מרקו אסנסיו – מטרגדיה משפחתית קשה לטופ העולמי

בס"ד

מרקו אסנסיו. אין אוהד כדורגל שלא שמע את השם של השחקן הזה, שחגג ממש לאחרונה 24. לתקופה מסוימת, אנשים ראו בו הכישרון העולה בכדורגל, קצת לפני התקופה שבה עוסמאן דמבלה וקיליאן אמבפה פרצו לתודעה של כולנו. אך מאחורי ההצלחה הגדולה שלו, יש סיפור. ואחד לא פשוט בכלל.

מרקו אסנסיו ויימסן גדל בשכונת סון פרר (Son Ferrer) שבמאיורקה. הוא נקרא על שם אגדת הכדורגל ההולנדית- מרקו ואן באסטן (אימו של מרקו ממוצא הולנדי).אביו, ג'ילברטו, מספר ש"הוא היה צופה בזידאן בטלוויזיה, וישר רץ לחצר בבית כדי לנסות את המהלך שהוא עשה". מסופר שיום אחד נסעו מרקו, אביו, אימו ואחיו- איגור, לפוארטו פורטלס, לטיול. על סירה שהייתה במקום נכח פלורטינו פרז, נשיא ריאל מדריד. אימו של אסנסיו ביקשה איתו תמונה וסיפרה לו בצחוק: "הבן שלי יהיה השחקן הבא של ריאל מדריד".

תמיד ראו במרקו כישרון גדול. כל החברים שלו מעידים שהוא היה משהו אחר. ידעו שהוא יגיע לרמות המקצועיות. ובכל זאת, לא הכל הולך חלק למרקו. הוא סובל מבעיות בברכיים שמקשות עליו בחייו. "אני זוכר שאחרי משחקים, אבא שלי עזר לי לעלות במדרגות כי היה לי מאוד קשה". מרקו מספר בראיון על סדר היום שלו כתלמיד בבית הספר, ועל שילוב הכדורגל בחייו כנער:

"כל דבר שלמדתי, למדתי מהר. לדוגמא למדתי למבחן שעה וזהו. הוצאתי בין 80-90 בכל מבחן. היה סדר יום ברור: בית ספר, ארוחת צהריים, שיעורי בית ואז כדורגל".

 

ובגיל 15, מרקו מקבל תפנית שתשנה את הכל. אימו, מריה, מתה מסרטן. ג'ילברטו, איגור ומרקו עושים הכל בכדי לאסוף את השברים ולעבור הלאה. "תמכנו אחד בשני. זה היה לא פשוט בכלל, אבל ניסינו להמשיך". למרות הטרגדיה, מרקו מתקדם בחייו ובקריירת הכדורגל, מגיע לקבוצת הכדורגל של מאיורקה, מרשים את כל ספרד ואז מגיעה השיחה. "ריאל מדריד מעוניינת בך". אסנסיו לא מאמין. אחרי שנאמר לו שלא עובדים עליו, ושזו שיחה אמיתית, הוא מבין שהוא יכול להגיע למקום שהוא כל כך חלם להגיע אליו- ריאל מדריד. שוב אותם המאבקים התקשורתיים הקלאסיים של ברצלונה וריאל מדריד ב"מלחמה על ילד הפלא", אבל פרז רוצה לשים לזה סוף מהר מאוד. הוא מתקשר למרקו לפני משחק ואומר לו:

"מרקו, תירגע. אתה תהיה שחקן ריאל מדריד".

 

View this post on Instagram

 

Ha sido un día muy emotivo y especial para mí. Es un sueño poder estar aquí. ¡Gracias a todos! #HalaMadrid

A post shared by Marco Asensio (@marcoasensio10) on

קופצים ל-23 בנובמבר 2014. אביו של מרקו ישן. מרקו נכנס לחדר של אביו ואומר לו "אבא, אנחנו חייבים להגיע למדריד מחר!". אביו אומר "מה זאת אומרת? אני בעבודה ולך יש אימון היום עם מאיורקה". נאמר להם שהם יגיעו במטוס פרטי למדריד. המשפחה לא מאמינה. זה באמת קורה. מרקו אסנסיו הפך לשחקן ריאל מדריד תמורת 3.9 מיליון יורו. מי ידע שאימו של מרקו, שסך הכל סיפרה בדיחה כשמרקו היה צעיר, חזתה את העתיד. "הם סיפרו לי שרפא נדאל התקשר לפלורנטינו והתעקש עליי. זה סיפור אמיתי".

מרקו מוצג במדריד, וכאשר הוא עולה לדבר, הוא נשבר. מרקו לא יכול להפסיק את הדמעות. "זו פריבילגיה בשבילי להגיע לכאן, אני אתן הכל". "אני רוצה להודות לאמא שלי, שאני יודע שהיא בגן עדן, שתמיד תומכת בי". אסנסיו מושאל לעונה אחת לאספניול כדי לעלות שלב, וכדי טיפה להבין מה קורה סביבו. בכל זאת, ילד בן 19. אסנסיו חוזר אחרי השאלה מוצלחת לריאל מדריד, והמשחק הראשון – בסופרקאפ מול סביליה. וכאן, הילד נכנס לתודעה של אוהדי ריאל מדריד. שער בכורה בריאל מדריד, ועוד איזה שער. בעיטה אדירה מ-25 מטר, ישר לחיבורים.

בעונתו הראשונה בריאל מדריד אסנסיו מבקיע 10 שערים ב-38 הופעות ומסומן כאחת ההבטחות הגדולות בעולם.

ואם זה לא מספיק, אסנסיו מבקיע בכל ההופעות הראשונות שלו:

– הופעה ראשונה בסופר-קאפ (סביליה)
– בלה ליגה (ריאל סוסיאדד)
– ליגת אלופות (לגיה ורשה)
– גביע המלך (קולטואל)
– סופר-קאפ ספרדי (ברצלונה)

לאחר עונה פושרת במונחי אסנסיו (6 שערים ו-9 בישולים), חלק מאוהדי ריאל מדריד כבר איבדו את הסבלנות כלפיו, והכתירו אותו כ"פלופ", ושחקנים כדוגמת קיליאן אמבפה וז'ואאו פליקס תפסו את מקומו כ"השחקן הצעיר הטוב בעולם". ולמרות שאת קדם העונה האחרונה הוא פתח לא רע, הוא נפצע בצורה קשה מול ארסנל במשחק הכנה בארה"ב וקרע את הרצועה הצולבת הקדמית, מה שמשבית אותו (עדיין) ממשחק כבר חצי שנה. אסנסיו אמור לחזור בחודש הבא למגרשים, ולהראות לכל מי שפקפק בו וחשב שאחרי הפציעה הזו הוא לא יוכל לשוב ליכולת האדירה שלו לפני כמה שנים, שהוא טעה בענק.

הילד כאן. והוא כאן בשביל להתחיל מחדש.

להישאר בקבוצה שכל כך חלם להגיע אליה, ולהילחם על כל דקה, בשביל להוכיח לאמו שהיא לא טעתה, והוא יהיה השחקן הבא של ריאל מדריד.

מרקו אסנסיו
Credit to "Marco Asensio Willemsen" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח