נבחרת גואטמלה מגיעה לארץ הקודש

נבחרת ישראל מארחת את גואטמלה ביום חמישי הקרוב למשחק ידידות שהנבחרת ניסתה להתחמק ממנו, ללא הצלחה. המשחק נגד גואטמלה מהווה הכנה לקראת המשחק המכריע נגד נבחרת סקוטלנד בשבוע הבא, שיקבע את המשך דרכה של הנבחרת שלנו בקמפיין ליגת האומות המהוללת שנותנת לנו צ'אנס אמיתי לעלות ליורו 2020.

נבחרת ישראל
קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל

המשחק נגד גואטמלה למעשה נכפה על ידי ההתאחדות מטעם אופ״א, שקבעה שבכל הבתים בהם משחקות שלוש נבחרות בלבד, ישוחק משחק ידידות מול נבחרת שלא מהווה יריבה ישירה לנבחרת הראשונה בשלב הבתים של ליגת האומות. כך יצא שסקוטלנד פגשה את פורטוגל ואלבניה פגשה את ירדן בחלונות המשחקים הקודמים. למעשה, היריבה למשחק הידידות הכפוי לא נקבעה עד לפני ממש לא מזמן, והדיבור היה על ייבוא של נבחרת קוסטה ריקה בכלל לשחק בארץ הקודש נגד ה11 שלנו. בפועל, יצא שגואטמלה שממוקמת במקום ה147 בדירוג פיפ"א שנחשב לבדיחה, תגיע לעזור לנבחרת שלנו להתכונן לקראת המשחק הגורלי בגלזגו, ובהחלט סביר להניח שהמפגש אורגן יחסית בקלות בזכות היחסים החמים בין המדינות.

Credit to" The Israel Football Association" Facebook page

גואטמלה ממוקמת באזור אמריקה המרכזית והיא מדינה לא גדולה ביחס לרוב מדינות העולם, אך שטחה בכל זאת גדול פי 5 מהשטח של מדינת ישראל, וחיים בה כ-15 מיליון איש נכון להיום. גואטמלה היא בעלת ברית ותומכת נלהבת של ישראל. השגרירות הגואטמלית אף הועברה לירושלים בעקבות העברת השגרירות האמריקאית מוקדם יותר השנה, במהלך שחיזק את הקשר הדיפלומטי בין המדינות. ישראל תומכת בגואטמלה בהרבה דרכים ואף העבירה סיוע הומניטרי למדינה כמה פעמים.

כמו מדינות רבות אחרות באזור, גואטמלה היא מדינה שסובלת מאחוזי שחיתות גבוהים מאוד, מה שמאוד מפריע למדינה להתקדם ולהתפתח, למרות הסיוע ממדינות כמו ישראל וארה״ב. השחיתות המוגזמת הזו באה לידי ביטוי גם בכדורגל במדינה, כאשר בסוף 2016 פיפ"א הרחיקה את גואטמלה מהמפעלים הבינלאומיים בעקבות פרשיות שחיתות שהתגלו בהתאחדות הגואטמלית. ההרחקה הוסרה במאי האחרון, אך גואטמלה כבר פספסה את ההזדמנות שלה לנסות להעפיל לגביע הזהב של 2017 ו2019.

 

בשנים האחרונות הנבחרת הגואטמלית מאכזבת מעט עם פספוסים רבים, אך היא הצליחה גם לעשות כמה דברים יפים כולל ניצחון 2-0 יוקרתי על ארצות הברית בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2016. למרות שבשנים האחרונות הנבחרת קצת איבדה את דרכה, בעבר נבחרת גואטמלה הפתיעה את כולם בדרך לזכייה אדירה בגביע הזהב של 1967, שאז עוד נקרא בשם אחר. ב2001 נרשם תואר נוסף לזכותה כאשר היא לקחה את את אליפות מרכז אמריקה בפעם הראשונה והאחרונה בתולדותיה. הנבחרת חזרה לפעילות רשמית באוגוסט האחרון ומאז הספיקה להפסיד לארגנטינה ואקוודור ולנצח את קובה במשחקי ידידות. בזמן הארוך שעד המשחק הרשמי הבא של הנבחרת הגואטמלית מתבצע חילוף דורות, כאשר הרבה מאוד מהשחקנים שמוזמנים למשחקי הידידות נמצאים מתחת לגיל 26 ואף סביר להניח שבנתניה אנחנו נראה לפחות כמה שחקנים צעירים ומעניינים שפותחים בהרכב.

סגל נבחרת גואטמלה
Credit to "Federacion Nacional De Futbol De Guatemala" Facebook page

בהחלט נראה שבגואטמלה החליטו להתחיל להשתמש בנבחרת כבמה לשחקנים הצעירים ולנסות ליצור תלכיד שירוץ ביחד הרבה זמן, אך כתוצאה מכך, לרוב השחקנים שזומנו למשחק נגד ישראל יש פחות מ-10 הופעות בנבחרת, כשהשוער בן ה-35 פאולו מוטה הוא היחיד שבעל ותק של ממש בנבחרת, עם 37 הופעות.

שחקנים רבים, כמו הקשר ההתקפי פרנק דה לאון והמגן אנחל קבררה הצעירים, עוד לא הופיעו במשחק רשמי בעקבות ההרחקה מהמפעלים הבינלאומיים בשנה האחרונה. בניסיון לפתח חלוץ שיתקרב לרמתו של החלוץ האגדי של גואטמלה קרלוס רואיז, שפרש ממשחק פעיל לפני כשנה ונחשב לגדול שחקני גואטמלה בכל הזמנים, כנראה שבנתניה אנחנו נראה את חוסה מרטינז בן ה21, שפותח את העונה בגואטמלה הכי טוב שאפשר עם 10 שערים ב13 המשחקים הראשונים, ומתחיל להוכיח שהוא גדול על הליגה החלשה בגואטמלה. פבלו אגוילר הוא כנראה השחקן הכי מעניין שיעלה על הדשא מבחינת גואטמלה ביום חמישי. בשנתיים האחרונות הוא מתחיל לצבור תאוצה ולהתקדם, ואף הצליח להשיג כרטיס כניסה לMLS עם הרבה עבודה קשה, רצון וכישרון. הקשר ההתקפי בן ה23 יערוך בכורה נגד נבחרת ישראל, והוא בהחלט יכול לעשות צרות לנבחרת שלנו.

 

מנגד תעמוד נבחרת ישראל שלנו, שתבוא למשחק הזה בראש ובראשונה במטרה להתכונן למשחק נגד סקוטלנד. נראה שגם אצלנו תינתן הזדמנות לשחקנים צעירים ופחות מנוסים כמו מנור סולומון, דן גלזר ועאיד חבשי במשחק הזה. הנבחרת גם צריכה להשתמש במשחק נגד גואטמלה כהזדמנות לבסס כלים טקטיים נוספים ומערכים חדשים שיעזרו לה בעתיד. צריך גם לציין את היוזמה המבורכת של ההתאחדות, שתאפשר לילדי עוטף עזה ודרום הארץ להיכנס בחינם למשחק לנוכח המצב הבטחוני. כן ירבו.

למרות שכנראה שההרכב שיעלה למשחק נגד סקוטלנד שבוע הבא יהיה כמעט שונה לחלוטין מההרכב שיעלה ביום חמישי נגד גואטמלה, המשחק מול גואטמלה לא יהיה משעמם, ובהחלט יכול לעזור לנבחרת בטווח הארוך. אל אל ישראל.

Credit to" The Israel Football Association" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח