לקראת המשחק המרכזי – מכבי תל אביב מגיעה לטדי

המשחק המרכזי של המחזור ה-14 ופתיחת הסיבוב השני, מזמן לנו קרב מדהים בין שתי קבוצות שרוצות לבסס את מעמדן ולהישאר צמודות לבאר שבע. בית"ר ירושלים, בעלת ההתקפה הטובה ביותר בליגה (33 שערים ב-13 משחקים) והגנה שסופגת הכי הרבה מבין קבוצות הצמרת (19 שערי חובה) ומולה מגיעה מכבי תל אביב, שההתקפה שלה נמצאת במקום החמישי עם 21 שערי זכות, אך ההגנה במקום השלישי, יחד עם בני יהודה ונתניה, עם 15 שערי חובה בלבד.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

מכבי תל אביב (23 נקודות) מתארחת אצל בית"ר ירושלים (27 נקודות) בטדי לקרב על היוקרה, אבל הקרב מבחינתה הוא בעיקר על הישארות צמודה לצמרת הגבוהה. ניצחון יצמצם את הפער מבית"ר לנקודה, מהפועל חיפה לשלוש נקודות ומבאר שבע לארבע נקודות בלבד.

בית"ר ירושלים, שיכולה לעלות ולטפס לפסגת הליגה, מארחת את הצהובים מתל אביב אחרי תקופה טובה מבחינת כדורגל, אבל הרעש מסביב עלול לחלחל בסוף למגרש. קריאות הפיטורים לעבר בן זקן בעקבות סיפור יוסי בניון (בפעם המי יודע כמה שבניון מעורב מחוץ למגרש, גם אם לא באשמתו) יוצרות בלגן ורעש במועדון.

אם נסתכל על סדרת המשחקים האחרונה נראה את הדבר והיפוכו:

בית"ר ירושלים מגיעה למשחק הזה אחרי שלושה משחקים ללא הפסד, ובמרחק סביר של 3 נקודות מהפועל באר שבע. מכבי תל אביב אמנם מגיעה אחרי זכייה בגביע הטוטו, אך בליגה היא ברצף של שלוש תוצאות תיקו ובעיקר יכולת חלשה מבחינה התקפית.

הנתון הכי משמעותי – בית"ר ירושלים לא הפסידה למכבי תל אביב כבר חמישה משחקים, מתוכם שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. ניצחון הליגה האחרון של מכבי תל אביב היה ב-14.5.2016, בתוצאה 2-0, במסגרת המחזור ה35, אז כבשו ערן זהבי מפנדל והאריס מדוניאנין – מיותר לציין ששניהם כבר לא לובשים כחול צהוב

ערן זהבי - ליגיונר החלומות - סיכום חודש ינואר
זהבי. בנצחון האחרון הוא עוד שיחק בישראל Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

נקודות המפתח

כדי שבית"ר ירושלים תנצח היא חייבת לשחק את המשחק הרגיל שלה ולא לחשוב שהיא פייבוריטית. היא צריכה לוותר קצת על החזקת הכדור, לשחק את המשחק המסודר במרכז המגרש ולנצל במהירות את הטעויות שיבואו ממכבי תל אביב דרך התקפות מתפרצות של שכטר, עזרא וז’אורז’יניו.

כדי שמכבי תל אביב תנצח, ההגנה שלה חייבת לעמוד כך שתמנע את היכולת המרכזית של בית"ר – להגיע ולהבקיע מהרחבה (מתוך 33 שערים של בית"ר ירושלים, 20 הובקעו מתוך הרחבה). בנוסף, הקישור שלה חייב להפסיק לאבד כדורים חסרי אחריות במרכז המגרש. איבוד כדור במרכז המגרש נגד בית"ר זה חצי גול עם המתפרצות המסוכנות שלה.

שחקן מפתח

בית"ר ירושלים – קלאודמיר פריירה

בחסרונו של עידן ורד, תפס את מקומו בצורה מעולה קלאודמיר פריירה, שמביא מספרים יפים (4 שערים, 4 בישולים ו-14 מסירות מפתח). העבודה שלו במרכז המגרש, גם בחלק ההגנתי, משמעותית לחניכים של בן זקן. פריירה מנצח יותר מחצי ממאבקי האוויר, יורד ומנצח יותר מ-70% מהתיקולים שלו ו-80% מהמסירות שלו מדויקות. יחד עם חילוצי הכדור שלו, הוא הופך להיות הציר המרכזי בעונתו הרביעית בקבוצה.

בית"ר ירושלים
פריירה. הברומטר של ירושלים קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

מכבי תל אביב – דור מיכה

דור מיכה הוא השחקן המרכזי בקישור של מכבי. משחק טוב שלו, בדיוק כמו בגביע הטוטו, ומכבי תל אביב תנצח את המשחק. במשחק הגמר הוא הצליח להכניס מספר כדורים מסוכנים לרחבה, אבל לצערו בלקמן ועטר לא הצליחו להפוך אותם לשער. הוא יקווה שהפעם הם כן יצליחו.

הימור:

אז נכון שטעיתי במשחק האחרון, וזו באמת הייתה הפתעה גמורה, אבל הטור ימשיך להיסגר בהימור בתקווה שאפגע בהימורים שלי. לדעתי המשחק הזה הולך להיות משחק רב שערים, סופר מעניין והתקפי ולצערו של ג'ורדי את הערב הזה בית"ר תסיים במקום הראשון בטבלה. אני חושב שהמשחק יגמר בניצחון של שער אחד לטובת בית"ר ירושלים.

דור מיכה
מיכה. איש המפתח בצהוב קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח