על מה נשאר לשחק בליגות הבכירות באירופה – גרסת 2019

קו הסיום של הליגות באירופה נראה חזק וברור כבר בסוף אפריל. על מה יש לשחק? המון. בורכנו השנה בשני מאבקי אליפות אדירים שאולי ילכו לפוטו פיניש, לא מעט כרטיסי ליגת האלופות (והכסף שנלווה אליהם) לריב עליהם וכמובן, איך אפשר בלי קצת מאבקי ירידה.

חשוב לזכור: שובר השיוויון באנגליה, גרמניה וצרפת הוא הפרש שערים. איטליה וספרד מתחכמות, שובר השוויון הראשון בין הקבוצות הוא המאזן ראש בראש.

פרמייר ליג ???????

ראחים סטרלינג
Via Premier League Facebook page


אליפות:
 אחד ממרוצי האליפות המרתקים בליגה האנגלית, במיוחד לאור הקלות בה מנצ'סטר סיטי זכתה בעונה שעברה. סיטי שוב בתמונה, אבל המובילה נכון לעכשיו היא ליברפול, ב-2 נקודות. הקץ'? לסיטי יש משחק חסר. המוקש הרציני היחיד לסיטיזנס, שהודחו כבר מליגת האלופות, עושה רושם הדרבי מול מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, אבל לאור הכושר של השדים האדומים, אולי זה לא המשחק שצריך להדאיג את הבחורים של פפ גווארדיולה.

ליגת האלופות: שני מקומות תפוסים כבר: ליברפול וסיטי כאמור. השאר? ארבע קבוצות, שני מקומות להילחם עליהם. טוטנהאם במצב הטוב ביותר, במקום השלישי עם 67 נקודות. ארסנל רביעית עם 66 ויתרון הפרש שערים על צ'לסי, שכרגע במקום החמישי. מנצ'סטר יונייטד, אחרי ההתפכחות מפתיחת עידן סולשיאר, במקום השישי, עם 64 נקודות. באמת הכל פתוח פה. המפגש הישיר הנותר בין הקבוצות הוא בין צ'לסי ליונייטד (באולד טראפורד), אבל לכולם חוץ מליונייטד יש גם מסגרת אירופית לחשוב עליה. ועוד לא התחלנו לדבר על מה יקרה אם אנגליה תזכה בליגת האלופות, אנגליה תזכה בליגה האירופית, ואף אחת מהן היא לא האלופה.

ירידה: שתי יורדות כבר יש – האדרספילד תסכם שתי עונות בליגה העליונה, אחת מוצלחת אחת הרבה פחות, אבל העיקר המון כסף שנאגר, וגם פולהאם, קבוצה שהרבה ציפו ממנה לגדולות בתחילת העונה, אך מלבד ניצוצות התקפיים רוב מה שראינו היה הגנת מסננת. קארדיף לאחר ההפסד לליברפול נמצאת במצב לא טוב, עם 3 נקודות מתחת לקו האדום ומשחק עודף על ברייטון, סאות'המפטון ו-ברנלי. מעשית, כנראה שרק ברייטון צריכה טיפה לדאוג, אבל עוד ניצחון אחד יבטיח הישארות.

 

סרייה א ??

אליפות: ההפך מאנגליה. שנה שעברה יובה ו-נאפולי רצו עד הסוף, העונה יובנטוס סוגרת את סיפור האליפות כשיש לה עוד חמישה משחקים לשחק ויתרון 20 נקודות על נאפולי. אליפות 8 ברציפות ליובנטוס, שם עדיין מלקקים את הפצעים מההדחה מול אייאקס בליגת האלופות.

ליגת האלופות: נאפולי עוד לא הבטיחה את הכרטיס השני לצ'מפיונס, אבל עם 67 נקודות, 6 משחקים לשחק ויתרון 12 על המקום החמישי, הכרטיס כנראה שלהם. במקום השלישי, אינטר עם 61 נקודות עוד לא סגורה אבל במצב לא רע. הכרטיס הרביעי הוא המעניין פה. כרגע מילאן אוחזת בו עם 56 נקודות וחמישה משחקים לסיום העונה. במרדף? רומא (נקודה פחות), אטאלנטה (שלוש נקודות פחות, משחק פחות), טורינו (שלוש פחות ממילאן) וגם לאציו, נקודה מאחורי טורינו. על הנייר גם סמפדוריה עדיין בתמונה, אבל יש לה יותר מדי קבוצות בדרך.

ירידה: קייבו, עם 2 נצחונות בלבד ב-33 משחקים, כבר בדרך לסרייה ב. פרוסינונה נמצאת 10 נקודות מתחת לקו ו-15 נקודות בקופה – כמעט ודאי. אמפולי במקום ה-18, 4 נקודות ממקום מבטחים. על הנייר? עד מקום 10 אף אחד לא בטוחה עדיין, כולל פיורנטינה. מי באמת צריך לחשוש? כנראה רק אודינזה (4 נקודות מעל הקו), גנואה ו-בולוניה (שתיהן 5 נקודות מעל הקו האדום).

לה ליגה ??

מסי קוטיניו
מסי וקוטיניו. ברצלונה בדרך לעוד אליפות. Via La Liga Facebook page


אליפות: 
עם 9 נקודות יתרון על אתלטיקו השנייה וחמישה משחקים לסוף, כנראה שאין כוח בעולם שיקח מברצלונה את האליפות השנייה ברציפות וה-8 ב-11 העונות האחרונות.

ליגת האלופות: ברצלונה ואתלטיקו כבר בטוח בפנים וריאל מדריד השלישית זקוקה לעוד 3 נקודות כדי לסגור את הסיפור. מי נאבק על הכרטיס האחרון? חטאפה הסופר מפתיעה (54 נקודות) מובילה כרגע על ולנסיה (52) וסביליה (52). על הנייר יש עוד קבוצות בתמונה, אבל זה פחות ריאלי.

ירידה: אף קבוצה עוד לא הבטיחה ירידה, אבל ואסקה (8 נקודות מתחת לקו) לא תצליח להינצל. מי מצטרף אליה? כנראה ראיו ואיקאנו (28 נקודות, 6 מתחת לקו). המאבק על המקום האחרון יהיה לוהט: ויאדוליד כרגע 18 עם 32 נקודות, קצת מתחת ללבאנטה (34), ג'ירונה (34), סלטה (35) ו-ויאריאל (36).

 

בונדסליגה ??

אליפות: הפתעה הפתעה – מאבק. באיירן מובילים עם 70 נקודות, דורטמונד, שכבר הייתה עם פער מבטיח בראש הטבלה, נמצאת נקודה מאחורי. את המשחקים ביניהן כבר ראינו. לבאיירן יש עוד ביקור בלייפציג ולארח את פרנקפורט במה שיוגדר כמוקש; לדורטמונד יש דרבי מול שאלקה וגם ביקור לא סימפטי בכלל במנשנגלדבאך.

ליגת האלופות: באיירן ודורטמונד כבר בפנים. לייפציג במקום השלישי זקוקה לעוד 2 נקודות כדי לסגור את הסיפור. על הכרטיס הרביעי נאבקות פרנקפורט (עם משחק חסר וכרגע במקום ה-4), מנשנגלדבאך, הופנהיים ובקושי בקושי, באייר לברקוזן.

ירידה: האנובר עוד לא הבטיחה את הירידה, אבל כשיש 12 נקודות בקופה והיא 6 נקודות מהמבחנים ו-12 מהינצלות מוחלטת, קשה לראות אותה חוזרת לעוד עונה בבונדסליגה. העניינים קצת יותר אופטימיים לנירנברג במקום ה-17 עם 18 נקודות, שלוש פחות מהמקום שמוביל למבחנים, שם נמצאת שטוטגרט. היחידה שאפשר להגדיר אותה כבסכנה מהקבוצות שמעל היא שאלקה, אבל כשהיא 6 נקודות משטוטגרט, צריך להיות סיום מזעזע במיוחד כדי שהיא תסתבך עד כדי כך.

ליג 1 ??

אליפות: פ.ס.ז', אליפות שישית בשבע העונות האחרונות, כשהפער מהמקום ה-2 (ליל) עומד על 19 נקודות.

ליגת האלופות: בצרפת, כזכור, יש רק 3 קבוצות שהולכות לצ'מפיונס. הפריזאים כבר בפנים. עם 5 מחזורים לסיום, יתרון 9 הנקודות של ליל על המקום ה-4 אמור להספיק. ליון, עם 3 נקודות בלבד מעל המקום ה-4, קצת פחות בטוחה. עוד בתמונה: סנט אטיין (3- מליון, מקום רביעי) ומארסיי (5- מליון, מקום חמישי).

ירידה: כמו בגרמניה, בצרפת שתיים יורדות אוטומטית ועוד אחת הולכת למבחנים. גנגאן סוגרת את הטבלה עם 24 נקודות, 4 ממבחנים ו-8 מהקו האדום. מעליה קון הקטנה, עם 26 נקודות. כרגע הולכת למבחנים? הקבוצה וחרדל הגרגרים, דיז'ון עם 28 נקודות. מי צריכים לדאוג? אמיין ו-מונאקו, שתיהן עם 32 נקודות, וחשש מוחשי ליפול לפחות למבחנים.

סנט אטיין
סנט אטיין. אולי הכרטיס לליגת האלופות יגיע על חשבון היריבה הגדולה, ליון. Via Ligue 1 Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח