מדד העוצמה של ליגת העל – מחזור 8

שפע הנתונים הסטטיסטיים שהמנהלת החלה לספק לנו, מאפשר לנו, אוהדי הכדורגל, לצלול עמוק יותר אל נבכי הנתונים. בעזרת נתונים אלה ובעזרתכם (תודה לכל מי שענה על הסקר) יצרנו אלגוריתם שמעניק לכל קבוצה ניקוד על הביצועים הסטטיסטיים, לכל מדד יש ערך ייחודי רק לו. ככל שהנתונים הסטטיסטיים יהיו טובים יותר כך הניקוד של הקבוצה יהיה גבוה יותר.
(לקריאה נוספת על המדד).

אתר הזווית בחסות טיק טיק

 והרי תוצאות המחזור השמיני בליגת העל:

מדד העוצמה מחזור 8

בסופו של המחזור השמיני מתברר כי מכבי פ"ת, היא ולא אחרת, מוליכה את טבלת המחזור של מדד העוצמה. המלאבסים ממשיכים במגמת ההשתפרות מהמחזור הקודם (המדד הקודם) ומציגים את הנתונים הסטטיסטיים הטובים ביותר עבורם בעונה זו. אז איך מכבי פ"ת הצליחה להגיע לראש הטבלה? ראשית היא כבשה שלושה שערים (הכי הרבה במחזור) ועשתה זאת מתוך שישה ניסיונות בלבד, כלומר כל ניסיון שני פגש את הרשת. בנוסף, היא החזיקה בכדור 55% מהזמן (הממוצע עד משחק זה היה 46%), שחקניו של שרון מימר השלימו 109 ק"מ ריצה משותפים, 7.4 ק"מ יותר מהיריבה, כאילו היה לפ"ת שחקן נוסף על הדשא (זה היה נכון ל – 10 דקות בלבד). נתונים נוספים שראוי לציין: 32 דריבלים מוצלחים מתוך 46 ניסיונות (70%), 85% דיוק במסירות, 59% זכייה במאבקי אוויר ו – 52% זכייה בתיקולים. כמעט כל נתון סטטיסטי הוא הטוב ביותר העונה או השני הכי טוב, כשזה מתרכז במשחק אחד אז הדרך למקום הראשון במדד העוצמה קצרה

בולט לטובהזה היה המשחק של לידור כהן. שער ובישול, 2 מסירות מפתח, 11.3 ק"מ ריצה, 59 ריצות מהירות, 10 דריבלים מוצלחים מתוך 13 ניסיונות ואפילו נכנס ל – 6 תיקולים. אם מכבי פ"ת רוצה להיאבק על הפלייאוף העליון היא חייבת מישהו יציב ליד מנור סולומון. אולי זה יהיה לידור.

בולט לרעהמכבי פ"ת ספגה עד כה 15 שערים והצליחה לשמור על שער נקי רק פעם אחת בשמונה מחזורים. אין ספק שלשרון מימר יש עוד הרבה עבודה הן בצד ההגנתי והן בצד ההתקפי (3 מ- 6 עשה פעם גם שאקיל אוניל מהקו).

לידור כהן, מכבי פתח תקווה
קרדיט לדף הפייסבוק "מכבי פ"ת העמוד הרשמי"

המשחק המרכזי או משחק (תחילת) העונה בין הפועל ב"ש למכבי ת"א נותן את אותותיו גם במדד העוצמה. למרות שהחל מהדקה ה – 21 באר שבע נותרה בעשרה שחקנים היא מצליחה להשיג יותר נקודות מדד ממכבי ת"א. אמנם זה רק 0.0117 נקודות יותר, אך אין לזלזל בכך וגם אם נאמר שהתוצאה שווה, הרי שזה מראה עד כמה הפועל ב"ש הייתה עוצמתית או מכבי ת"א נרפית, תלוי את מי אתם אוהדים.
שחקני הפועל ב"ש ביצעו במהלך המשחק 437 ריצות מהירות, 4 יותר (!) משחקני מכבי ת"א, בנתון זה ניתן לראות את המחויבות הגדולה, האינטנסיביות והנמרצות של שחקני האלופה שפשוט "העלימו" את השחקן החסר שלהם. הבאר שבעיים הם המתקלים הטובים בליגה באחוזים (ממוצע 71%) והראו שוב למכבי ת"א שרצון של עשרה גדול יותר מריפיון של אחד עשר והשיגו 70% הצלחה בתיקולים. אז נכון שהאדומים מבירת הנגב ויתרו על החזקת הכדור, רק 41%, הכי נמוך העונה, אך עדיין הצליחו לסכן את ראייקוביץ' 10 פעמים. מכבי ת"א לעומת זאת לא הצליחה לנצל את היתרון המספרי ולא איימה מספיק על שערו של גורש. באטוקיו, בלקמן וריקן יצרו במשחק איום אחד בלבד! המוציא לפועל היחיד שהגיע למשחק היה אצילי שהצליח לאיים 6 פעמים לשער וגם לכבוש אחד.
עד כמה המשחק היה מיוחד ושונה מצד באר שבע אפשר לראות בנתון מסירות הרוחב. טרם המשחק הממוצע של הדרומיים היה 32 מסירות רוחב למשחק. ההרחקה גרמה לברק בכר לשנות גישה ובאר שבע ייצרה רק 5 מסירות רוחב.

בולט לטובה למרות שבאר שבע הביאה לו מתחרה, כנראה שלבן ביטון אין באמת תחליף. החיסרון שלו אולי לא דובר כמו זה של מיגל ויטור, אך המשחק הזה הראה עד כמה בן ביטון חיוני לקבוצה, הן הגנתית והן התקפית. ביטון סיים משחק מרשים ביותר עם 10.3 ק"מ, 60 ריצות מהירות, 11 חילוצי כדור, 4 תיקולים מוצלחים, 2 מאבקי אוויר מוצלחים ורק 4 איבודים. הדובדבן כמובן הגיע בדמות דריבל מצויין ובישול מרשים לבן שהר.

בולט לרעה שרן ייני סיפק משחק חלש מאוד כקשר האחורי של מכבי ת"א. נכנס רק ל – 3 תיקולים וניצח ב – 2, הצליח לחלץ רק 2 כדורים ואף לא אחד בחצי של הפועל ב"ש, איבד 7 כדורים, בצד ההתקפי לא ביצע אפילו דריבל אחד, מסר מסירת מפתח אחת ואיים פעם אחת לשער. לא המשחק הנכון להיות חברתי.

פודקאסט הזווית 54
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

טבלת מדד העוצמה לאחר מחזור 8: 

מדד העוצמה מחזור 8 מצטבר

מבט למחזור 9:

ק"ש נגד מכבי חיפה ק"ש מאבדת הכי הרבה כדורים בחצי המגרש שלה, מה שגורם לכך שהתקפות היריבה מתחילות הרבה יותר קרוב לשערה. משחק לחץ נכון של מכבי חיפה על ההגנה והקישור של ק"ש אמור ליצור לה את היתרון.
מנגד ק"ש רצה יותר ממכבי חיפה ואף עושה בממוצע 43 ריצות מהירות יותר מהירוקים. בעזרת כושר טוב יותר אפשר לכפר על נחיתות איכותית.

הפועל חיפה נגד הפועל רעננה – משחק בין שתי קבוצות שלא אוהבות לשלוט בכדור (חיפה – 46%, רעננה – 43%). בעוד שהפועל חיפה מצליחה מתוך אי שליטה בכדור ליצור איומים לשער ולכבוש (שער על כל 7 איומים) הרי שרעננה פחות טובה בכך וכובשת רק בכל 15 איומים. במחזור האחרון היו חילופי תפקידים סטטיסטיים בין הקבוצות, אך הצפי הוא שהסדר ישוב על כנו והפועל חיפה תמשיך להוליך את ליגת העל.

בית"ר ירושלים נגד הפועל אשקלון – אמנם אשקלון עושה עד כה אחלה עונה, אך כדאי לשים לב לכך שאשקלון היא הקבוצה שעושה הכי מעט ריצות מהירות, כלומר אם בית"ר תציג קצב גבוה ומהיר כמו שהיא אוהבת הרי שהיא אמורה להותיר הרחק מאחור את האשקלונים. בית"ר ואשקלון מאבדות את אותו מספר כדורים, אך בית"ר איבדה 30 כדורים יותר בחצי המגרש שלה. למזלם של הירושלמים המחלץ הטוב ביותר של אשקלון מילאן סימלייאניץ' מורחק מהמשחק. האם יהיה מישהו באשקלון שיידע לגרום לבית"ר איבודי כדור בחצי המגרש שלה?

בית"ר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח