מדד הכוח והעוצמה – פרק 3

מודה שהתגעגעתי. אין מה לעשות, כדורגל נבחרות הוא לא מספיק סקסי ויפה כמו כדורגל קבוצות, אפילו אם יש ברזיל נגד ארגנטינה ונבחרת ישראל סוף סוף מנצחת מדורגת מעליה. אז שניה לפני עוד מחזור כדורגל אירופאי משובח, קבלו את מדד הכוח והעוצמה של אירופה שמדרג את הקבוצות שבפורמה ומומנטום הטוב ביותר נכון לעכשיו.

קבוצה אורחת – ניוקאסל יונייטד

ניוקאסל יונייטד פתחה את העונה עם שני הפסדי ליגה רצופים אשר גרמו לחלק רב מהאוהדים להטיל ספק בסיכוי קבוצתם לחזור כבר אחרי עונה לליגה הבכירה, אבל מאז היא עם 15 ניצחונות ב-17 משחקים כולל 8 נצחונות רצופים בכל המסגרות. הקבוצה של רפא בניטז משייטת על המסלול המהיר בדרך לליגה הבכירה באנגליה תוך כדי שהיא פותחת פער של 8 נקודות מהמקום השלישי (שמוביל לפלייאוף בלבד). במונחים של הצמפיונשיפ, שנחשבת לליגה הכי קשה באירופה (בדגש על קשה), זה לא עניין של מה בכך. לצורך השוואה, נוריץ ואסטון וילה, שנשרו בעונה שעברה יחד עם ניוקאסל, לא הצליחו להסתגל לשינויים ונראה שיאבקו על מקום בפליאוף בכדי לשוב לליגה הבכירה.

איוזה פרז, שלבי ויוהאן גופראן הוותיק הם הכוח בחוליית הקישור, אבל מעל כולם מככב דוויט גייל, שנרכש מקריסטל פאלאס עם 11 שערי ליגה ב12 משחקים והוא מלך שערי הצמפיונשיפ.

היחס באתרי ההימורים שניוקסאל תעלה ליגה נע בין 1.04-1.08, ז"א שאם איכשהו הדבר לא יקרה זאת תהיה סנסציה ענקית.

מקום 6 – רד בול לייפציג

לאחר 10 מחזורי בונדסליגה יש קבוצה שמסתכלת לבאיירן מינכן בלבן של העיניים והיא לא דורטמונד. הקבוצה מחבל סקסוניה, בעונתה השניה בסה"כ בליגה הבכירה של גרמניה, הצליחה לחבר 5 נצחונות ליגה רצופים ולהתבסס במקום השני כאשר רק הפרש שערים מפריד בינה לבין באיירן מינכן. עם מערך מוזר מאוד של 4-2-2-2 ומשחק התקפה המתבסס בעיקר על התקפות מתפרצות ויכולת ניצול מצבים גבוהה, הרכבה של ליפציג מתבסס בעיקר על אסופה של שחקנים צעירים וכישרוניים כדוגמאת טימו וורנר הגרמני (5 שערים) מרסל סביצר האוסטרי (3 שערים) ונבי קייטה הגנאי – שלושתם בני 21 המחוזקים בכוכב העולה של הכדורגל השוודי, אמיל פורסברג בן ה-25 (4 שערים ו-4 בישולים).

יהיה מעניין מאוד לראות היכן יסתיים המסע המופלא של ליפציג וכמה רדבול יתן לה כנפיים.

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "RB Leipzig" Facebook page

מקום 5 – ניס

למרות שני ההפסדים בשני המשחקים האחרונים, אחד בליגה ואחד בליגה הארופאית שכנראה מדיח אותה סופית מהמפעל, לניס יש עד עכשיו עונה מצוינת ולדעת רבים קבוצתו של לוסיאן פברה יכולה בהחלט להיות לסטר (אשתקד כמובן) של הליגה הצרפתית וללכת עד הסוף.

עם מאזן של 9 ניצחונות, 2 תיקו והפסד בודד, ניצבת ניס במקום הראשון מרחק 3 נקודות ממונאקו ופ.ס.ז. אלסן פלא בן ה-23 עם 7 שערי ליגה וויליאן קיפירין הפליימייקר הנפלא בן ה-21 הם כנראה הכישרונות הצרפתים הכי חמים כיום בכדורגל העולמי, אך מי שגונב לכולם את ההצגה הוא האיטלקי הצבעוני מאריו בלוטלי שהונחת בניס ברגעים האחרונים של חלון העברות ע"י הנשיא ז'אן פייר ריבר. באלוטלי חוזר סוף סוף לחייך ולהראות כמה כישרון יש בו כשהראש שלו בריא ומספק בנתיים 6 שערי ליגה בסה"כ 510 דקות. תבחרו אתם איזו סנסציה יותר גדולה עד עכשיו ניס במקום ראשון או הקאמבק האדיר של סופר מאריו.

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "OGC Nice" Facebook page

מקום 4 – ברצלונה

העונה המוזרה של ברצלונה ממשיכה לה. בכל פעם שנראה שהיא מצליחה להיכנס לקצב המזכיר את העונה שעברה המצוינת, מגיעות פציעות של שחקני מפתח כדוגמת פיקה, אלבה, מסי ואינייסטה ומוציאות את כלל הקבוצה מאיזון.

השינויים הכפויים בהרכב והסגל הקצר שעומד לאנריקה, מובילים את הקטאלנים לחוסר יציבות משווע. משחק חלש מול גרנאדה המסתיים רק ב1-0 ביתי, מחצית ראשונה טובה מול מנצסטר סיטי בחוץ לעומת מחצית שניה חלשה מאוד הסתיימת במהפך לטובת הסיטי ולאחר מכן ניצחון חוץ ברמון סאנצז פיחואן של סביליה שהוא אחד המגרשים הקשים בספרד תוך כדי הצגת משחק התקפה שוטף של שלישית MSN כאשר על הכל מנצח ליאו מסי עם שער ובישול ואינספור החמצות.

הקלאסיקו הראשון של העונה הולך ומתקרב (3.12) ואם ברצלונה תרצה להיאבק עם ריאל על האליפות היא תהיה חייבת לשמור על יציבות והמשכיות גבוהה יותר ממה שהציגה עד עכשיו.

מקום 3 – צ'לסי

לפני חודש וחצי התארחה צ'לסי באיצטדיון האמירויות בדרבי מול ארסנל. במחצית התוצאה הייתה 3-0 למקומיים ולמחצית השנייה עלה אנטוניו קונטה עם מערך 3-4-3 אותו הוא מכיר מעולה מימי יובנטוס ונבחרת איטליה. הכחולים היו עדיפים במחצית השניה, אך לא השכילו להבקיע.

מאז, עם אותו מערך חדשני, החבורה של קונטה רושמת כבר חמישה ניצחונות ליגה רצופים עם יחס שערים של 16-0 ונראה שהיד עוד נטויה.

אדן הזאר, עם 5 שערים מאז החלפת המערך, מתחיל להזכיר את היכולת שהקנתה לו את פרס שחקן העונה 2014/15, פדרו עם 2 שערים ו-4 בישולים ללא ספק בתקופה הכי טובה מאז עזב את ברצלונה ודייגו קוסטה, שהיה מצוין גם לפני החלפת המערך, הוא מלך שערי הפרמייר ליג עם 9 כיבושים סה"כ. בשורה התחתונה צ'לסי של קונטה הפכה למועמדת ראויה על תואר האליפות באנגליה.

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "Chelsea Football Club" Facebook page

מקום 2 – ריאל מדריד

לאחר יכולת טיפה מנומנמת, שכללה 4 תוצאות תיקו רצופות בכל המסגרות, ריאל מדריד עם 6 נצחונות ותיקו בשבעת המשחקים האחרונים והיא כרגע הקבוצה היחידה שלא הפסידה בליגה הספרדית. למרות התיקו הסנסציוני נגד לגיה וארשה, הלבנים נראים טוב מאוד וזה עוד בלי כריסטיאנו רונאלדו וקארים בנזמה בכושר .

גארת' בייל הוא ללא ספק השחקן הכי מסוכן עד עכשיו של ריאל מדריד  והמוציא לפועל העיקרי בהתקפה אך  מעל כולם ללא ספק  טוני קרוס הוא השחקן המצטיין של ריאל העונה עד עכשיו , קרוס ממשיך להיות המניה הבטוחה של זידאן במרכז השדה ולהשכיח בהצלחה וביעילות את חסרונם  של מודריץ וקסימיירו הפצועים  עם 92.7%  מסירות מוצלחות ו6 בישולים מתחילת העונה .


מקום 1 – ליברפול

לראשונה מאז מאי 2014 ליברפול ממוקמת במקום הראשון בטבלת הפרמיירליג, בזכות שבעה ניצחונות ותיקו אחד (כן כן אותו משחק הבונקר נגד יונייטד) בשמונת המשחקים האחרונים.

השלישייה הקדמית שלה קוטניו, פירמיניו ומאנה (האחראים על 16 שערים ו-10 בישולים יחד), שאף אחד מהם הוא לא באמת חלוץ רחבה, רוקדים על המגרש (לא רק בחגיגות שערים) תוך כדי שהם מחליפים מקומות בקצב מסחרר ועושים מרורים להגנת הקבוצות היריבות שבוע אחר שבוע וממשיכים לגרום לדניאל סטארידג' לחמם בתסכול רב את הספסל.

טיפה מחוץ לאור הזרקורים, אדם ללאנה בתפקידו החדש קשר 50:50, הוא לדעת רבים השחקן הכי חשוב של ליברפול העונה עם 3 שערים ו-5 בישולים, אינסוף עזרה במשחק ההגנה ואינספור קילומטרים באמתחתו תוך כדי שהוא שובר כבר פעמיים את שיא הקילומטרים לשחקן בליגה האנגלית (12.5 נגד טוטנהאם ו-13 נגד לסטר סיטי).

נתון מעניין ב-5 מתוך 11 משחקי ליגה כבשה ליברפול 4 שערים או יותר

שחקן מצטיין – אדן הזאר

המרוויח הגדול מהשינוי שעשה אנטוניו קונטה במערך של צלסי כאשר עבר מהרכב 4-2-3-1 ל3-4-3 הוא לא אחר מאשר אדן הזאר. הזאר שיחק במערך 4-2-3-1 את הקשר הקדמי בצד שמאל בשלישיה שמאחורי דייגו קוסטה, תפקיד זה מחייב משני השחקנים בצדדים סגירת שחקני הקו של הקבוצה היריבה מה שגרם להזאר הלא פיזי לבזבז אנרגיה וכוח מיותרים במאבקי כדור וירידה לחלק האחורי בכדי לעזור במשחק ההגנה והשפיע רבות על תפקודו במשחק ההתקפה.

במערך 3-4-3 משחק הזאר בשלישיה הקדמית בצד שמאל. במערך זה שחקני האגפים ברביעיית הקישור – ויקטור מוזס ומרכוס אלונסו – הם אלו שיסגרו במשחק ההגנה את האגפים ובנוסף במשחק ההתקפה הם אלו שיצטרפו אל שחקני הקווים בשלישייה הקדמית ויצרו מצב של אופציות מסירה רבות אחד לשני ויותר חופש לשחקני הקו בשלישייה הקדמית (הזאר ופדרו). ברגע שהזאר לא לוקח חלק במשחק ההגנה הוא חופשי ומאושר ומתחיל לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב וזה החיתוך מהאגף אל האמצע ולהוות מעין חלוץ שני לקוסטה ולהבקיע שערים. כאמור 5 כאלה היו לו מאז החליף קונטה את המערך, שלוש פעמים נבחר הזאר לשחק המצטיין של צ'לסי והינה הבלגי המצוין מזכיר לנו למה הוא היה שחקן העונה של 2014/15.

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "Chelsea Football Club" Facebook page

לשאר טורי המדד של בן

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח