מתרגלים הנאת כדור – סיכום המחזור ה–28 בליגת העל

שבוע אחד בלבד של פגרת נבחרת גרם לי לגעגוע לליגה השישית בטיבה באירופה, גם אם היא מדורגת במקום ה – 30 (מתוך 31) בכיבוש שערים למשחק. 2.13 אם זה מעניין אתכם (כפי שפורסם ב – CIES Football Observatory), אבל אנחנו לא כאן רק בשביל השערים. היריבויות, הסיפורים הקטנים מאחורי המשחקים, תחושת המשפחתיות ושותפות הגורל והתקווה שיום אחד יהיה פה גם כדורגל ברמה גבוהה יותר עם ממוצע שערים גבוה יותר.

אמנם אני לא הכי קטן, אבל גם השבוע אשאל את הקושיות:

  1. פעם ראשונה שאתה יושב על ספסל?
    הפסד ראשון למכבי ת"א מאז ג'ורדי ירד מן היציע לספסל. מכבי אמנם הייתה בינונית, אך לא פחות בינונית מהפועל ב"ש ועולם הכדורגל כמרקחה. איך ג'ורדי מעז לייעץ למאמן וידיגאל במהלך המשחק?! תראו איך הוא מסביר למחליף איפה הוא צריך לשחק?!
    ובכן, תנשמו. קודם כל, אף אחד מאיתנו לא יודע מה הסידור בין ג'ורדי לוידיגאל. המאמן הפורטוגלי הגיע מאוחר, לשלביה המכריעים של העונה וג'ורדי הצהיר שהוא לא יזרוק את וידיגאל לשלולית הישראלית בלי ללוות אותו. ג'ורדי בנה את הסגל, הביא שחקנים בינואר ומכיר הרבה יותר טוב את חומר השחקנים, יכולותיהם, אופיים ובעיקר מכיר את הליגה הישראלית. אני בטוח שאם וידיגאל יישאר בשנה הבאה (ואין שום סיבה שלא יישאר) ג'ורדי כבר לא יישב מאחוריו וילחש על אוזנו. ההזדעקות של התקשורת על מעמד מאמן מכבי ת"א לא רצינית, מביכה וקטנונית. עד כדי כך שאפילו התעסקתם עם הסדרנית שמסתירה לו את המגרש.
    בינינו, כשאני הולך לראות כדורגל, אם אדם (סדרן או אוהד) יסתיר לי את המתרחש על המגרש הוא מיד חוטף צעקה. ואני אוהד, לא מנהל מקצועי של קבוצה במשחק עונה שיושב בתוך תחומי המגרש.

    בואנה ג'ורדי נכשלת
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
  2. האם כדאי להעלות שחקן ערבי בהרכב נגד בית"ר ירושלים?
    נכון שנדמה כאילו בכל פעם ששחקן ערבי משחק נגד בית"ר ירושלים אז הוא מבקיע ומראה לה שבכל מוחמד נגעה יד האלוהים? בדיקה קצרה של הכובשים נגד בית"ר הראתה שבסך הכל ב–28 מחזורים ישנם ארבעה ערבים בלבד שכבשו נגד בית"ר: מוחמד כליבאת (מחזור 1), רמזי ספורי (11), אחמד עאבד (14) ומוחמד עוואד (28) המהווים 13.3% מהשערים שבית"ר ספגה.
    המסקנה הראשונה היא כמובן שלא משנה אם השחקן מאמין באלוהים, אללה, ישו, בודהה או בוריס ילצין, כנראה שהדבר החשוב הוא האם השחקן נמצא בכושר טוב ומגיע לו להיות בהרכב.
    המסקנה השנייה היא שאנחנו בדיוק כמו אוהדי בית"ר מייצרים נרטיב, רק הפוך. ומטילים את כל כובד משקלו על שחקנים שאולי זה בכלל לא מעניין אותם כי הם רק רוצים לשחק כדורגל.
  3. האם יש סיכוי שמכבי פ"ת תאבד את המקום השלישי?
    לפני תחילת הפלייאוף הצבעתי על כך שמכבי פ"ת לא הצליחה במהלך העונה להשיג הרבה נקודות משש הקבוצות שעלו לפלייאוף. לאחר שני מחזורי פלייאוף המגמה ממשיכה והמלאבסים הוסיפו עוד שני איקסים בטור ההפסדים. חוסר היכולת להשיג נקודות נגד סכנין ובית"ר לא מבשרת טובות לקראת המאבק שנפתח על המקום השלישי.
    כרגע שלושת הקבוצות מאחוריה יכולות ביום טוב לראות את ביקורת הדרכונים ביולי לקראת טיסה למוקדמות הליגה האירופית נגד קבוצה עם שם שובר שיניים, ממדינה מזרח אירופאית גנרית.
    מכבי פ"ת חייבת להרים את עצמה לקראת המשחקים נגד שתי המובילות, שני משחקים שלאחריהם היא תוכל למצוא את עצמה מחוץ לאירופה וההדרדרות משם יכולה להיות כואבת, דווקא לאחר עונה כל כך טובה ומפתיעה. מכבי פ"ת חייבת לעצמה גם חותמת אירופאית כדי לאשרר את המחמאות שנפכו עליה מכל עבר.

    מכבי פתח תקווה
    עמוד הפייסבוק – מנהלת הליגות לכדורגל IPFL
  4. חושבים שהפועל ת"א ניצלה מירידה?
    הנה בדיוק ברגע הנכון, והרי כל עוד יש משחקים, כל רגע הוא נכון כדי לעלות מעל הקו האדום, הפועל ת"א החדשה עושה עוד צעד בדרך להישארות בליגת העל. עושה רושם, שברגע שהפועל ת"א הצליחה לקחת אוויר היא כבר לא תחזור למקום הארור מתחת למים. היא לא עושה את זה עם כדורגל גדול, אבל ללא ספק יש לה את הסגל הטוב ביותר מבין קבוצות התחתית והיא גם כנראה רוצה יותר, כי לה ולשחקניה יש רק מה להרוויח מהישארות בליגת העל.
    לילדים בגן אני אומר: "אם לא תנסו, לא תצליחו" והפועל אכן מנסה ומצליחה.
    בסוף השנה לא לשכוח לשלוח פרחים לאורליצקי, כבירי, ניסנוב וסתיו שחם.

    עמרי אלטמן הפועל תל אביב2
    קרדיט לדף הפייסבוק "Hapoel Tel Aviv FC – מועדון הכדורגל הפועל תל אביב"
  5. למה סתיו שחם זועם?
    במעבר קלאסי לאדם שחירב במו פיו וידיו את העונה של קבוצתו ועשה כל טעות אפשרית, כולל התעניינות ברכישת הפועל ת"א והחלפת מאמן שהביא תוצאות יחסית סבירות.
    אז למה הוא זועם על השחקנים, האוהדים, המאמן, מאמן הכושר, הגנן של הדשא, הגזלן באיצטדיון ומוכר הכרטיסים?
    כי זה הרבה יותר קל מאשר לכעוס על עצמך ולהודות שטעית.
מכבי תל אביב הפועל באר שבע משחק עונה
משחק העונה
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

לשאר הטורים בסדרה מתרגלים הנאת כדור

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח