הונבד מאחורינו, הפנים ללודוגורץ

כידוע, באר שבע הוגרלה במוקדמות ליגת האלופות נגד הונבד בודפשט שהייתה כנראה היריבה הקשה ביותר שב"ש יכלה לקבל מבין היריבות הלא מדורגות. אין ספק שלמרות שב"ש עברה את השלב הראשון, הפציעות של בן שהר ואליניב ברדה אמורות להדאיג את ברק בכר. גם משחק ההגנה נראה הרבה פחות בטוח ויציב מכפי שהורגלנו לראות את הגנת הפועל ב"ש בשנה שעברה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שזו רק תחילת השנה ובשנה שעברה ב"ש התקשתה באירופה מול קבוצה חלשה יותר מהונבד ולבסוף אנחנו זוכרים איך הסתיים הקמפיין האירופאי.

הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

חשוב להעלות כמה תובנות ולקחים שברק בכר והאלופה צריכים לשים עליהם את הדגש במידה והם רוצים להמשיך באירופה כי אין ספק שלודוגורץ זו אופרה אחרת מהונבד בודפשט. להלן שבע נקודות שעליהם הפועל ב"ש צריכה לתת עליהן את הדעת אם הם רוצים לעבור שלב נוסף באירופה:

  1. הפתיחה של ב"ש הייתה מסחררת. הכנסתו של אוחנה למערך במקום ראדי, היותר הגנתי, מוכיחה כמה פוטנציאל התקפי יש בקבוצה הזו, וזה עוד בלי קואנקה ופקהארט שכבר יוכל לשחק מול לודוגורץ.
  2. מיכאל אוחנה חייב ללמוד לשחרר כדור מהר יותר. הוא שחקן מאוד כשרוני, אבל לוקה מאוד במהירות המחשבה שלו ובשחרור הכדור בזמן. כשהוא ישפר גם את זה השמיים הם הגבול עבור הילד מאשדוד.
  3. דווקא בגלל הפתיחה המסחררת שהובילה ל-2:0 תוך פחות מעשרים דקות, מאכזב היה לראות את הקבוצה דועכת וחוזרת לאחור. שער שלישי היה גומר את הסיפור, אבל עושה רושם שהקבוצה רצתה להרוג את המשחק ולנוח. צריך כמובן לקחת בחשבון את הכושר הנוכחי של הקבוצה, אבל קבוצה מעט יותר מנוסה מההונגרים היתה יכולה לנצל את הריפיון המסוים ולהלחיץ את החניכים של בכר לקראת סוף המשחק. 
  4. בכר שילם על כך שטעה בניהול המשחק. לדעתי את בן שהר היה צריך להחליף מוחמד גדיר – שחקן שדומה בתכונות שלו לשהר. גם הוא חלוץ מאוד מהיר שיודע לבצע לחץ על הכדור ונייד. ברדה לעומת זאת משחק יותר מאחור ודורש כדורגל לרגל ופחות לשטח. בגלל שבכר חשב שהמשחק גמור, הוא רצה לשמור על ההיררכיה שבה ברדה משחק לפני גאדיר, אבל צר לי, משחק לא נגמר עד הדקה התשעים ואם אתה רואה שבן שהר עד הפציעה היה טוב והטריד את ההגנה במהירות ובלחץ שלו על שחקני ההגנה למרות ההחמצות שלו, אז תכניס שחקן שמבחינה מקצועית יכול לעשות עבודה דומה לשלו. זה היה אמור להיות גאדיר ולא ברדה.
    ברק בכר, הפועל באר שבע
    בכר. אפילו הוא לפעמים שוגה. קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"
  5.  הטעות במהלך הפנדל לחובת האדומים הינה הטעות השנייה של בן ביטון בצמד המשחקים. גם השער בטרנר הגיע מטעות שלו כאשר לא הרחיק כדור שהגיע לרחבה ולא כיסה כמו שצריך. ברביעי הצטרפה לטעות הזה הכשלה מיותרת על שחקן שלא סיכן את השער בכלל. אולי זה הזמן לאפשר לדור אלו להיכנס לעניינים כי נראה שבן לא בכושר או שהראש שלו לא פה.
  6. מאכזב לבקר את הצוות הניהולי של ב"ש מכיוון והם בדרך כלל עושים עבודה מעולה, אבל יש תחושה שהם זלזלו ביריבה ולכן לא הביאו חלוץ זר כבר למחנה האימון. שחקן זר חדש צריך זמן להתאקלם גם לחבריו לקבוצה, גם למזג האוויר וגם לסביבה בה הוא חי. נקווה שפקהארט עשה קצת שיעורי בית ויגיע בכושר ועם מידע מקדים על חבריו לקבוצה.
  7. אולי זה רק אני, אבל יש תחושה שהכושר לא מספיק טוב עדיין. הירידות ברמת המשחק קיצוניות מדי ונראה שגם ההגנה לא יציבה כפי שהייתה בשנה שעברה. אגב, לחיימוב יש חלק בשער השני. הקלות בה הקבוצה סופגת שערים במצבים נייחים צריכה מאוד להדאיג את בכר והצוות המקצועי. מקווה שיעבדו על זה עד לודוגורץ כי אחרת צפויה לב"ש בעיה.

ברור שאנחנו רק בתחילת הדרך והכי חשוב בשלב הזה לעבור שלבים, בטח מול יריבה עיקשת אשר הצליחה לכבוש שער חוץ יקר בטרנר, אבל ברור לכל שלודוגורץ המנוסה ומשופעת בברזילאיים תהיה אופרה אחרת לגמרי. קבוצה שכבר התרוצצה על הדשא של האיצטדיונים הגדולים והמפוארים ביותר באירופה בשנים האחרונות, תגיע נטולת חשש למבצר הבאר שבעי עם אמונה שלמה כי ביכולתה לעבור את המשוכה הבאר שבעית. בנוסף, התוצאה המוחצת שהשיגה בסיבוב המוקדם מול ז'אלגיריס, מראה כי לקבוצה יכולת להשתמש במגרשה הביתי בשביל להכריע את ההתמודדות לטובתה.

אבל אחרי שנה שעברה? אנחנו מאמינים בני מאמינים 🙂

הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח