נעל הזהב האלטרנטיבית (ב') – בסימן ספרד וצרפת

לפני כחודשיים הצגתי לראשונה את שיטת הדירוג האלטרנטיבית שבניתי שמורכבת כאמור מאיכות היריבה מולן נכבשו השערים (ע"פ המיקום הנוכחי בטבלה) ומרצף הכיבושים הגבוה ביותר של השחקן במסגרת הליגה – נתון שמציג יציבות לאורך מספר רב מחזורי ליגה ותרומה משמעותית לריצה של קבוצתו. הנתונים נכנסו למקדם שמנסה לייצר מדד קרוב יותר לנעל הזהב האמיתית שיציג את ההבדלים הקיימים בין השחקנים המובילים באירופה.

טיקטיק מונדיאל

הדירוג המעודכן כולל מספר שחקנים שביצעו קפיצה מרשימה ועלו לצמרת הדירוג בזכות רצף כיבושים מרשים בחודשיים ואחרונים ומנגד שחקנים שדעכו במהלך התקופה שחלפה וצנחו למטה בדירוג האלטרנטיבי של מרץ.

אתם מוזמנים לנסות ולנחש מיהם השחקנים שעלו ומיהם אלה שירדו – או שתגללו מטה ותגלו מיהם אלה שנחשבים למניות חמות בעלייה ניכרת בחודשים האחרונים.

אז מי נכנס לדירוג?

שחקני חמשת הליגות הבכירות באירופה שכבשו לפחות עשרה שערים במהלך העונה עד כה, כאשר מוצגים 20 המובילים בדירוג.

שחקן מספר שערים מקדם איכות היריבות רצף כיבושים סה"כ נקודות
מוחמד סלאח 28 8.4 6 50
כריסטיאנו רונאלדו 22 7.6 6 46
לואיס סוארס 21 7.4 5 37
אדינסון קבאני 24 6.4 5 32
נביל פקיר 16 6.2 5 31
ליאונל מסי 25 7.5 4 30
רדמאל פלקאו 18 6.8 4 27
ניימאר 19 6.5 4 26
פאולו דיבאלה 17 6.2 4 25
גונסאלו היגוואין 14 5 5 25
רודריגו מורנו 13 5 5 25
מאורו איקרדי 22 8 3 24
קון אגוארו 24 7.7 3 23
כריסטיאן סטואני 15 4.6 5 23
מריו באלוטלי 14 5.8 4 23
הארי קיין 24 7.6 3 23
יאגו אספאס 16 5.5 4 22
ג'יימי וארדי 14 5.5 4 22
רוברט לבנדובסקי 24 7 3 21
צ'ירו אימובילה 24 6.2 3 19

כל הנתונים לקוחים ממשחקים ששוחקו עד ה-18 במרץ.



ממבט על הנתונים ניתן לראות שאין הקבלה בין מספר השערים שכבש שחקן במהלך העונה למיקומו ולניקוד שלו בדירוג האלטרנטיבי שנוצר, למרות שגם הנתון הזה של מספר השערים שנכבשו משוקלל כחלק מהדירוג.

המרשימים – בסימן הליגה הספרדית

את הקפיצה המשמעותית ביותר בדירוג עשה כאמור כריסטיאנו רונאלדו. CR7 לא נכנס כלל לדירוג הראשון שבוצע בחודש ינואר מכיוון שעד אז היו לו פחות מ-10 שערי ליגה, אבל מאז הוא מפציץ בצרורות. במהלך החודש האחרון הוא כבש 14 שערי ליגה, וגם בששת משחקי הליגה האחרונים הוא ברצף מדהים שכלל רביעייה מרשימה מול ג'ירונה השביעית במחזור האחרון, מה שהעניק לו 1.6 נקודות במקדם איכות היריבות והקפיץ אותו חמישה מקומות נוספים בטבלה במחזור אחד. רונאלדו מדורג במקום השני עם 46 נקודות לאחר 29 מחזורים בליגה הספרדית.

ברצלונה, מסי
Credit to "FC Barcelona" Facebook page

שחקן נוסף שרשם קפיצה עצומה בדירוג וכבש את המקום הראשון עם 50 נקודות, הפעם בחפיפה ישירה למקומו בדירוג נעל הזהב האירופית, הוא מוחמד סלאח. המצרי הנהדר, שהפציץ במשך שישה מחזורים נוספים בין סיום חודש ינואר לתחילת מרץ, קפץ 12 מקומות בדירוג כשכבש בין היתר שלושה שערים מול טוטנהאם הרביעית (בשני משחקים שונים), שער מול סיטי הראשונה ובסה"כ 28 שערים בליגה שנחשבת על ידי רבים כטובה בעולם.

השחקן השלישי שרשם קפיצה בדירוג הוא כמובן ליאונל מסי שבינואר דורג במקום ה-21 עם מחצית מהנקודות של חברו לחוליית ההתקפה לואיס סוארס. הארגנטינאי ממוקם שישי, עם שבע נקודות בלבד פחות מהאורוגוואי. הוא כבש בין היתר צמד מול ג'ירונה השביעית ושלושער מול בטיס השמינית להם הוסיף שערים מול היריבות הגדולות ממדריד – ריאל ואתלטיקו.

שחקן נוסף שהתקדם הוא רודריגו מורנו, חלוצה הספרדי של ולנסיה שמדורגת במקום הרביעי בלה ליגה. הוא שומר על ייצוג במרומי הדירוג לקבוצה מעיר התפוזים כאשר הוא מדורג במקום התשיעי עם 25 נקודות בדירוג ומחליף את חברו לחוד סימונה זאזה שדורג שישי בדירוג הקודם וכעת נותר מחוץ לעשרים המובילים בדירוג האלטרנטיבי. ניתן לראות את הפיק של הליגה הספרדית בחודשים האחרונים שמוצג בדירוג גם בליגת האלופות כאשר שלוש נציגות ספרדיות עלו לרבע הגמר לאחר שהדיחו יריבות חזקות מהטופ האירופי כמו צ'לסי, יונייטד ופ.ס.ז'.

מוחמד סלאח, ליברפול
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

המאכזבים – בסימן הליגה הצרפתית

ארבעת המקומות הראשונים בדירוג הקודם כללו שלושה שחקנים מהליגה הצרפתית כאשר בדירוג העדכני יש רק אחד מהליג 1 – אדינסון קבאני האורוגוואי שמדורג במקום הרביעי עם 32 נקודות. 'אל מטאדור' שכבש חמישה שערים בלבד בחודשיים האחרונים ו"נפל" שלושה מקומות מראשות הדירוג. המקום השני היה שייך לרדמאל פלקאו הקולומביאני שירד חמישה מקומות ומדורג כעת במקום השביעי עם 27 נקודות לאחר שכבש שלושה שערים בלבד במהלך החודשיים האחרונים.

מריאנו דיאז, שהיה מדורג במקום הרביעי, כבש שלושה שערים בלבד בחודשיים האחרונים מול יריבות חלשות וצנח מחוץ לעשרים המובילים כאשר במקומו, כמו במקרה של רודריגו-זאזה, נכנס חברו לחוליית ההתקפה של ליון – נביל פקיר הצרפתי שקפץ היישר למקום החמישי בדירוג עם 16 שערי ליגה מעמדת הקשר ההתקפי בזכות רצף כיבושים בחמישה מחזורים רצופים במהלך חודש ינואר, כשכבש בין היתר מול מארסיי השלישית ופ.ס.ז' המובילה.



הנפילה של השחקנים שמשחקים בצרפת באה בקנה אחד עם יכולתן של הקבוצות הצרפתיות בזירה האירופית במהלך החודשים הראשונים של שנת 2018 – פ.ס.ז'. הודחה כאמור עם הפסד כפול לריאל מדריד וגם ההדחה של ליון הרביעית מול צסק"א מוסקבה הרוסית כששחקני שתי הקבוצות צונחים בדירוג העדכני.

מסכימים עם הדירוג? הייתם מדרגים את החלוצים באירופה בצורה שונה? משאירים את הדירוג הנוכחי? יותר מאשמח לשמוע את דעתכם.

ריאל מדריד, רונאלדו, קבאני

Credit to "UEFA Champions League" Facebook page רונאלדו בפרונט, קבאני דוהה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח