לקראת המשחק המרכזי – בית"ר מארחת את סכנין

פעם היה ניתן לקרוא למשחק הזה משחק מרכזי, אומנם לא מהסיבות הנכונות, אבל היה שם את כל הריגוש, המתח ובעיקר (לצערנו) בלגן מסביב. והיום? ההחלטה לא להביא את הקהל האורח הוציאה קצת את העוקץ מהמשחק הזה ומה שנותר זה קרב בין שתי קבוצות בליגה בעלות שאיפות שונות.

בית"ר ירושלים רוצה לחזור לדרך המלך אחרי התיקו בקריית שמונה. בבית"ר מבינים שהם צריכים לשפר את היכולת שלהם אם הם באמת רוצים לקרוא תיגר על האליפות, והם צריכים להמשיך את נטרול רעשי הרקע (ויש יותר מידי רעשי רקע) על מנת להמשיך את הכדורגל היעיל שלהם. אם הירושלמים ישכילו להפסיק את סיפור בניון, טביב ימלא את הוראות ההתאחדות והרעש מסביב יפסק, הקבוצה רק תרוויח את עידוד הקהל ובני בן זקן יפסיק לשמוע אחרי ניצחונות קריאות "תתפטר".

יוסי בניון נבחרת ישראל
קרדיט לעמוד הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל

אי אפשר בלי מילה על יוסי בניון – קטונתי מלקבוע לבניון מתי לפרוש או מה לעשות הלאה, אבל בתור מישהו שעקב אחר בניון בגאווה כששיחק בחו"ל (למרות שהגיע ממכבי חיפה) ורק רצה בהצלחתו מתחשק לי לבוא אליו ולומר לו דחילק יוסי זה לא בשבילך. אתה יותר גדול מזה, תחליט מה אתה רוצה לעשות ותפסיק את כל הרעש מסביב. רעשי הרקע מהמקורבים שלך וכל ההתעסקות בך, יוסי, גורמים לקריירה שלך רק נזק.





מולה מגיעה סכנין, שאחרי שני משחקים ללא מאמן מינתה את טל בנין אחרי שנתיים שלא עבד בשום קבוצה. את קבוצתו האחרונה אני מכיר טוב ואת הסיפור אחרי פיטוריו אני מכיר עוד יותר טוב. בנין פוטר בגלל עניינים שלא קשורים לכדורגל (למרות שגם הכדורגל היה לא משהו) ובכלל משהו בטל בנין המאמן לא מצליח כמו טל בנין השחקן. בנין כמאמן ראשי אימן בשלוש קבוצות שונות (הפועל חיפה 3 קדנציות, אחי נצרת ומכבי נתניה) והנתון הכי מעניין מקריירת האימון של טל בנין הוא חוסר ההצלחה שלו. קשר הנבחרת לשעבר פוטר פעמיים ובעונות שהוא כבר סיים עונה הוא היה רחוק מלעמוד בציפיות שלו. בנין יודע שהסיכוי הזה שנתנו לו בסכנין הוא כנראה הסיכוי האחרון שלו כמאמן והוא יצטרך לעשות הכל כדי לעמוד בציפיות.

טל בנין בני סכנין
קרדיט לדף הפייסבוק Bnei Sakhnin F.C.

מבחינה מקצועית לסכנין אין הרבה מה לחדש. נציגת המגזר נבנתה לא טוב ולמזלה הרב יש קבוצות גרועות ממנה. סכנין לא באמת יכולה (למרות ההצהרות של טל בנין) לדבר על פלייאוף עליון. חוסר היציבות שלה גם על המגרש וגם על הקווים צריך להבהיר לקבוצה מהמגזר שמקום 7-9 בלי להסתבך במאבקי הירידה תהיה הצלחה בשבילם. אם סכנין, למרות הסיבוב הראשון הלא טוב שלה, תעשה בדיוק את אותו הסיבוב היא תגיע לפלייאוף רגועה. לטובתה עומדת העובדה כי היא השיגה תוצאות טובות נגד קבוצות התחתית: היא ניצחה את אשקלון, עשתה תיקו וניצחון מול אשדוד וניצחה פעמיים את עכו. סיבוב נוסף כזה מבחינתה והיא תוכל להכין את עצמה לשנה הבאה.

המשחק הראשון בין שתי הקבוצות היה משחק מעולה, סכנין ניצחה בעכו (שהיה מגרשה הביתי) 3-2 את הירושלמים וסיפקה לבני בן זקן משחק בכורה שונה ממה שהוא ציפה לו. אז איך סכנין ניצחו את המשחק הזה?

בני בן זקן
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים"

הנתונים מספרים את סיפור המשחק. סכנין נתנה לבית"ר לשלוט במשחק, אבל הייתה איכותית יותר בסיומת שלה. היא התחילה בגול מהיר שקצת שינה את התוכניות של הקבוצה מהבירה ולמרות שבית"ר חזרה למשחק בדקה 37 הייתה תחושה לאורך כל המשחק שסכנין תנצח את המשחק הזה, ולמה? כי סכנין רצתה יותר. אומנם המרחק הכולל שרצו הירושלמים היה גבוה יותר, אבל רק 5 שחקנים עברו את ה-9 ק"מ, לעומת סכנין ש-7 שחקנים עברו ה-9 ק"מ.

עוד נתון מעניין במשחק זה היה מדד היעילות של שחקני סכנין שבעטו 9 כדורים למסגרת השער והבקיעו שלושה שערים, מול היריבה שבעטה 7 פעמים לשער והבקיעה רק שער בודד. ועוד לא דיברנו על הבעיטות מחוץ למסגרת – 8 לבית"ר ירושלים ורק 4 לסכנין.

ואם חיפשנו קצת פיקנטריה אפשר לדבר על המאמנים. בסיבוב הראשון משחקו הראשון של בני בן זקן היה נגד סכנין בחוץ, המשחק הראשון של טל בנין הולך להיות נגד בית"ר בחוץ. האם זה מנבא משהו לקראת המשחק הזה?

שחקן מפתח

ביתר ירושלים – קלאודמיר פריירה: כפי שכבר כתבתי לפני המשחק מול מכבי תל אביב, פריירה הפך להיות הבורג המרכזי בבית"ר ירושלים. בנתונים שכולנו רואים לפריירה יש 7 שערים ו4 בישולים, אבל נסתכל על הדברים שמעבר ונראה שפריירה מוסר 81% מסירות שמגיעות ליעד שלהם, לוקח 50% מאבקי אוויר ומספק 63% תיקולים מוצלחים. כל זה ועוד הרבה דברים שפריירה עושה מביאים אותו להיות הבורג המרכזי של בית"ר, משחק טוב שלו ובית"ר ירושלים בדרך הבטוחה להצלחה.

בית"ר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

בני סכנין – פיראס מוגרבי: פיראס מוגרבי מבחינתי ומבחינת רבים (כולל שמועות שמקשרות אותו כאופציה לחיזוק לבאר שבע) הוא גלגל ההצלה בעונה של סכנין. מוגרבי אחראי על 9 שערים מתוך 15 של סכנין (6 שערים, 3 בישולים ו31 מסירות מפתח) ובסכנין יודעים שאם הם רוצים לנצח את בית"ר ירושלים גם הפעם מוגרבי חייב להיות מוכן. סכנין לא תקבל יותר מידי מצבים ויצפו ממוגרבי לנצל את המצבים שהוא יגיע אליהם.

קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל

הימור

לצערי שבוע שעבר לא יצא לי לכתוב את הטור, אבל בטיוטה שהתחלתי רשמתי רק את ההימור ורשמתי ניצחון מפתיע לירוקים, וכמובן שטעיתי. אני צריך להתאושש בהימורים שלי.

היום אני חושב שזה משחק שהכל יכול לקרות בו, אבל לבית"ר יש שתי סיבות מרכזיות לרצות יותר לנצח היום. הסיבה הראשונה והחשובה זו התגובה של הקהל להפסד נוסף מול סכנין. אם יש היום רעש, אז אחרי הפסד כפול לבני סכנין הרעש יהפוך גם לבלגן בתוך המערכת. הסיבה השנייה אלו התוצאות של היריבות שלה לצמרת, למעט הפועל חיפה שהפסידה, מכבי ת"א ובאר שבע ניצחו ובית"ר יודעים שאיבוד נקודות והמקום הראשון קצת בורח.

לדעתי בית"ר ירושלים מנצחת היום בהפרש של שער אחד.

Spanish League - טיק טיק

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח