מדימונה ללונדון: יוסי בניון, הילד שהגשים את כל החלומות

יוסי בניון פורש מכדורגל וזה המקום להגיד שמבחינתי מדובר בשחקן הישראלי הגדול ביותר. הקריירה שלו היא הקריירה הכי מפוארת שעשה שחקן ישראלי ואני לא רואה שחקן ישראלי בעתיד הקרוב שיגיע לרמות האלה.

יוסי בניון, ביתר ירושלים
קרדיט לצלם ינון פוקס ולדף הפייסבוק של בית"ר ירושלים

יוסי בניון הוא אחד מהסיבות שבגינן התחלתי לאהוב כדורגל. הוא גרם לחיידק שהתחיל כבר בגיל צעיר להתפשט ולגדול. כשהייתי ילד היה לי מעין אלבום שבו כתבתי על שחקנים ישראלים ומה צופן להם העתיד. בניון היה מבחינתי האליל. עליו כתבתי שהוא יכול להגיע לרמות הגבוהות ביותר, שזה שחקן עם כשרון שלא היה. לשמחתי צדקתי, אבל זו לא הייתה חוכמה גדולה, כבר באייאקס ראו וידעו את זה, אז בסך הכל הקשבתי לחכמים וטובים ממני.

כאוהד הפועל ב"ש עקבתי אחרי הקריירה שלו באדיקות. הוא היה מבחינתי כמו המשיח, לא פחות. רק פינטזתי על הרגע שבו ילבש את מדי הקבוצה ויוביל אותנו להצלחות. ואז הגיעה העונה ההיא עם הירידה, עונה מסויטת שבסיומה יוסי נמכר במחיר מצחיק על ידי אלי זינו ליעקב שחר שעשה את עסקת חייו. באותה עונה נשבר בי משהו. התקווה שהפועל באר שבע תצליח ותבנה את עצמה על שחקן מקומי שיסחוף את הקבוצה להצלחות כבר לא יקרה.

 

בהמשך, כשיוסי חזר מחו"ל לשחק בישראל, נורא רציתי שיבוא לשחק בהפועל ב"ש בפרויקט שנבנה פה אז ובסופו שלוש אליפויות. אז יוסי סירב והעדיף לעבור לשחק בחיפה, שם הוא מרגיש יותר בבית וקצת נפגעתי מזה, אבל מעולם לא קיללתי או שרקתי לו בוז, כי יוסי בניון הוא מהשחקנים האלה, יחידי הסגולה שאי אפשר באמת לכעוס עליהם, אלא פשוט להעריך אותם ולהבין שכמה שהם גדולים במגרש ככה הם גם טובים בחיים ולצערי אין הרבה כאלה.

אז יוסי, תודה רבה לך על קריירה מדהימה ועל רגעי הקסם שנתת לכל אוהד ישראלי, גם בנבחרת, גם במכבי חיפה ובעיקר בחו"ל. תודה על המשחק נגד שוויץ ועל השלושער בליגת האלופות ועל שער הנצחון נגד ריאל מדריד, אבל הכי הרבה, אני מודה לך על כך שאתה הכנסת בי את חיידק הכדורגל. יוסי יקר, תמיד אזכור אותך.

יוסי בניון נבחרת ישראל
קרדיט לעמוד הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח