מדד העוצמה של ליגת העל – מחזור 18

שפע הנתונים הסטטיסטיים שהמנהלת החלה לספק לנו, מאפשר לנו, אוהדי הכדורגל, לצלול עמוק יותר אל נבכי הנתונים. בעזרת נתונים אלה ובעזרתכם (תודה לכל מי שענה על הסקר) יצרנו אלגוריתם שמעניק לכל קבוצה ניקוד על הביצועים הסטטיסטיים, לכל מדד יש ערך ייחודי רק לו. ככל שהנתונים הסטטיסטיים יהיו טובים יותר כך הניקוד של הקבוצה יהיה גבוה יותר.
(לקריאה נוספת על המדד)

הופעות - טיק טיק

דירוג מדד העוצמה של המחזור ה – 18:מדד העוצמה מחזור 18

במדד העוצמה הקודם ניתחתי את הנפילה של ק"ש מתחילת הסיבוב השני. הסימנים לקראת עלייתה של בית"ר ירושלים לגבול הצפון, לא היוו בשורות טובות עבור חניכיו של חיים סילבס. בעקבות התוצאות החלשות של ק"ש, בעוד בית"ר ממשיכה להציג משחק התקפי ומשיגה נקודות יקרות להמשך מאבקי הצמרת הגבוהה, הצפי היה שבית"ר ירושלים ובני בן זקן ימשיכו במסע לעבר הצלחת.
ייתכן ושחקני בית"ר הגיעו מעט זחוחים לק"ש, ייתכן וסילבס ניצל את בור התחתית האפל אליו הגיעו חניכיו כדי להרים אותם וייתכן והיה שילוב של שניהם, אך בכדוגל כמו בכדורגל, אין משחק שבו אין לך סיכוי להוציא נקודות.
אז ק"ש סוף סוף זכו בנקודה ראשונה בסיבוב השני ועצרו רצף של ארבעה הפסדים רצופים, כעת ניתן לבחון מה הם עשו טוב יותר כדי לזכות בנקודה זו?

ק"ש בעזרת מערך נבון של חיים סילבס הצליחה להיות יותר דומיננטית. קודם כל היא הצליחה לשלוט בכדור 47% מהזמן, 6% יותר מהממוצע בארבעת ההפסדים. שליטה זו אפשרה לק"ש לייצר 11 מסירות מפתח (7 ממוצע בסיבוב שני), 9 איומים לשער בית"ר (7 בממוצע בסיבוב שני) 5 מהם גם היו לכיוון המסגרת ואחד אף עבר את בוריס קליימן כבר בדקה השישית והכניס ביטחון רב במשחקה של ק"ש. אני רוצה להזכיר שבארבעת ההפסדים בסיבוב השני ק"ש מצאה את המסגרת 7 פעמים בלבד. בכל ארבעת המשחקים יחד!

אז ההתקפה שלה עבדה טוב יותר וגם הקישור וההגנה לא נותרו מאחור והציגו שיפור כמעט בכל הפרמטרים, כאשר בולטים מאוד נתוני התיקולים, 75% תיקולים מוצלחים (לעומת 55%), 66 חילוצי כדור (לעומת 55 בממוצע) ובנוסף בית"ר הצליחה לייצר רק 8 איומים לשערה של ק"ש (לעומת 10 בממוצע) ואילו השופט היה גם שורק לעבירה (שהייתה) של איתי שכטר על איתמר ניצן, ייתכן וק"ש היו יכולים לסגור משחק ראשון בסיבוב השני ללא ספיגה.
הם יסתפקו בכך שספגו רק שער אחד ועצרו את רצף ההפסדים בסיבוב השני. כעת אפשר קצת לנשום כדי להתכונן למשחק קשה לא פחות מול הפועל חיפה הנהדרת.

עבאד-קרית-שמונה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של עירוני איתוראן קרית שמונה והצלם: ארז יעקובי

מכבי ת"א מוליכה את מדד העוצמה בפעם השלישית ברציפות. החזרה של גולסה, יחד עם שיפור ביכולת של דור פרץ, פשוט שינתה את האופן שבו הקבוצה משחקת. השבוע, למרות שהיא חסרה את ייני ואלי "חבר של וידאר" דסה, היא הצליחה להראות דומיננטיות ועוצמה מול מכבי חיפה בסמי עופר.
שבוע שני ברציפות בו מכבי ת"א כובשת שלישייה ושבוע שני ברציפות בו וידאר קיארטנסון כובש צמד. אם בלקמן היה יותר עירני / חד, גם הוא היה חוגג צמד מול הירוקים ובכלל בלקמן מרגיש לי כמו הברקה מעולה של ג'ורדי קרויף.
למרות שמכבי ת"א בחלק לא קטן מהמשחק העדיפה ללכת קצת אחורה והעניקה את היוזמה למכבי חיפה, לא היה ולו לרגע חשש לעליונותם של הצהובים. כאן חשוב בעיני לציין את אופיר דווידזאדה. דווקא לאחר מספר משחקים בהם לא פתח, הוא תיסכל וניטרל שוב ושוב את סינטיהו סלליך, שבהיעדרו של שלומי אזולאי מהווה הכלי ההתקפי המשמעותי ביותר של מכבי חיפה. סלליך ניסה במהלך המשחק לבצע 6 דריבלים, הוא הצליח ב – 0. כן, אפס הוא גם מספר ודווידזאדה אחראי לו יותר מכל. ג'ורדי יודע שיש למכבי חיפה יכולות התקפיות מאוד מוגבלות ושבלוניות וניצל זאת בחכמה כדי להרוויח כדורים בחצי המגרש שלו ולטוס קדימה בעזרת המסירות של מיכה, המהירות של ריקן ובלקמן והמיקום המושלם של וידאר. אם מסתכלים על השער השני אפשר לראות שכל המהלך למעשה התחיל מאיבוד הכדור של סלליך ששפונגין העביר למיכה ומשם זאת הייתה שירה בתנועה.
יש למכבי ת"א עוד שני משחקים (אשקלון ובני יהודה) לתרגל, לעצב, לשייף ולחדד את שיטת המשחק החדשה של ג'ורדי עד שתפגוש לקרב חוזר את הנמסיס שלה בשנים האחרונות, הפועל ב"ש.

דוידזאדה, סלליך, מכבי תל אביב, מכבי חיפה
דוידזאדה. תיסכל את סלליך
Credit to "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL" Facebook page

הפועל ב"ש נמצאת כרגע במגמה הפוכה ממכבי ת"א, שתי תוצאות תיקו רצופות ורק שני נצחונות מאז פתיחת הסיבוב השני. כך בדיוק היא גם פתחה את הליגה, עם 8 נקודות מ – 15 אפשריות, אלא שאז היה לה עוד את אירופה על הראש ובנוסף דחתה את המשחק מול הפועל עכו, כך שהיו לה שלושה שבועות להתכונן ולהתכוונן בין המשחק נגד הפועל חיפה למשחק נגד רעננה. כעת, כבר ביום שבת תצפין ב"ש לעכו ותנסה לכלות את זעמה בסוגרת הטבלה. כל אותו זעם שהיה חלק מהמשחק נגד הפועל חיפה ולא התפרק בשערים, אך ניכר היטב בצורת המשחק המאוד אינטנסיבית ובנתונים הסטטיסטיים שלו. ב"ש שלטה בכדור 66% מהזמן, רצה 112.79 ק"מ, 550 ריצות מהירות, 29 כדורי רוחב, 554 מסירות מדויקות (85%), 24 דריבלים מוצלחים (59%), 14 מסירות מפתח, 16 איומים לשער מהם 7 למסגרת, אך מתוך כל נתונים אלה הצליחה ב"ש להבקיע רק שער אחד וזה היה בעוכריה כי לצערה של ב"ש היא חזרה לספוג לאחר שלושה משחקים רצופים בהם שמרה על רשת נקייה.
כעת ההזדמנות ברגלי חניכיו של בכר, עת יתמודדו טרם המשחק נגד מכבי ת"א מול שתיים מהקבוצות החלשות בליגה, עכו ורעננה. ניצחונות מרשימים על שתיהן, יתנו לחניכיו של בכר את ההאצה לה הם זקוקים על מנת להגיע ראשונים לסוף המסלול.

טבלת מדד העוצמה לאחר 18 מחזורים:מדד העוצמה מחזור 18 מצטבר

משחקים נבחרים מהמחזור ה – 19:

הפועל חיפה – הפועל ק"ש
שתי הקבוצות פחות אוהבות לשלוט בכדור. להערכתי מי שגם במשחק הזה תחזיק באחוזים נמוכים יותר של הנעת כדור, גם תנצח. היתרון של הפועל חיפה הוא בניצול המצבים, כל איום 8 גם נכנס לשער. הפועל ק"ש ממוקמת במקום השני בליגה בחילוצים בחצי היריבה עם 180 חילוצים, ייתכן וכאן טמונה יכולת ההפתעה שלה במידה ותצליח לייצר איומים מהחילוצים. לק"ש יש גם יתרון מובהק במאבקי אוויר 55% לעומת 48% להפועל חיפה ובתיקולים 60% לעומת 56% של הפועל חיפה.
בסיבוב הראשון הפועל חיפה ניצחה 1:0.

הפועל רעננה – בני יהודה
סביר להניח שבדומה למשחק בסיבוב הראשון נגד רעננה ולמשחק שלה נגד עכו, בני יהודה תגיע כדי לשלוט בכדור, להניע אותו לאגפים שלה ומשם למצוא את ולסקיס ו/או צ'יבוטה. בני יהודה מחזיקה ביחס מעולה של שער על כל 7.5 איומים, אך גם נגד עכו (בשני המשחקים שער על כל 11 איומים) וגם בסיבוב הקודם נגד רעננה (שער על 14 איומים) התקשתה מאוד.
רעננה מצידה היא המחלצת הטובה בליגת העל וגם חילצה הכי הרבה כדורים בחצי מגרש היריבה (189), אם בני יהודה תהיה זאת שתיזום ותשלוט, הרי שזאת יכולה להוות נקודת ההכרעה עבורה, מה עוד שבני יהודה ממוקמת חמישית באיבודים בחצי הקבוצה (199).
בסיבוב הראשון בני יהודה ניצחה 1:0.

בני יהודה מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

מ.ס אשדוד – מכבי חיפה

מכבי חיפה תמשיך כדרכה להציג נתונים סטיסטיים מצויינים. היא תשלוט במשחק, תאיים, תמסור כדורי רוחב לרחבה ועוד. השאלה היחידה אצלה היא האם היא תצליח לייצר מספיק איומים כדי להבקיע. מכבי חיפה היא הקבוצה הגרועה ביותר בליגה בניצול מצבים וזקוקה כמעט ל – 15 איומים לשער על מנת להבקיע. בנוסף, הירוקים, למרות ירידה קלה לאחרונה, עדיין אחת הקבוצות היותר טובות במאבקי אוויר, בעוד אשדוד ספגה 9 מתוך 30 השערים שלה בנגיחה.
מ.ס אשדוד היא הקבוצה שרשומים לזכותה הכי הרבה נסיונות דריבל 574, אותם היא מבצעת ב – 54% הצלחה. הדריבליסטים העיקריים הם גדי קינדה עם 79 דריבלים מוצלחים ובלסינג אלקה עם 57 מוצלחים. דריבלים שלהם על המגנים החלשים של מכבי חיפה יכולים לגרום אושר לדולפינים בנמל.
אשדוד גם סופרת כבר 7 משחקים רצופים בהם היא כובשת וגם עושה זאת תוך ניצול נהדר, היא זקוקה לקצת פחות מ – 7 איומים על מנת להבקיע. הסטטיסטיקה מחייכת אליה כי מכבי חיפה ספגה בשבעה משמונת המחזורים האחרונים.
בסיבוב הראשון מכבי חיפה ניצחה 1:0.

מכבי פ"ת – מכבי נתניה
כרגע מנור סולומון הוא מכבי פ"ת ומכבי פ"ת היא מנור סולומון. פרוייקט הדגל של משפחת לוזון ממשיך בהצלחה יחסית. 3 שערים ו – 4 בישולים בתוספת 17 מסירות מפתח ובעיקר 195 ניסיונות דריבל מתוכן 114 מוצלחים, קצת יותר מ – 58%.
41% מהשערים של פ"ת הם במעורבות ישירה של מנור סולומון ואם נוסיף את 4 השערים ו – 2 הבישולים של לידור כהן הרי שהם שני היחידים המסוגלים לנצל את החסרונות בקישור ובהגנה הנתנייתית.
מכבי נתניה נמצאת בתקופה קשה, בשלושת המחזורים האחרונים ספגה 7 שערים ועושה רושם שהיא מתקשה להתגבר על אסופת הפצועים. למרות זאת דראפיץ' וברדה שומרים בכל מחיר על סגנון המשחק שהביא את נתניה לעמדה מצוינת לפלייאוף העליון ואני מתקשה להאמין שהם ישנו סגנון דווקא במשחק הנוכחי, מה שמבטיח לנו אחוזי החזקת כדור גבוהים של נתניה, משחק בעיקר דרך אמצע המגרש והכנסות כדורים לרחבה ע"י ערן לוי ודיא סבע.
חזרתו של ויקי כחלון להרכב מכבי נתניה מאפשרת אופציה התקפית נוספת. כחלון אוחז ברשותו 3 בישולים, 11 מסירות מפתח, 25 כדורי רוחב. בצד ההגנתי הוא מרשים עם 31 תיקולים מוצלחים ו – 58 חילוצי כדור, אך נקודת התורפה שלו היא איבודים בחצי קבוצתו, 14 איבודים כאלה יש לו ומול מנור סולומון ולידור כהן זה איבוד שיכול להפוך מהר מאוד לשער חובה.
בסיבוב הראשון ניצחה מכבי נתניה 4:0.

מנור סלומון, מכבי פתח תקווה
קרדיט לדף הפייסבוק "מכבי פ"ת העמוד הרשמי"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח