מדד העוצמה – מחזור 7 – הקאמבק

הבטחתי לעצמי שלא אהיה כמו אותו מאמן שצורח בראיונות שהקבוצה שלו משחקת נהדר, התקפית, שולטת ורק אלילת המזל שלא הייתה לצידה מנעה ממנה ניצחון. לא ולא.
משהו לא עבד בטבלה האלטרנטיבית, ניגשתי לזה עם המון התלהבות ותשוקה, אך שכחתי שההצלחה נמצאת בפרטים הקטנים ולא הקדשתי להם מספיק מחשבה.

Spanish League - טיק טיק

כבר במחזור השלישי היה לי ברור שמשהו לא עובד במערך שהצבתי, השחקנים היו בעמדות הנכונות, אבל משהו בהוראות שנתתי לא עבד. לקחתי אחריות וישבתי עם הטבלה וחשבתי, חשבתי הרבה מה אני עושה לא נכון, אך לא הזנחתי את הדברים הנכונים. אספתי צוות עוזרים שיתנו לי נקודת מבט רעננה ולאחר חודש וחצי של שינויים, עדכונים ושיפורים אני גאה להציג את הקאמבק המופלא והמרגש של הטבלה האלטרנטיבית. (לקריאה נוספת על המדד)

והרי תוצאות המחזור השביעי:

מדד העוצמה מחזור 7

אני בטוח שלא הייתי היחיד שראה את המשחק המרכזי והתמוגג מהנאה. כשהסתיים המשחק הייתי מאוד מעודד מהיכולת שהפגינה מכבי נתניה, היא שלטה לחלוטין במחצית הראשונה, והמשיכה ליזום, לשלוט ואפילו להבקיע גם המחצית השנייה. שכלול הנתונים הראה שנתניה החזיקה בכדור 54.17% מהזמן, בעטה 16 פעמים לשער, השיגה 12 קרנות, העבירה 28 כדורי רוחב, דייקה ב – 81% מהמסירות ואף חילצה לא פחות מ – 13 כדורים בחצי המגרש של בית"ר ירושלים. אז איך היא מדורגת רק במקום העשירי בטבלת המחזור?
הסיבה הראשונה היא כמובן ספיגת ארבעה שערים והיא ברורה לכל.
הסיבה השנייה היא נתוני התיקולים של מכבי נתניה שעמדו בארבעת המחזורים האחרונים על 64%, אך במשחק נגד בית"ר צנחו ל – 50%.

בולט לטובה – עלי מוחמד ממשיך להרשים עם 2 מסירות מפתח, 5 דריבלים מוצלחים, 8 תיקולים בהם ניצח (מתוך 9!), 7 חילוצי כדור מתוכם 3 בחצי המגרש של בית"ר ואת כל הנתונים הללו הוא השיג תוך כדי ביצוע 2 עבירות בלבד.

בולט לרעה – ערן לוי בעט בחמישה משחקים (439 דקות סך הכל) 32 בעיטות לשער והבקיע שני שערים בלבד. דיא סבע לעומתו בשבעה משחקים (622 דקות) בעט 30 בעיטות לשער והבקיע תשעה שערים. אולי כדאי לנתניה ולערן לוי לבחור קצת יותר טוב את המקומות מהם הוא בועט.

ערן לוי מכבי נתניה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של FC Maccabi Netanya – מועדון כדורגל מכבי נתניה

אותה מכבי נתניה הנ"ל הבקיעה רביעיה נגד מכבי פ"ת שהגיעה למשחק קריטי נגד מכבי חיפה. מכבי פ"ת ציפתה מעצמה להמשיך בהתקדמות מן העונה הקודמת, אך לא הביאה מחליפים מספיק טובים לכל אותם שחקנים שהובילו אותה. הבמה נותרה לשחקן אחד שעל פי רגליו מנוהל ומיוצר משחק ההתקפה של פ"ת. מנור סולומון עדיין לא מספיק יציב מתחילת העונה, אך הראה במשחק בשבת עד כמה הוא איכותי. שער ובישול, 8 דריבלים מוצלחים (מתוך 12), 82% דיוק במסירות וגם 4 תיקולים מוצלחים (100%) ו – 3 חילוצי כדור מראים שיש בנער הזה הרבה יותר משחקן מוכשר ויצירתי. צריך לזכור שמנור סולומון חזר ממסע מסביב לעולם בארבעה ימים תודות לכל נבחרות ישראל מגיל נוער עד בוגרים. אל תקלו ראש בכך, לנער יש חוסן מנטלי לא מבוטל וכיום בכדורגל זהו מצרך לא מבוטל.

בולט לטובה – נו…. אומרים לכם מנור סולומון.

בולט לרעה – מכבי פ"ת זכתה רק ב – 29.6% ממאבקי האוויר מול מכבי חיפה, הנתון השני הנמוך ביותר מבין כל הקבוצות בכל המשחקים בכל המחזורים. אולי שיבקשו במחזור הבא לעלות עם סולם בהרכב.

מנור סולומון
קרדיט לדף הפייסבוק"מכבי פ"ת העמוד הרשמי"

טבלת "מדד העוצמה" ליגת העל לאחר מחזור 7:

סיכום המדד מחזור 7

הפועל חיפה מדורגת במקום הראשון בליגת העל בפער שלוש נקודות, אך במדד העוצמה היא אוחזת רק במקום השלישי בפער של כמעט נקודה מהמובילה מכבי נתניה.
מוליכת הליגה טובה מאוד בפעולות שמביאות נקודות כמו הבקעת שערים ושמירה על רשת נקייה. את השערים היא מבקיעה באחוזים די יוצאי דופן, בטח אם נזכור שאלון תורג'מן ועדן בן בסט לא ממש היו מחרטת CNC בקבוצות הקודמות שלהם. הצמד הזה הבקיע עד כה 11 שערים מתוך 21 בעיטות למסגרת. בנוסף הפועל חיפה מבקיעה את מרבית שעריה, 12 במספר מתוך הרחבה. מסקנה: כשנמצאים בתוך הרחבה יותר קל להבקיע שערים. תגלית.

עדן בן בסט
Credit to "Eden Ben Basat" Facebook page

הפועל חיפה מוותרת על החזקת הכדור, רק 46.12% מהזמן, אך כשהוא אצלה היא משתדלת להעביר אותו במהירות האפשרית לכיוון השלישייה הקדמית שלה, MBT אם תרצו לתת להם נופך חו"לי. המכונה של ניר קלינגר עובדת היטב, אך מכיוון שמדד העוצמה לוקח יותר מנתון סטטיסטי אחד, שילוב החזקת הכדור המועטה שמתווסף לכך שהיא מדורגת רק 9 בתיקולים מוצלחים,  11 במאבקי אוויר מוצלחים ויחסית מאבדת הרבה כדורים בחצי המגרש שלה (מקום 7), המיקום של הפועל חיפה בטבלת ליגת העל לא זהה למיקומה במדד העוצמה.
ניר קלינגר והצוות המקצועי צריכים לשאול את עצמם מה יקרה ביום שבו הכדורים לא יכנסו לשער כל כך בקלות, אני מקווה שיש להם תכנית מגירה.

ניר קלינגר הפועל חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגה
מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

ועכשיו מספר נתונים מופרעים מהמחזור האחרון:

  1. הפועל רעננה עם שיא שלילי בהחזקת כדור – 29.46% מהזמן.
  2. בית"ר ירושלים איימה 8 פעמים לשער, 4 למסגרת, 4 שערים!
  3. מתוך 21 שערים רק 1 (!) הובקע מחוץ לרחבה (ג'ון אוגו).
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח