ממש לא אותה גברת בשינוי אדרת

מתי בפעם האחרונה ראיתם את כריסטיאנו רונאלדו פורץ באגף ומוסר מסירת רוחב לכיוון הרחבה? או משחרר פצצה מחוץ לרחבה לחיבורים במשחק שוטף? את שני הדברים הללו עשה כריסטיאנו בשבוע האחרון, כאשר את הראשון הוא עשה באמצע השבוע במשחק מול מנצ'סטר יונייטד ואת השני במשחק מול אמפולי בשבת.

רונאלדו, יובנטוס
Credit to "Juventus" Facebook page

מרונאלדו אנחנו מקבלים בשנים האחרונות בעיקר שערים מתוך הרחבה: דחיקות, נגיחות, פנדלים, בעיטות קצרות טווח ואפילו מספרת אחת. הסיבה לכך היא זינדין זידאן שאימן את רונאלדו בריאל מדריד בשנתיים וחצי האחרונות, לפי שיטת המשחק שלו CR7 שיחק כחלוץ מטרה, לפיכך קיבל ושחרר את רוב הכדורים שלו בתוך הרחבה.

כשרונאלדו הודיע בקיץ שהוא עובר ליובנטוס כולם היו בטוחים שהנה, יובנטוס ינסו להיות ריאל מדריד החדשה. תחזית שהתגברה יותר ויותר בעקבות מכירתו של גונזלו היגוואין, חלוץ הרחבה של יובנטוס, והשמועות לגבי ניסיון לרכוש את מרסלו, מרכיב חשוב נוסף בשיטת המשחק של זידאן. כולם חשבו כך חוץ מיובנטוס עצמה, שם הבינו שהשיטה של זידאן לא תחזיק, וזאת בגלל המשמעת ההגנתית הגבוהה בליגה והקשיחות של שחקני ההגנה. אז רגע, למה הם קנו את רונאלדו, אם הוא לא השחקן שהם היו צריכים? ובכן הם כן קיבלו את מי שהם היו צריכים. מבולבלים? בהמשך דברים יתבהרו.

 

רגעים מהעבר הלא רחוק

לא תמיד  CR7 היה מה שנקרא "דחקן" ואפילו להפך, היה לו את רגל ימין מהחזקות באירופה, כל בעיטה שלו והשוער הרטיב את המכנסיים, בכל חופשית שלו החומה התחילה לכתוב צוואה, לא מאמינים? הנה הוכחה מצולמת:

השער האחרון באמפולי לא היה שער של כרסטיאנו של השנים האחרונות, אלא שער של כריסטיאנו הצעיר. כריסטיאנו של השנים האחרונות היה מנסה במצב הזה להיכנס לרחבה ולבעוט משם. וזה לא רק בגולים, רונאלדו משחק ביובה בצורה שונה ממה שהתרגלנו ממנו בשנים האחרונות.

אפשר לראות את זה באיזורים ובתנועה שלו, בשיטת המשחק של זידאן כריסטיאנו היה מחכה באגף השמאלי, מחכה לרגע המתאים וחותך לרחבה, לוקח איתו את המגן הימני ומאפשר למרסלו להכניס כדור לרחבה באין מפריע, בינתיים רונאלדו היה משתחרר מההגנה וכובש. בגברת הזקנה רונאלדו ממש לא מגביל את עצמו לאגף אחד ולתנועה אחת, הוא תוקף מימין, משמאל, מהמרכז. הוא לא תמיד נמצא ברחבה, אלא לפעמים קצת מבחוץ ולפעמים באמצע המגרש, הוא לא תמיד חותך לאמצע, אלא לפעמים מעביר כדור רוחב, או מוסר לשחקן אחר שחותך פנימה, והכי חשוב: הוא משתתף בניהול המשחק, לא מחכה לכדורים שיגיעו אליו אלא מוביל יותר את הכדור.

 

"מה שמפריד בין גאון לבין מי שהוא טוב, אפילו גדול" כתב עיתונאי הספורט הבריטי ג'ימי בארנס "זו היכולת להתפתח עם הזמן; להתמיד וליצור מחדש". רונאלדו הוא גאון, בגיל 33 הוא ממציא לגמרי מחדש את המשחק שלו – כובש בפצצה מחוץ לרחבה אחרי שהרבה זמן הוא לא עשה זאת ועוד אחרי שבקיץ האחרון הוא כבש בבעיטה חופשית ראשונה מזה זמן רב.

אז כן, זאת עדיין תחילת העונה במובן מסוים, וייתכן שביובה יבינו שעדיף להם לשחק עם רונאלדו החלוץ המרכזי. אבל עד אז, אני אהנה לראות את רונאלדו נותן שערים כמו פעם וממשיך להמציא את עצמו.

רונאלדו, יובנטוס
Credit to "Juventus" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח