מה נעשה איתך, יא אפס?

לשאר הטורים בסדרה

כולנו גדלנו על העובדה הבסיסית שהטוב מנצח. גם בשכונה, תמיד האמנו שאם נהיה טובים, או לפחות ניקח לקבוצה שלנו את השחקנים הכי תותחים, ננצח. רק שהאמונה הזאת מוכיחה את עצמה בדרך כלל כשקרית, מה שמתסכל שחקנים טובים מאז המצאת הכדורגל. ברוב המקרים, לפחות בשכונה, הניצחון יקבע על פי השחקנים הגרועים, כאשר הטובים הרבה פחות רלוונטיים.

הרי הדבר הקדוש ביותר בשכונה הוא ה"כוחות". הכוחות בדרך כלל ידאגו שבכל קבוצה יהיו שחקנים טובים שיבטלו אחד את השני, מה שמשאיר את ההכרעה לשחקנים החלשים, ה"בחירה האחרונה". התאמה נכונה של בחירה אחרונה לקבוצה ושימוש מושכל בה, יכולה לגרום לרצף ניצחונות מדהים שישאיר גם את הקבוצות הבוחרות ללא תירוצים.

 

להלן מספר דרכים יעילות לשימוש בשחקן הגרוע שאף אחד לא רוצה בקבוצה:

יש שוער בשער

התרגיל המוכר והוותיק ביותר הוא כמובן להכניס אותו לשער. על פי מחקרים שהמצאתי, השוערים הגדולים ביותר התחילו את הקריירה בתור ילדים שהיו גרועים בכדורגל, אבל ממש רצו לשחק עם כולם. משחק או שניים בשער, הקבוצה תצבור ביטחון ותוכלו לעבור לאחד הטיפים הבאים.

שוער גרוע

שוער עולה – מגן עולה

במידה והשוער שלכם הוא גם שחקן טוב שיכול לעלות ולנהל את המשחק מאחור, תפקדו את השחקן הגרוע בתור מגן. השחקן ישחק נמוך יחסית ויעלה לאט לאט. בשלב מסוים הוא זה שיישאר פנוי, כי הוא משחק הכי נמוך ולכן השומר שלו יהיה זה שינסה לחטוף לשוער את הכדור. כך או כך, הוא השחקן שהכי פחות מסוכן לעזוב לבד ולכן במקרה הצורך זה בדיוק מה שהקבוצה היריבה תעשה. בשלב זה, השוער, או כל שחקן אחר, יוכל למסור לשחקן הגרוע כדור לאגף בעודו חופשי ולהשאיר לו מספיק זמן לעשות פעולה טובה שוודאי היה מתקשה לעשות תחת לחץ.

שחקן גרוע

 

תנועה בלתי פוסקת

כשהשוער הוא לא חלק מהמשחק, עדיף לתת לשחקן הגרוע לעלות כמה שיותר למעלה. השחקנים הטובים הם אלה שצריכים לבוא לקבל את הכדור, בעוד על שחקן הגרוע לעשות כמה שיותר תנועה כדי למשוך אחריו שחקנים ולפנות שטחים. השחקן חייב להבין שיתכן והוא לא באמת יקבל מסירה אחרי כל התיזוז הזה, אבל יש סיכוי טוב שהוא יעזור לקבוצה שלו להבקיע שער.

תנועה בלתי פוסקת

 

"הקרציה"

לא רבים יודעים, אבל כינויו של בן ביטון, מגנה הימני העולה של הפועל באר שבע, הוא "הקרציה". בהרבה מקרים, השחקן הגרוע שלכם יכול להיות הקרציה ובכך להפוך לאפקטיבי מאוד. למשל, יש קבוצות שמסתמכות בעיקר על הובלת כדור של שחקן אחד; השחקן הקרציה יוכל להיצמד אל מוביל הכדור מהרגע בו שוער היריבה רוצה לתת את המסירה הראשונה. פעולה זו תלחיץ את השוער ותאלץ אותו לנסות ולחפש פתרונות אלטרנטיביים, אשר ככל הנראה יהיו פחות טובים ויתנו לקבוצה שלכם יתרון.

שוער יריב



אני לא יכול להבטיח שהעצות האלה יהפכו את הקבוצה שלכם לגלקטיקוס בגרסה מוצלחת, אבל זה בהחלט אחד הסיכויים שלכם. שימוש יעיל בשחקנים שלא ממש מוצאים את עצמם במשחק, יהפוך את הקבוצה שלכם לטובה יותר.

וטיפ אחד לסיום – השחקן הגרוע, בדרך כלל יודע שהוא כזה והביטחון העצמי שלו במשחק נמוך בהתאם. אם תצעקו עליו אחרי כל שגיאה שהוא עושה, הביטחון שלו רק ירד ובסופו של דבר זה יפגע בקבוצה שלכם. רק אומר.

* הכותב הוא אפס, שחקן גרוע שנחשב לבחירה אחרונה ברוב המגרשים בארץ.

עוד בסדרה:

איך עושים כוחות?

מתווכחים עם החברים שלכם על החוקים? הנה אמנת החוקים הרשמית!

Credit to "AMISOM Public Information"
Credit to "AMISOM Public Information"
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח