מדד הכוח והעוצמה – פרק 2

מדד הכוח והעוצמה של אירופה חוזר לקראת היציאה לפגרת הנבחרות והפעם המדד מביא איתו כמה בחירות חדשות ומפתיעות לקבוצות בכושר הכי טוב באירופה. 

מקום 8 – פיינורד

הזמן עושה את שלו ובשונה מהמדד הקודם, כבר אין אף קבוצה ברחבי אירופה שנשארה מושלמת בכל המסגרות, אבל הקבוצה היחידה שנותרה מושלמת בליגה המקומית לאחר שמונה מחזורי ליגה היא הקבוצה מרוטרדם שניצבת עם מאזן שערים מצוין של 2-23. לעומת זאת בליגה האירופאית, המאזן המושלם נהרס עם הפסד לפנרבחצה בטורקיה, דווקא לאחר שפתחה עם ניצחון יוקרתי על מנצ'סטר יונייטד.
דירק קאוט בן ה-36, שכבר המציא את עצמו מחדש בנבחרת בתור מגן ימני, מתגלה גם כקשר 50-50 מצוין, אליירו אלייה המושמץ מתחיל לגלות את אותן ניצוצות כדורגל שמיתגו אותו ככישרון עולה לפני תשע שנים וניקולאי יורגנסן הדני (6 שערים ו-3 בישולים) מוכיח שהוא חלוץ המטרה הטוב ביותר בהולנד כיום.

בינתיים עונתו הראשונה על הקווים של ג'ובאני ואן ברונקהורסט, כוכב הקבוצה בעבר, נפתחה בצורה חלומית. פיינורד עם יתרון מבטיח של חמש נקודות על פני אייאקס במקום השני ו-שבע מפ.ס.ו במקום השלישי, ומי יודע? אולי זה יגמר באליפות ראשונה מאז עונת 1998/99.

מקום 7 – ליברפול 

משחק הליגה האחרון של ליברפול בחוץ נגד סוונסי מסמן יותר מכל את ליברפול החדשה, מחצית ראשונה נוראית שרק במזל לא הסתיימה ביתרון 3-0 לסוונסי, מחצית שנייה סבירה שבסיומה ליברפול מצליחה להשלים מהפך עם ניצחון 1-2 דחוק, ניצחון חמישי רצוף שמציב אותם במקום הרביעי, רק שתי נקודות מהפסגה.

נראה שקלופ הצליח לייצב את ההגנה שהייתה החלק הכי בעייתי בעונה שעברה בעזרת מאטיפ הנפלא והסבתו של ג'יימס מילנר לעמדת המגן השמאלי, שנראית כשיחוק נפלא. שאר הרכב הקבוצה נותר די קבוע וכמעט ללא שינויים מרחיקי לכת. החלק הקדמי מאוד ורסטילי כאשר השלישייה הקדמית, קוטיניו (לא מסוגל להבקיע שער לא יפה), פירמיניו ומאנה (בינגו של רכש, שחקן החודש בפרמיירליג) מחליפים מקומות ללא הרף (שלושה שערים כ"א), כשבקישור ג'ורדן הנדרסון ואדם ללאנה נראים מעולה ומשתפים פעולה בצורה מצוינת.

המסע של ליברקלופ: הניצחון על צלסי
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

מקום 6 – ברצלונה

משהו לא טוב עובר על אלופת ספרד שכרגע מדורגת רק רביעית עם 13 נקודות ליגה מתוך 21 אפשריות (הכי מעט מאז עונה 2005/06), ולא, הסיבה לכך לא קשורה רק לחסרונו של לאו מסי. דווקא לאחר ניצחון ראשון והיסטורי נגד קבוצה גרמנית בגרמניה במסגרת ליגת האלופות, הגיעה המחצית האיומה (3-0) מול סלטה ויגו בליגה, ובסופו של דבר הפסד 4-3.

הבעיות של בארסה הן בעיקר בחלק האחורי. השוער הגרמני, טר שטגן ממשיך לספק הצלות נפלאות לצד טעויות איומות, אנריקה מבצע רוטציות רבות בהגנה ובקישור האחורי כאשר לא ברור איך ג'רמי מאתיה הנוראי מועדף על מסצ'ארנו. לאחר שספגה 10 שערים ב-7 משחקים, אנריקה מחכה כבר לחזרתו מפציעה של אומטיטי וכנראה גם מתגעגע לקלאודיו בראבו ולמארק ברטרה.

ברצלונה
Credit to "FC Barcelona" Facebook page

מקום 5 – ריאל מדריד

רצף 16 הניצחונות ברציפות של ריאל מהעונה שעברה הסתיים לו בתיקו 1-1 מול ויאריאל ושיא הניצחנות של ברצלונה של פפ גארדיולה לא נשבר. מאז היא עם רצף של ארבע תוצאות תיקו, כשהאחרון בבית מול אייבר הוא המביך ביותר. נקודת המפנה היא ללא ספק פציעתו של קסמירו, שנפצע בניצחון מול אספניול לפני כחודש. הלבנים ניצחו ב-13 מתוך 16 המשחקים בהם שותף הקשר הברזילאי המצוין. מאז שנפצע, ריאל, כאמור, עם ארבע תוצאות תיקו כאשר בשני משחקים היא סופגת שערים לא מחויבי המציאות בדקות הסיום. חסרונו בהחלט מורגש בקישור האחורי, וגם משחק ההתקפה לא שוטף מספיק.

Credit to "Real Madrid C.F." Facebook page
Credit to "Real Madrid C.F." Facebook page

כריסטיאנו רונאלדו עדיין לא חזר לכושר משחק והבקעה כמצופה ממנו ובנוסף אף אחד מהכוכבים האחרים כמו בייל ובנזמה לא מצליח להתעלות על עצמו ולסחוב את ריאל על כתפיו. חצי הכוס המלאה היא שריאל עדיין בלתי מנוצחת העונה וחולקת את המקום הראשון בליגה הספרדית עם היריבה העירונית אתלטיקו מדריד, כששתיהן מסתכלות על ברצלונה מלמעלה.

מקום 4 – טוטנהאם

הקבוצה היחידה בליגה האנגלית שעדיין לא הפסידה העונה עם שש ניצחונות ברציפות בכל המסגרות, כולל 2-0 מרשים שקטע את המאזן המושלם של הסיטי. הנתון הזה מרשים עוד יותר לנוכח הפציעה של הכוכב הכי גדול שלה הארי קיין, שלמעשה ממש לא מורגשת. המאמן מאוריסיו פוצ'טינו החליט לזרוק למים הקרים את וינסנט ינסן שנרכש הקיץ מאלקמאר תמורת 17 מיליון פאונד, אך מי שגנב לכולם את ההצגה הוא הדרום קוריאני, יונג מין סון, שמאז הפציעה של קיין עם מאזן של שלושה שערים ובישול חשוב מאוד במשחק האחרון נגד מנצ'סטר סיטי. בנוסף, ההגנה של טוטנהאם ברשות שני הבלגים ורטוגן ואלדרויילד היא הטובה בליגה (ספגה רק שלושה שערים).

טוטנהאם-הוטספרס.
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page

מקום 3 – באיירן מינכן

לאחר שרשמה מאה אחוזי הצלחה בליגה ובאירופה, הבווארים כבר לא עם מאזן מושלם. זה התחיל בהפסד מינימלי לאתלטיקו מדריד בויסנטה קלדרון ולאחר מכן המשיך עם תיקו ביתי מול הקבוצה המפתיעה של הליגה, פ.צ. קלן. הנתון המדאיג ביותר הוא העובדה שתומאס מולר ממשיך להציג את אותה יכולת פושרת מטורניר היורו האחרון והוא עד כה עם שער בודד ב-7 משחקים. תוצאות אלו עדיין לא בגדר משבר ברמה של באיירן מינכן, אך יהיה מעניין מאוד לראות איך היא תחזור מפגרת הנבחרות.

מקום 2 – אתלטיקו מדריד

הקבוצה של צ'ולו סימאונה התחילה את העונה בהילוך איטי, אך היא לאט לאט מגבירה את קצב. חשוב לזכור שאתלטיקו עדיין לא מנוצחת בכל המסגרות, כשהניצחון הביתי מול באיירן מינכן בהחלט מהווה הצהרת כוונות. ההגנה בראשותו של השוער יאן אולבק ממשיכה להיות כמעט בלתי ניתנת להכנעה כאשר עד כה היא ספגה רק שני שערים בתשעה משחקים.

בחלק הקדמי, גריזמן עדיין מוביל את הקבוצה בכל מה שקשור לכיבושים (יש לו כבר שישה), אך נראה שהעונה הוא מקבל עזרה מבן ארצו, קווין גאמיירו (3 כיבושים 3 בישולים) כשגם יאניק קראסקו ואנחל קוראה תורמים את חלקם. הנתון המדאיג הוא שאתלטיקו החמיצה את שלושת הפנדלים האחרונים שבעטה, אבל הם אולי יכולים להתנחם בכך ששניים מהם נעצרו על ידי מפלצת הפנדלים, דייגו אלבס. בכל מקרה, אחרי שפתחה את הליגה הספרדית עם שתי תוצאות תיקו מאכזב, הקולצ'ונרוס מוליכים את הליגה הספרדית.

אתלטיקו-מדריד
Credit to "Atlético de Madrid" official Facebook page

מקום 1 – מנצסטר סיטי

מצד אחד, קון אגוארו חזר להרכב לאחר ריצוי עונש ההשעיה, אלא שמנגד, קווין דה בראיינה חזר להיפצע. גוארדיולה בחר בגונדוגאן המוכשר למלא את מקומו של הבלגי, אבל זה ממש לא נראה אותו הדבר. הסיטי נתקעו בתיקו 3-3 מפתיע מול סלטיק בליגת האלופות, וכאמור, הפסידה בפעם הראשונה בכל המסגרות לאחר 12 משחקים רשמיים מול טוטנהאם. היא עדיין מוליכה את הדירוג, בעיקר בגלל ניצחונה בדרבי של מנצ'סטר, והעובדה שהפנצ'רים שלה היו סבירים בהתחשב בנסיבות. הסיטיזנס לא יכלו לבקש תזמון מושלם יותר לפגרת הנבחרות ויהיה מעניין מאוד לראות איך הם יופיעו אחריה, כשדה בריינה צריך לחזור לקראת סוף אוקטובר.

מנצ'סטר סיטי
Credit to "Manchester City" official Facebook page

שחקן מצטיין – יונג מין סון

צמד מול מידלסבורו בליגה, שער ניצחון במוסקבה מול צסק"א באלופות ובישול מצוין מול הסיטי במשחק העונה. יונג מין סון הצליח להיכנס בצורה מושלמת לנעליו של הארי קיין הפצוע ומשלים כבר ארבעה משחקים ברציפות 90 דקות. הדרום קוריאני ורסטילי ביותר ויכול לשחק כקיצוני שמאלי וימני וגם כחלוץ מרכזי, מוביל כרגע את טוטנהאם בקטגורית השערים והבישולים.

יונג-מין-סון
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page

מה הלאה?

במחזור הבא בליגה האנגלית מנצסטר יונייטד תתארח אצל ליברפול שמצידה תרצה להמשיך את היכולת הטובה שלה מהתקופה האחרונה, כשמנגד היונייטד חייבת ניצחון בכדי להמשיך להידבק לצמרת הגבוהה. זה בהחלט יכול להיות "המשחק" שיסמן עבור כל קבוצה לאן העונה שלה הולכת לטוב ולרע. יהיה סופר מעניין.

במחזור ליגת האלופות הבא מנצ'סטר סיטי של פפ גארדיולה תתארח בקאמפ נואו נגד ברצלונה, האקסית המיתולוגית, (כנראה ללא ליאו מסי), יהיה מעניין לראות איך בארסה והסיטי יחזרו מפגרת הנבחרות והאם יצליחו להתאושש ולצאת לדרך חדשה לאחר התוצאות המאכזבות שרשמו לאחרונה.

לפרק הקודם

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח