מה קורה לה רוחה?

היום בשעה 16:00, בזמן שאנחנו נחפש תירוץ לצאת מוקדם מהעבודה או שנתחנן לWaze שיעקוף את הפקקים כדי להספיק להגיע בזמן למשחק, יעלו לשחק בטולוז נבחרות ספרד וצ'כיה. זמן טוב לשאול לשלומה של ה"לה רוחה" לקראת המשחק ובכלל לקראת טורניר היורו.

נבחרת ספרד, שבטורנירים האחרונים נחשבה לפייבוריטית ברורה, פתאום כבר לא מופיעה בטבלת הזוכות הפוטנציאליות של המהמרים השונים.
אבל למה בעצם? הרי הקבוצות הבכירות של הלה ליגה שלטו בדומיננטיות בליגת האלופות ובליגה האירופית וגם זכו בשני המפעלים, וגם לא מעט שחקנים מדור הזהב של הספרדים נשאר בסגל.
ובכל זאת משהו השתנה. מה גורם לנו לפקפק בספרדים? העובדה שיש אי שקט מסוים בנבחרת, הפרשה של דה חאה שנחשפה בימים האחרונים לא מוסיפה למצב הרוח הספרדי וגם המתח שקיים בין שחקני ריאל מדריד וברצלונה, שבא לידי ביטוי בקרבות הטוויטר במהלך העונה (כן, הפוליטיקאים הישראלים לא לבד). מה שאיזן עד היום את הנבחרת בכל הנוגע ליריבות הזאת, הייתה החברות של צ'אבי וקאסיאס ששימשו כאחים גדולים ושומרים, אבל צ'אבי כבר מזמן לא בנבחרת לצער כולנו, נראה כמה כל זה ישפיע על השחקנים הספרדים.

גם מבחינת הסגל וההרכב יש שינוי. לא גדול אמנם אך משמעותי. בהגנה ובקישור נראה פרצופים מוכרים, כאלה שהתרגלנו לראות במהלך השנים: חואנפראן, ראמוס, פיקה, אלבה, פאברגס, בוסקאטס ואינייסטה. אבל ההתקפה של נבחרת ספרד היא החידה הגדולה. בעוד ברצלונה וריאל מדריד יכולות להתפאר בשלישיות ההתקפה הטובות בעולם, אך הן לא כוללות אפילו שם ספרדי אחד. ובכך מה שנשאר לספרדים הם שחקנים פחות מרשימים על הנייר כשצפויים לפתוח דויד סילבה, מוראטה ונוליטו. עמדת השוער היא סוגיה מעניינת ולכן שמרתי אותה לסוף. דה חאה והפרשה והעונה הסבירה של קאסיאס בפורטו גורמות לדל בוסקה להתלבט, למרות שעיתוני ספרד מעריכים שהמאמן יבחר לבסוף בשוער המצטיין של מנצ'סטר יונייטד.

מעבר לכוכבים הידועים, יש שני שחקנים שכדאי לשים לב אליהם ויהיה מעניין לראות אם ישתלבו במהלך הטורניר:
אריץ אדוריס – חלוץ אתלטיק בילבאו, המבקיע הספרדי הבכיר בליגה הספרדית העונה עם 20 כיבושים ומלך השערים של הליגה האירופית

והקטור בייארין, שלאחר עונת פריצה כמגן הימני של ארסנל, נכנס לסגל בגלל פציעתו של דני קרבאחל, והתרשמתי ממנו מאוד בצמד המשחקים נגד ברצלונה ובכמה משחקי ליגה של התותחנים שיצא לי לראות העונה.

פייבוריטית או לא, כנראה מה שישפיע על גורל הנבחרת הספרדית ביורו זו היכולת שלהם לשמור על המרקם החברתי בסגל למרות הפרשות השונות, וכיצד ההתקפה המתחדשת תראה. חשוב לזכור גם שהיא נמצאת בבית לא קל יחד עם צ'כיה, קרואטיה וטורקיה, בכל מקרה, לא יהיה משעמם בלה רוחה.

Credit to "Selección Española de Fútbol " Facebook page
Credit to "Selección Española de Fútbol " Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח