על מה נשאר לשחק בליגות הבכירות של אירופה?

נכנסים לישורת הבאמת אחרונה בליגות הבכירות של אירופה, וזו הזדמנות טובה לבדוק על מה עוד יש לשחק. האליפויות (כמעט כולן) סגורות, אבל כרטיסים לליגת האלופות וחבלי הצלה להישאר בליגה נשארו, ובשפע.

טיקטיק מונדיאל

פרמייר ליג ???????

אליפות: סגורה. למנצ'סטר סיטי יתרון 16 נקודות על מנצ'סטר יונייטד שבמקום השני, כשלשתיהן עוד 4 משחקים עד היציאה לחופשת הקיץ.

ליגת האלופות: מלבד סיטי, עוד אין אף אחת סגורה, אבל ליונייטד שבמקום השני יש יתרון 11 נקודות על צ'לסי החמישית, כשלשתיהן עוד 4 משחקים לשחק. לליברפול יתרון 8 נקודות על צ'לסי, ומשחק עודף. טוטנהאם כרגע במקום ה-4 עם יתרון 5 נקודות על צ'לסי. ארסנל עדיין יכולה להגיע, אבל כשהיא בפיגור 11 נקודות מהמקום הרביעי ורק 12 נקודות בקופה, זה כמעט בלתי אפשרי.

ירידה: עוד אין משהו סגור. מתחת לקו האדום נמצא את ווסט ברום (25 נק', 9 נק' בקופה), סטוק (29 נק', 9 בקופה) וסאות'המפטון (29, 12 בקופה). בסכנה? תאורטית כולן עד המקום העשירי כולל. בת'כלס? סוונסי עם 33 נק' ושלישיית קריסטל פאלאס-האדרספילד-ווסטהאם, כולן עם 35 נק', עדיין לא יכולות להרגיש בטוחות. דבר מעניין: ככל הנראה כל שלוש היורדות תהיינה קבוצות שנמצאות בליגה תקופה ארוכה. לסטוק, אם תרד, זו תהיה הירידה הראשונה בעידן הפרמייר ליג (נמצאת ברציפות מאז עונת 2008-2009).

סרייה א ??

נאפולי יובה
Via SSC Napoli facebook page

אליפות: יובנטוס. סגור, חתום, נעול. כמו כל שנה. מה לא? לא. הניצחון בדקה ה-90 של נאפולי בטורינו טרף את כל הקלפים, ומסדר לנו סיום נהדר באיטליה: ליובנטוס יתרון נקודה על נאפולי, כשיש עוד 12 בקופה, וליובה, עם 6 אליפויות רצופות, משחקים הרבה יותר קשים בדרך אל התואר, כולל ביקורים אצל אינטר ורומא.

ליגת האלופות: נאפולי ויובה סגורות. שני הכרטיסים הנותרים ילכו לרומא (67 נקודות), לאציו (67) או אינטר (66), כשבמחזור סיום העונה לאציו תארח את אינטר, בתקווה שלשתיהן יהיה על מה לשחק.

ירידה: יורדת אחת בטוחה כבר יש – בנוונטו, אחרי עונה אחת בלבד. ורונה, אחרי ההפסד 3-1 לגנואה, במקום ה-19 ובמצב קשה, 6 נקודות מתחת לקו האדום. במקום ה-18 נמצאת ס.פ.א.ל, 2 נקודות מתחת לקו האדום. סיכון? קייבו (אולי ירידה כפולה של קבוצות ורונה), קרוטונה, אודינזה וקליארי. מהמקום ה-13 ומעלה כנראה בטוח.



לה ליגה ??

אליפות: באופן מעשי, ברצלונה צריכה עוד שתי נקודות כדי להבטיח את האליפות. אבל כשיש עוד 12 נקודות בלבד בקופה בשביל השנייה (אתלטיקו מדריד) והפער של ברצלונה, עם חמישה משחקים שנותרו, הוא 11 נקודות, קשה להאמין שיהיה שינוי בפסגה. ברצלונה, למי שלא זוכר, עדיין ללא הפסד בליגה העונה.

ליגת האלופות: גם די סגור. בארסה, אתלטיקו וריאל מדריד הבטיחו את מקומן בעונה הבאה. גם הרביעית, ולנסיה, קרובה לחזרה למפעל, עם יתרון 10 נקודות על בטיס החמישית, כשלשתיהן עוד ארבעה משחקים.

ירידה: כמעט סגור. שתי יורדות כבר יש – מלאגה ולאס פלמאס. דפורטיבו לה קורוניה עמוק בבוץ, 9 נקודות מתחת לקו האדום, עם 12 בקופה. עדיין בסכנה תיאורטית: לבאנטה ואספניול, אבל לא באמת.

בונדסליגה ??

אוהדי דורטמונד
Via Bundesliga official facebook page

אליפות: הסיפור סגור תיאורטית ורשמית. באיירן מינכן עם השישית ברציפות. כרגע הפער בינה לבין השנייה, שאלקה, הוא 21 נקודות.

ליגת האלופות: חוץ מבאיירן, עושה רושם שהיריבות שאלקה ודורטמונד גם מצטרפות, עם יתרון של 7 נקודות ו-5 נקודות בהתאמה על החמישית, הופנהיים. מי שעלולה לאבד את המקום ברביעיה הראשונה היא לברקוזן, עם שתי נקודות בלבד שמפרידות בינה לבין המקום החמישי. גם רד בול לייפציג ואיינטרכט פרנקפורט עדיין בתמונת ליגת האלופות.

ירידה: במקום האחרון, פ.צ. קלן עם 22 נקודות, 8 נקודות מחוף מבטחים או פלייאוף, כשרק 3 משחקים נותרו. המבורג במקום ה-17 שגם מוביל לבונדסליגה השנייה, עם 5 נקודות פער להשלים. למבחנים כרגע הולכת פרייבורג (30 נקודות), אבל רק בגלל הפרש שערים, כשמיינץ ו-וולפסבורג עם אותו מספר נקודות.



ליג 1 ??

אליפות: פ.ס.ז' הבטיחה את האליפות הראשונה שלה בעידן הקטארי בלי זלאטן איברהימוביץ' בקבוצה. הפער מהמקום השני עומד כרגע על 20 נקודות.

ליגת האלופות: לצרפת, יש לציין, רק 3 מקומות בליגת האלופות עונה הבאה. שני הכרטיסים הנותרים ילכו לשתיים מהשלוש: מונאקו (70 נקודות), מארסיי (69 נקודות) או ליון (69 נקודות).

ירידה: עדיין פתוח, אבל בקושי. מץ האחרונה נמצאת 7 נקודות מתחת לקו האדום, כשיש עוד 4 משחקים. לטולוז, במקום ה-17 מעל הקו, יש חמישה משחקים. עוד בדרך לירידה: ליל וטרואה, 4 נקודות מתחת לטולוז ועם משחק עודף.

פלוריאן תובאן, מארסיי
פלוריאן תובאן, מארסיי. עדיין בתמונת ליגת האלופות Credit to "Florian Thauvin" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח