להיות או לא להיות (בצ'מפיונס) – על הפועל באר שבע לקראת עונת 2017/8

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2017-2018, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. והפעם דר פלדמן על אלופת המדינה הפועל באר שבע

עונה חדשה בפתח, ההתרגשות עולה, אך עם כל הכבוד לליגה בהפועל ב"ש רוצים לעשות השנה היסטוריה. הצ'מפיונס ליג זו המטרה שסומנה בב"ש. ניתן לומר חד משמעית שגביע הטוטו ואפילו הליגה הוקרבו ויוקרבו בצורה כזו או אחרת כדי לעמוד במטרה. נכון שהשנה נבנה בב"ש סגל עמוק יותר על מנת לנסות ולהתמודד עם כל המפעלים, אך בפועל, כמות הפציעות והרצון הגדול להגיע לצ'מפיונס, מותירים בצל את פתיחת הליגה.

ברק בכר, הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

בשנה הבאה יהיה לב"ש, כמו לכל קבוצות הדרג הבינוני והנמוך באירופה, קשה מאוד להשתלב בצ'מפיונס מאחר והשיטה משתנה, אז אם יש שנה שבה זה עדיין אפשרי וניתן זו השנה האחרונה. יחד עם זאת, בב"ש כמו בב"ש מסמנים מטרות ורוצים להמשיך את מסורת הפיכת הפועל ב"ש לאחת הגדולות. אליפות וגביע המדינה על הפרק כמובן ובאלוף האלופים כבר זכו.

הגיעו: חאתם עבד אל חאמיד (אשדוד), דור אלו (מכבי פתח תקווה), אורן ביטון (קריית שמונה), דן איינבינדר (בית"ר ירושליים), איסאק קואנקה (גראנדה), תמאש פקהארט (א.א.ק אתונה)

עזבו: מאור בוזגלו, וויליאם סוארז, דן ביטון, לוסיו, יובל שבתאי, רועי גורדנה, אובידיו הובאן, בן תורג'מן.

מכת פציעות

כאן המקום גם לציין שהסגל של ב"ש אמור היה להיות כזה שבו בכל עמדה יש תחליף, אלא שבפועל הקלפים נטרפו עם פציעתו הקשה של בן שהר שתשבית אותו לשלושה חודשים לפחות. גם מיגל ויטור מתחיל להתגלות כשחקן שהוא אקס פקטור, אך פציע מאוד וכנראה שזו הסיבה שבגינה לא הגיע לרמות הבאמת גבוהות באירופה, כי כדורגל איכותי יש לבלם. גם ניב זריהן לא פתח את העונה עם הקבוצה בעקבות הפציעה שאותה סחב עימו עוד משנה שעברה וכך גם הזר המפתיע והמסקרן מכל איסאק קואנקה, תוצר מחלקת הנוער של ברצלונה שאף ליהטט עם מסי, שסובב את הקרסול ורק השבוע חזר לכשירות. אורן ביטון, המגן השמאלי שהיה אמור להיות המחליף האיכותי של מיחאי קורהוט ובשנה הבאה להיות המגן השמאלי המוביל, נפצע ושבר את רגלו וגם הוא ייעדר קרוב לחודשיים על פי הערכות. כל הפציעות הללו מייצרות כאב ראש גדול לברק בכר, שבנה סגל רחב, אך בפועל נותר עם סגל מצומצם.

הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

למי לשים לב: ראשית כמובן לאיסאק קואנקה, המחליף של מאור בוזגלו, שמשחק על אותה עמדה כקיצוני ימני, הובא כדי להשכיח מהאוהדים של ב"ש את חסרונו של השחקן המצטיין בבעיטות חופשיות. השאלה היא האם יצליח להימנע מפציעות מיותרות ויתאקלם בישראל.

כמו כן, גם החלוץ החדש, תומאש פקהארט, מעורר סקרנות רבה ונראה כמו חלוץ מהסוג שמצליח מאוד בישראל בסגנון של פלט, קוביקה וכו'

נקודה למחשבה: שתי נקודות שראויות לבחינה יהיו במהלך העונה הזו ראשית אם חלילה ב"ש לא תעלה לצ'מפיונס, האם וואקמה שהפך לסחורה חמה מאוד יישאר עד ינואר או עד סוף העונה? שאלה שנייה היא האם הרעב של הסגל הקיים בב"ש עדיין קיים? אכן נעשה רענון בקבוצה ושחקנים חדשים ורעבים הובאו, אך האם זה מספיק כדי להתחרות עם הסגל הענק שמתהווה במכבי חיפה וההגנה המשתפרת של מכבי תל אביב? ימים יגידו.

וואקמה, אוגו
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח