נצחון הרוח על הכסף

יום רביעי בתשע בערב ועיר שלמה תעצור את נשימתה לקראת משחקה של הפועל ב"ש, קבוצתי האהובה, מול האריות מיוון, אולימפיאקוס היוונית שמגיעה לארץ בטוחה בעצמה ומלאת מוטיבציה אחרי התיקו 0-0 המפתיע שהוציאו האדומים ביוון.

מהמשחק ביוון נעדרו הרבה מאוד שחקני הרכב ראשון, חלקם בגלל פציעות, חלקם בגלל שהמאמן של אולימפיאקוס, ויקטור פרננדס, היה בטוח שאולימפיאקוס מנצחת וחבל לסכן אותם. אם זה את אלן פולידו החלוץ המקסיקני וכמו כן את אחד מכוכביה הגדולים של הקבוצה אסטבן קמביאסו הארגנטינאי הוותיק בעל העבר המפואר באינטר.

במשחק הראשון הפתיע ברק בכר את פרננדס בהרכב שלושת הבלמים שלו. אולימפיאקוס התגלתה כקבוצה מאוד מבולבלת, חסרת יצירתיות בהתקפה ולמעט הכוכב מספר אחת של הקבוצה, הקשר היווני פורטוניס, אף שחקן לא הביא את יכולותיו לידי ביטוי. וובה בראון וג'ון אוגו עשו עבודה מדהימה במרכז המגרש ויחד עם וויליאם סוארז שמתגלה כאבידה גדולה, ואנתוני נוואקמה שהיה היחיד שהוכיח שהפיזיות והכוח שלו מתאימים גם לרמות הגבוהות ביותר, הקשתה ב"ש על אולימפיאקוס לפתח את המשחק הרגיל שלה. לא היה חסר הרבה שב"ש אף תעקוץ ותצא עם שער חוץ יקר מאוד מהאצטדיון היווני.
על כן החליט פרננדס שלא להקל ראש בבאר שבע ובחר להגיע לישראל כבר ביום ראשון, יומיים לפני המשחק על מנת להתרגל למזג האוויר החם בישראל ולחוות קצת מהאווירה. עם זאת, פרננדס וקבוצתו מגיעים כפייבוריטים ובתחושה ששער אחד שלהם יכול לסבך את ב"ש עד מאוד. גם אמירותיהם של שחקני האלופה היוונית מוכיחות כי הם לא מודאגים מדי מהתוצאה בטרנר ובטוחים שאת הכרטיס לשלב הבא ישיגו.

נצחון הרוח על הכסף
Credit to "Hapoel Beer Sheva FC" Facebook page
סוארז יחסר ברביעי

מה שבלט במשחק הראשון בהפועל ב"ש היה חוסר המחץ והקושי הרב לצאת למתפרצות. ההגנה היוונית הייתה מאוד מבולבלת וסיפקה מספר מתנות לשחקני ב"ש, הבולטת שבהן הייתה כבר בתחילת המשחק כשנוואקמה מצא עצמו מול השוער היווני, אך בפועל לאורך כל המשחק שחקני ב"ש חטפו את הכדורים משחקני אולימפיאקוס וכשרצו לצאת קדימה חסרו השחקנים שיצטרפו לרחבה וגם כשהכדורים כבר הגיעו, הייתה חסרה הרגל המסיימת. אמנם מצד אחד דווקא נקודות החולשה שסימנו היוונים אצל ב"ש, המגינים דווידזאדה וביטון, גילו אחריות והציגו משחק שקט ואחראי ואף יצאו להתקפות, אך עם זאת בפועל זה לא הספיק.

לדעתי, במשחק בטרנר צריך לעלות במערך של ארבעה שחקני הגנה ושלושה קשרים אחוריים כאשר וובה בראון מופקד, כפי שהיה ביוון, אישית על פורטוניס ומלווה אותו אפילו לשירותים אם צריך, ואוגו והובאן ישחקו חופשיים יותר ויצטרפו להתקפה הבאר שבעית. כמו כן למליקסון וואקמה צריך לצרף גם את בן שהר המהיר והחד שיכול לייצר הרבה לחץ וצרות להגנה היוונית הכבדה והאיטית. מה שהיה בולט לעין בהגנה היוונית היה חוסר התיאום בין הבלמים ובמשחק מחר ישחק הבלם המרוקני, מנואל דה קוסטה שנכנס כמחליף במשחק הראשון, ספג קריאות בוז מהאוהדים היוונים ובחלט יכול להיות שזה עשוי להקרין על הבטחון שלו. חשוב לנצל זאת ולנסות ליזום יותר ולהגיע עם יותר שחקנים למרכז הרחבה היווני. כל גול של האלופה הישראלית ילחיץ את היוונים, יוציא אותם קדימה וישאיר את העורף שלהם חשוף ופגיע בהרבה. הפועל ב"ש יכולה וצריכה לנצל זאת.

חשוב להבהיר, גם מחר הפועל ב"ש מגיעה כאנדרדוג ברור למשחק מול היוונים, אבל במשחק ביוון ראינו שהשד לא נורא כל כך, בעיקר כשהוא מזלזל ועל כן ניתן לעשות היסטוריה. עם זאת, כמובן שאסור לזלזל. היוונים למדו את ב"ש ויגיעו מוכנים יותר ונחושים יותר לעבור גם את השלב הזה. עבורם הגעה לצ'מפיונס היא עניין של מה בכך והדחה בשלב כה מוקדם זה הלם כבד מאוד עבורם, שלא נדבר על אובדן הכנסה. חשוב להיות מרוכזים ולהתרכז רק במשחק. פרשיות בוזגלו ודווידזאדה כן או לא נשארים בקבוצה, יוכלו להמתין כמה ימים.

ברביעי נוכל לדעת סופית האם הפועל ב"ש מצטרפת לבמה של הגדולים.

נצחון הרוח על הכסף
Credit to "Hapoel Beer Sheva FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח