מה שהיה הוא שיהיה – על דרבי המשבצות הגדול

// מאת סהר דיין

מנהרה, צהוב מול אדום, משבצות, בלומפילד… פתאום נזכרתי בסיפורים שאבא שלי סיפר לי כשהייתי ילד על אותה עונה – עונת 96\95. נמני, זוהר, קלינגר, דריקס והאחים ברומר, דור הזהב הצהוב שזכה בדאבל עם קשטן, שהיום נמצא בספסל האדום כמאמן הראשי של הקבוצה. מרים את הראש ורואה את נמני, ברקוביץ, ורוסו באותה חוליית קישור, ולרגע חשבתי שמדובר בגלקטיקוס ממדריד מול אבוקסיס ודגו האקס הצהוב שנזרק ממכבי. כשפתאום שמעתי את השירה האדירה: "צהוב עולה זה מכבי" מכיוון שער 5 (שער המזוהה עם אוהדי הפועל) חשבתי שאני הוזה, הדרבי עוד לא התחיל וכבר הוא מקיים.

מכבי תל אביב קהל בלומפילד
געגועים לבלומפילד
Credit to "Maccabi Tel Aviv" Facebook page

23.11.03 תאריך שלא אומר הרבה לחובבי הכדורגל, אך יש לו משמעות רבה למגן הימני של הפועל – רמי חליס, באותו יום הוא כבש שער עצמי בדרבי שהוביל את הצהובים לניצחון 3-0. כמעט שנתיים חלפו והנה אנחנו כאן בבלומפילד, שתי דקות מהפתיחה ושוב שער עצמי לרשת של האדומים, מי כובש אתם שואלים? שוב רמי חליס. השחקן הראשון בהיסטוריה שכובש שני שערים עצמיים בדרבי, מעניין מה עובר בראשו כשהוא יודע ששוב הוא גורם לקבוצתו להפסיד ליריבה העירונית?! על מה חושב ברוך דגו מלך השערים של הצהובים בליגת האלופות עונה קודם לכן שכבש מול אריות היבשת (איאקס, באיירן ויובנטוס), כשפתאום הוא לובש אדום ובפיגור של שער מול אצטדיון צהוב?!.



המשחק המשיך להיות פיזי ומלא יצרים שבאו לידי ביטוי בעימותים ללא כדור על הדשא, כששתי הקבוצות תוקפות ומנסות לכבוש. ואז בשלהי המחצית השנייה סלאם אבו סיאם, מגנה השמאלי של מכבי, פרץ באגף והגביה כדור לרחבה, בזווית העין ממרום יציע העיתונאים ראיתי את אבי נמני חופשי ברחבה. נמני, הסמל של מכבי שזכה איתה בארבע אליפויות וארבעה גביעים וחזר למכבי אחרי שתי עונות גלות בבירה, לא יכל לחלום על קאמבק טוב מזה לבלומפילד. הוא הניף את רגלו הימנית ושלח את הכדור היישר לחיבור השמאלי של שביט אלימלך כשהמוני הצהובים צוהלים ביציע. לפתע אנשים מבוגרים שעברו דבר או שניים בחיים עומדים ובוכים מהתרגשות כמו ילדים, 2-0 למכבי וזוהי תוצאת המשחק.

מבחינתי המשחק הזה על שלל אירועיו: ניצחון צהוב בדרבי, חולצות המשבצות, השער של נמני, ללא ספק החזירו אותי לסיפורים של אבי כשהייתי ילד, רק שהפעם ראיתי את הכל בעיניים שלי.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח