מתרגלים הנאת כדור  – סיכום המחזור האחד עשר בליגת העל

מופע האימים של איזי שרצקי תפס את מירב הפוקוס בשיאו של המחזור האחרון. זה התחיל כמה ימים לפני כן כשהצהיר שהוא רוצה לסיים עם הכדורגל ולעבור לפוליטיקה וזה עוד היה הפרק הפחות מטורף בסדרה שככל הנראה תירכש ע"י נטפליקס. הפרק בשבת הרגיש לי כמו פרק תשע ב"משחקי הכס", כל רגע קרה משהו אחר, שום אירוע לא היה צפוי, מי ימות? מי יחיה? מתי חאליסי כבר תיכנס עם הדרקונים שלה?! בני בן זקן מפוטר (ברדיו! במחצית! כשהוא מוביל 3:0!), ואז התנצלות לאיווניר וקריאה נרגשת מפי איזי לחזרתו של המאמן המפוטר, שסרב לחזור לווינטרפל, אולי כי Winter is coming…
אני מוכן לתרום שתי שורות משלי על איזי. בהתנהלות שלו, בהחלטות, בראיונות, במינויים, איזי תמיד דאג שאף אחד לא יהיה יותר גדול מאיזי. זאת תמצית הסיפור. נכון שהוא גם זה שהביא את ק"ש להישגים מופלאים, אך ברמת ההתעניינות, איזי תמיד יהיה יותר חשוב מהקבוצה.

איזי שרצקי - בובה של לילה
צילום מסך : בובה של לילה

יאללה כדורגל. והפעם מה המספרים מספרים:

  1. 0 – אפס אוהדים של בני סכנין נכחו בטדי מול בית"ר ירושלים ובסיבוב הבא לא יגיעו אוהדי ירושלים לדוחא. זכינו לראות בשנים האחרונות יותר מדי משחקים בין שתי הקבוצות שכללו יותר מדי אלימות בין מחנות האוהדים והמנהלת יחד עם המשטרה הצליחו לייבא את הפיתרון הזה ממשחקים נפיצים בטורקיה, יוון, סרביה ועוד. אני לא אוהב את הפיתרון הזה, לא הייתי רוצה שימנעו ממני לראות משחק של קבוצתי רק כי יש גורמים עבריינים בקהל ששואפים לאלימות. זה לא הוגן כלפי הקבוצות, שלא זוכות לעידוד ותמיכה מקהלן. המשטרה כשלה בכל פעם בה הגיעו אוהדי בית"ר ירושלים לדוחא, המשטרה למעשה מודיעה ומודה שהיא נכשלה ביכולת שלה ליצור אווירה בטוחה לאוהדים. המשחק הזה הסתיים בשלווה ושלום ביציעים ואולי זה שווה הכל, כי בסופו של דבר, זה כדורגל, שאמור להיות עטוף בהמון רגשות ויצרים, אבל אסור שתהיה בו אלימות. אז כרגע אני בעד הפיתרון הזה.
    ביתר ירושלים סכנין
    קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של בית"ר ירושלים – מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים – F.C. Beitar Jerusalem
  2. 7 – שבעה נצחונות רצופים רושמת האלופה הפועל ב"ש כאשר היא זוקפת לזכותה 24 שערי זכות וסופגת רק 2 שערים. כל זה מתרחש כאשר ב"ש מנסה להעפיל שלב באירופה בבית לא קל. השילוב הזה בין אירופה לליגה הוא לא קל וראינו כבר קבוצות ישראליות מאבדות כיוון בכל פעם שהן חוזרות למגרשי ליגת העל, אך הגמלים מתמודדים עם הקשיים הפיזיים והמנטליים בהצלחה יתרה. לא משנה מי נכנס להרכב או מי יוצא, מי נכנס מחליף או מי פותח, אם חזרו מפציעה או סתם עברו מאוד מאוחר ממ.ס. אשדוד, כולם שם בשביל הקבוצה. כשהקבוצה מעל הכל, אז גם הקבוצה נמצאת מעל כולם. נפלא לראות.
  3. 8 – מכבי ת"א מפגרת בשמונה נקודות אחרי הפועל ב"ש ומי שסומנה כראש השני במאבק על האליפות מתחילה לחשוש שאולי מאבק האליפות הסתיים, תוהה האם כדאי לה להחליף מאמן, לא מבינה איך היא לא מבקיעה, שואלת האם כדאי היה להוציא מיליוני דולרים על קיארטנסון וראייקוביץ' וגם האוהדים שלה מתחילים להתלונן על ריבוי השעות שעוסק המנג'ר במכירת הספר על אביו במקום בהרמת הקבוצה למקום טוב יותר.
    כדאי לאוהדי מכבי ת"א לזכור שזה רק המחזור האחד עשר ויש עוד מספיק נקודות בקופה ומספיק משחקים כדי לשנות את המומנטום השלילי של הקבוצה. הקבוצה שלהם צריכה אותם איתם ביחד, לתמוך בהם ולדחוף קדימה. התמיכה של קהל ברגעים הקשים חשובה הרבה יותר מהשירה והריקודים אחרי נצחונות ותארים.

    בני יהודה מכבי תל אביב
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
  4. 24 – זו כמות השערים שספגה קבוצת הליגה הלאומית הפועל אשקלון. נכון, היא בליגת העל, אבל הסגל שלה אולי יותר חלש מזה שהחזיקה בליגה הלאומית. עתידה של הקבוצה ברור וידוע. היא תשיג תיקו כאן או ניצחון שם, אבל בסוף העונה היא תשוב למקום שיותר מתאים לה ולשאיפות שלה. האפיזודה הזו לא מוסיפה כבוד לליגת העל שלנו ולא לקבוצה האשקלונית, קבוצה מקצוענית צריכה לפחות לרצות להצליח, להתקדם, לנצח, לשחק כדורגל ברמה מינימלית ואנחנו לא מקבלים שום דבר שקשור לזה מחניכיו של יובל נעים. היה נעים, בהצלחה בלאומית, המקום השלישי שם הוא מושלם עבורכם.
  5. קושיות המחזור:
    # האם אני היחיד שמתייצב לו חיוך קטן כאשר שחקן ערבי כובש בטדי?
    # יעקב בוזגלו אכן מאושר מההצלחה של בניו או חושב כמה הוא הולך להיות מעושר ביוני?
    # עד מתי נשמע את המשפט: "לא בטוח שז'אורז'יניו יהיה בסכנין בינואר"?
    # האם תומר קשטן הוא עוזר המאמן הכי לא לויאלי שקיים?
    # מי יותר יבש? האוויר או ההתקפה של הפועל רעננה?
    # האם חובה לשדר את כל המשחקים של ליגת העל?
    # מתי כבר תשלם הפועל תל אביב משכורות? מתי??? מתי???????

לטורים קודמים

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח