות, להעלות בהרכב התקפי מהרגיל ולשנות את שיטת שלושת הבלמים שלו. במקרה הזה אני חושב שמדובר בהחלטה מצוינת. מאחר ועם כל הכבוד לספרטה פראג במשחק הזה מול ספרטה באר שבע מגיעה ללא רגשי נחיתות. אסור לב"ש להגיע שאננה ולחשוב שהמשחק בכיס כי בכל זאת מדובר בקבוצה אירופאית ששיחקה בעבר בצ'מפיונס ובעלת ניסיון באירופה, אך מבחינת סגל השחקנים, הסגל של הפועל באר שבע לא נופל מזה של ספרטה, בוודאי לא מהסגל שיגיע לישראל.

לכן הפעם ברק בכר מתכנן לעלות במערך של ארבעה שחקני הגנה מאחור ועם הובאן ואוגו במרכז המגרש, כשבוזגלו או ראדי יקבלו את המקום הנוסף שהתפנה בקישור בעקבות הויתור על הבלם השלישי (מיכאל אוחנה לא יכול לשחק באירופה). הצ'כים יגיעו לבאר שבע ויחוו קצת מהחום והלחות הדרומית וכולנו תקווה שיתייבשו בבירת הנגב ויחזרו ללא נקודה.

הפועל בש חוגגת ניצחון
Credit to "Hapoel Beer Sheva FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח