מי הטופ של אירופה? #8 – צפוף בצמרת

אחרי שבוע עמוס נוסף, הגיע הזמן לדירוג העוצמה האירופי השבועי, חושבים שאתם יודעים מי ראשונה? הנה עשרת הקבוצות שלדעתי נמצאות בכושר הטוב באירופה אחת אחרי השנייה – מהעשירית ועד לראשונה.

כמעט ונכנסו: פורטו, אתלטיקו מדריד, פרנקפורט, ליון וריאל מדריד

בייל ומרסלו, ריאל מדריד
Credit to "Real Madrid C.F." Facebook page

 

במקום העשירי – אייאקס אמסטרדם (ללא שינוי)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון ביתי 8-0 מול דה חראפשחאפ, העפילה רבע גמר הגביע ההולנדי לאחר ניצחון 4-2 בפנדלים מול רודה אחרי 1-1 בתום 120 דקות.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 83%

מיקום בליגה המקומית: 2.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.9.

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.5.

זרקור על: חאקים זייך. הכוכב המרוקאי רשם משחק אדיר מול דה חראפשחאפ בו תרם שלושער והוסיף בישול שהעלו את מאזנו למעורבות ב-21 שערים מפתיחת העונה. מסייע לנווט את הצעירים המוכשרים ומספק מסירות מדהימות מדי משחק. שובר השוויון של אייאקס העונה לצידו של דושאן טאדיץ׳.

בכמה מילים: קבוצתו של אריק טן-האג רושמת כבר 18 משחקים רצופים ללא הפסד וממשיכה להשתפר ולהתחבר ממשחק למשחק ומשפרת את המספרים ההתקפיים וההגנתיים שלה. שווה להזכיר את הבלם בן ה-19 מתיאס דה ליכט שזכה השבוע בתואר נער הזהב היוקרתי בו זכו לפניו בין היתר גם מסי, אגוארו, רוני, איסקו ושחקנים מוכשרים רבים. אחד מני יהלומים רבים בסגל של אייאקס שצפויים לעבור לקבוצות הגדולות ביותר באירופה בשנים הקרובות.

 

במקום התשיעי – בורוסיה דורטמונד (ירדה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 2-1 ביתי מול ורדר ברמן, הפסד 2-1 בפורטונה דיסלדורף.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 79%

מיקום בליגה המקומית: 1.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.5

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.9

זרקור על: פאקו אלקאסר. החלוץ הספרדי ממשיך ללהוט עם שני שערים ב-110 דקות בלבד בשבוע האחרון, שמסתכמים ב-13 שערים מ-15 איומים בלבד מפתיחת העונה. כושר שיא.

בכמה מילים: במחזור ה-16 של הליגה הגרמנית הגיע סוף-סוף ההפסד הראשון של הצהובים, דווקא לפורטונה דיסלדורף הקטנה שכבר הוציאה העונה תיקו באליאנץ ארנה. ובכל זאת, הקבוצה עדיין בפער 6 נקודות מגלדבאך ובאיירן שדולקות אחריה במקומות השני והשלישי בהתאמה, את הסייחים היא תארח הערב למשחק צמרת התקפי, מרתק ומשמעותי לפני יציאה לחודש שלם של פגרה.

 

במקום השמיני – בורוסיה מנשנגלדבאך (כניסה חדשה, פעם שלישית בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: תיקו מאופס בהופנהיים, ניצחון 2-0 ביתי מול נירנברג.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 69%

מיקום בליגה המקומית: 2.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.6

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 1.6

הכוכב: תורג׳ן הזאר. לאחר שכבש גם השבוע מול נירנברג האח הצעיר לבית הזאר מראה שהוא כאן כדי להישאר. 12 שערים, 7 בישולים, השחקן המשמעותי ביותר בבונדסליגה מפתיחת העונה – שחקן ענק.

בכמה מילים: הקבוצה המלהיבה ביותר בבונדסליגה ממשיכה לרוץ נהדר ורשמה הפסד בודד בשבעת משחקיה האחרונים בכל המסגרות כשפלאה והזאר כובשים ללא הפסקה. הערב היא תתארח בזיגנאל אידונה פארק של דורטמונד הראשונה שמובילה עליה ב-6 נקודות למשחק לוהט, שהכל יכול לקרות בו.

גלדבאך
Credit to "Borussia Mönchengladbach" Facebook page

 

במקום השביעי – טוטנהאם (ללא שינוי)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון ביתי 1-0 מול ברנלי, ניצחון 2-0 בחוץ בדרבי מול ארסנל ברבע גמר גביע הליגה האנגלי.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 76%

מיקום בליגה המקומית: 3.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 1.8.

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 1.1.

הכוכב: דלה-עלי. האנגלי הצעיר רשם שער ובישול נהדרים באמירויות ואף הוסיף שלוש מסירות מפתח מול היריבה המרה. כשהוא תופס יום, אף אחד לא יכול לעצור אותו. מעורב כבר בשמונה שערים מפתיחת העונה ולא מתכוון לעצור.

בכמה מילים: התרנגולים עם הפסד אחד בלבד ב-12 משחקיהם האחרונים, מציגים יכולת התקפית והגנתית נהדרת וממשיכים להשתפר לאורך העונה. בנוסף, המאמן הנהדר מאוריסיו פוצ׳טינו נוהג לשלב צעירים מוכשרים רבים כמו אוליבר סקיפ, קייל ווקר-פיטרס, חואן פוית׳ והארי ווינקס שמוסיפים רעב ואמביציה חשובה לסגל המוכשר של הספרס שיתארחו בראשון למשחק חוץ קשה בגודיסון פארק של אברטון במטרה לשמור על המקום השלישי בפרמיירליג לפחות מחזור נוסף.

 

במקום השישי – באיירן מינכן (עלתה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון חוץ 4-0 בהאנובר, ניצחון ביתי 1-0 מול ר.ב. לייפציג.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 77%

מיקום בליגה המקומית: 3

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.2

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 1

זרקור על: ג׳ושוע קימיך. שער, בישול, 10 מסירות מפתח ו-3 תיקולים מוצלחים בשני הניצחונות המרשימים בשבוע האחרון. מציג יכולת נהדרת מפתיחת העונה, גם כשהקבוצה חרקה, ומסייע לה לחזור לתלם תוך תרומה משמעותית בהתקפה ובהגנה גם יחד. ממשיך לשמש ככלבויניק וממלא תפקידים רבים כשמלבד עמדתו העיקרית באגף ימין של ההגנה הוא משחק לעתים גם כקשר אחורי וקשר ומרכזי ומעורב כבר בעשרה שערים על אף העמדות האחוריות בהן הוא משחק.

בכמה מילים: גבירותיי ורבותיי, באיירן מינכן הגדולה הגיעה סוף-סוף לעונת 2018/19. לאחר התיקו המרשים במשחק הנהדר באמסטרדם מול אייאקס, קבוצתו של טוכל המשיכה לשני ניצחונות מרשימים השבוע שסייעו לה לצמק את הפער מהמוליכה דורטמונד לשש נקודות בלבד. נמצאת בעיצומו של רצף של שבעה משחקים ללא הפסד ותתארח בשבת בערב אצל פרנקפורט הרביעית למשחק לוהט ומשמעותי ממש לפני היציאה לפגרת החורף.

 

במקום החמישי – פ.ס.ז׳ (ירדה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: לא שיחקה בליגה בשל המהומות בצרפת, ניצחה 2-1 בדקות הסיום באורליאן בשמינית גמר גביע הליגה הצרפתי.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 83%

מיקום בליגה המקומית: 1.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 3

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.8

זרקור על: אדינסון קבאני. אל-מטאדור כבש את השער הראשון השבוע מול הקבוצה מהליגה השנייה, אחראי ל-17 שערים העונה. ממשיך לספק מספרים גבוהים גם לצד הכוכבים הגדולים ניימאר ואמבפה ולשמור לעצמו את תואר יקיר האוהדים בפאריס.

בכמה מילים: למרות שלא שיחקו בשני מחזורי הליגה האחרונים בשל מהומות האזרחים בצרפת, קבוצתו של טוכל ממשיכה לנצח וסופרת כבר 17 משחקים רצופים ללא הפסד, צפוייה להמשיך לשייט בליגה בחודשים הקרובים, להשתפר ולצבור כוחות לקראת צמד משחקי שמינית הגמר מול מנצ׳סטר יונייטד של סולשיאר.

 

במקום הרביעי – יובנטוס (עלתה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 1-0 בחוץ בדרבי מול טורינו.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 88%

מיקום בליגה המקומית: 1.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.5

זרקור על: כריסטיאנו רונאלדו. אחרי ששלט בדרבים של מנצ׳סטר ומדריד, הכוכב הפורטוגלי ניצח גם את הדרבי של טורינו לאחר שדייק מהנקודה הלבנה וכבש את השער היחיד במשחק. מעורב כבר ב-20 שערים מפתיחת העונה ומוכיח שהאימרה ״כל ההתחלות קשות״ לא תקפה אם קוראים לך כריסטיאנו רונאלדו.

בכמה מילים: הביאנקורי ממשיכים בפתיחת העונה הטובה בתולדותיה עם 15 ניצחונות ותוצאות תיקו בודדת שמובילים אותה למקום הראשון בסרייה א׳, 8 הפרש מנאפולי השנייה. בשבת בערב היא תארח את רומא למפגש ותנסה להמשיך את פתיחת העונה הטובה בתולדותיה. כשכריסטיאנו רונאלדו ושאר הקבוצה בכושר שיא, הגברת הזקנה היא בהחלט הפייבוריטית הברורה.

רונאלדו, יובנטוס
Credit to "Juventus" Facebook page

 

במקום השלישי – מנצ׳סטר סיטי (עלתה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 3-1 ביתי מול אברטון, העפלה לחצי גמר גביע הליגה האנגלי בזכות ניצחון 3-1 בפנדלים מול לסטר בקינג פאוור סטאדיום אחרי 1-1 בתום 90 דקות.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 86%

מיקום בליגה המקומית: 2.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.8

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.6

זרקור על: קווין דה בריינה. הכוכב הבלגי שהיה המצטיין של הסיטיזנס בעונת האליפות ההיסטורית אשתקד מתחיל להיכנס לקצב ולחזור לכושר לאחר הפציעה. שיחק השבוע 96 דקות במצטבר בצמד משחקי קבוצתו ותרם שער נהדר ו-4 מסירות מפתח. KDB is back.

בכמה מילים: הסיטיזנס צריכה להתחיל להתרגל לכך שמעכשיו היא במקום השני בטבלת הפרמיירליג וצריכה לרדוף אחרי קלופ וליברפול. אם פפ וחניכיו מחפשים נתון מעודד, הם הפסידו פעם אחת בלבד ב-20 משחקיהם האחרונים בכל המסגרות, ועשו זאת ללא דה בריינה ומנדי שהיו פצועים לתקופות ארוכות וגם אגוארו וסילבה החשובים שנעדרו ממספר משחקים. כשהם יחזרו להרכב – סיטי תהפוך למפלצת של ממש.

 

במקום השני – ליברפול (ללא שינוי)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 3-1 באנפילד מול מנצ׳סטר יונייטד.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 78%

מיקום בליגה המקומית: 1.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.6

זרקור על: שארדן שאקירי. הכוכב השוויצרי עלה למשחק הלוהט מול היונייטד כשלוח התוצאות הראה 1-1, והספיק לכבוש צמד ב-10 דקות ולהכריע את המשחק. שני השערים שלו הגיעו בצורה דומה על ידי הצטרפות קדימה מקו שני לשטחים שהתפנו בזכות התנועה החכמה של השלישיית ההתקפית. מעורב ב-8 שערים העונה ב-802 דקות בלבד על כר הדשא, סופר-סאב אמיתי.

בכמה מילים: הקבוצה של קלופ סופרת חמישה ניצחונות רצופים ומציגה עליונות משמעותית בשבועות האחרונים כולל תצוגת תכלית מרשימה של שחקני הרכש קייטה, פאביניו ושאקירי בניצחון הגדול על היונייטד בו הסקאוזרס רשמו 30 (!) איומים יותר מהיריבה ובכלל, גברו על השדים כמעט בכל פרמטר אפשרי.

 

ובמקום הראשון – ברצלונה (ללא שינוי)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון חוץ 5-0 מול לבאנטה.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 72%

מיקום בליגה המקומית: 1.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.6

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 1

זרקור על: ליאו מסי. הופעת ענק לפרעוש מול לבאנטה בה היה מעורב בכל אחד מחמשת השערים שכבשה הקבוצה. מעורב לבדו באותה כמות שערי לה ליגה כמו ריאל ואתלטיקו מדריד העונה – 24. בנוסף, הוא מוביל את שחקני הליגה במגוון פרמטרים סטטים התקפיים – ממסירות מפתח ודריבלים מוצלחים דרך כיבושים ובישולים. השחקן הטוב ביותר בליגה הספרדית – ללא עוררין.

בכמה מילים: בארסה סופרת כבר 7 משחקים רצופים ללא הפסד, 5 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו מרשימות מול אתלטיקו וטוטנהאם. כשמסי בכושר שיא – מי יכול על החבורה של ואלוורדה?

ברצלונה, מסי
Credit to "FC Barcelona" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. סוד ההצלחה של מסי על פי פפ גווארדיולה: תגרום לו להיות שמח ולרצות להוכיח… #מקום_חמישי_בכדור_המרקטינג

  2. אחלה דירוג!! הערה: טוטנהם עדיין לא אמרה את המילה האחרונה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח