לקראת המשחק המרכזי – בוזגלו שב לטרנר

מכבי חיפה, הכבשה השחורה של האלופה, נוסעת לבאר שבע. בסיבוב הקודם, למי שכבר הספיק לשכוח, הפסידה האלופה 3-1 בסמי עופר, כשגם אז היא הגיעה למשחק אחרי תוצאה מאכזבת מול נתניה ויריבתה אחרי (עוד) הפסד לכבשה השחורה שלה משכונת התקווה.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

מה כן השתנה מאז הסיבוב ההוא? באר שבע הודחה מאירופה וחזרה לעצמה בליגה ומכבי חיפה פיטרה את גיא לוזון וחזרה לעצמה בליגה. כיום, לאחר 14 מחזורים שביססו כל אחת במקומה, באר שבע נמצאת מרחק ניצחון מהמקום הראשון ומכבי חיפה עמוק בשיפולי הטבלה, אי שם במקום התשיעי ומרחק לא קטן מהפלייאוף העליון.

באר שבע (30 נקודות) מגיעה למשחק כאשר היא עדיין לא הפסידה בטרנר במשחק ליגה (40 משחקים – 32 ניצחונות ו-8 תיקו). האלופה מגיעה אמנם אחרי שתי תוצאות פחות טובות – הפסד בגמר גביע הטוטו והפסד הליגה נגד נתניה, אבל לפי הדיווחים, טוני ווקאמה צפוי לשחק מחר, שזה מבחינתם שדרוג אדיר ביחס למשחקים הקודמים.

מכבי חיפה (16 נקודות) מגיעה למשחק כאשר אין לה מה להפסיד. לוזון כבר פוטר, ואת המקום על הקווים תופסים מאס ומרדכי כמאמנים זמניים, עד שאלאך יחליט אחרת. למרות זאת, לא ברור עד כמה מסוכנת החיה הפצועה מהכרמל, שמגיעה לטרנר כשאין לה באמת מה למכור נגד האדומים באר שבע. הירוקים, גם אחרי 14 משחקים, נראים כקבוצה בלי שיטה ובלי דרך, והעניין היחיד שכנראה הם יכולים להוסיף למשחק הזה הוא מאור בוזגלו, שמגיע לטרנר כדי לגרום ליציעים האדומים להבין עד כמה הוא חסר להם. כמי שהיה שותף לאליפות ובורג משמעותי, בוזגלו חוזר לטרנר לקהל הכועס, אולי אף פגוע, וירצה להראות את יכולתו מול האקסית. הפיקנטריה תהפוך את בוזגלו לנושא המרכזי של המשחק, בדגש על האופן בו יתקבל על ידי הקהל והאם הדבר יוריד או יעלה אותו, אחרי מספר הופעות פושרות בירוק.

אה, כן, יש גם את העניין השולי הזה שהפסד מחר ישאיר את מכבי חיפה עם חצי (!) מכמות הנקודות של יריבתם העירונית, שכרגע נמצאת במקום הראשון עם 32.

מאור בוזגלו וטוני וואקמה
עד לא מזמן חלק מהמכונה מהנגב
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מאור בוזגלו

נקודות המפתח:

כדי שמכבי חיפה תנצח היא חייבת לעשות לבאר שבע בדיוק מה שעשתה בסיבוב הראשון (למעט הדקות שלאחר האדום) – הגנה חכמה ועקיצות במתפרצות. הירוקים צריכים לשים דגש על טוני וואקמה ולפקוח עין על שחקני הקו השני של באר שבע (ראדי, אייבינדר, אולי אפילו אוחנה אם ישתלב). למרות דבריו של מאס במסיבת העיתונאים, אין למכבי חיפה שום סיבה לנסות לשחק פתוח, ולמען האמת – כנראה שאין לה כל כך סיכוי בשיטה כזאת.

כדי שבאר שבע תנצח היא חייבת לשחק את המשחק הרגיל שלה, בדגש על מניעת ההתקפות המתפרצות של מכבי חיפה, גם במחיר עבירות חכמות במרכז המגרש, שליטה מלאה בכדור, ניסיונות דרך האגפים וכמובן – ניצול יכולות הבעיטה של שחקני האמצע כדי לפתוח את ההגנה הירוקה.

שחקן מפתח:

הפועל באר שבע – טוני ווקאמה

החשיבות של וואקמה להפועל באר שבע עצומה וכולם כבר יודעים את זה. העונה, באר שבע טובה ומנצחת כשטוני טוב ובאר שבע מזייפת כשטוני פחות טוב (כפי שניתן היה לראות במחזורים הראשונים של העונה). בארבעת המשחקים האחרונים בהם וואקמה נעדר, הפסידה באר שבע שלושה. עכשיו, כשהוא חוזר לאגף האהוב עליו אחרי היעדרות, יצטרך להיות זה שיפרוץ את ההגנה של מכבי חיפה במשחק החכם, הפיסי והמהיר שלו, וגם אם לא יבקיע, יידע להפוך זאת להזדמנויות שיוכלו לנצל חבריו להתקפה.

 

טוני נוואקמה, הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

מכבי חיפה – ארנסט מאבוקה

מאבוקה הוא השחקן שיכול להכריע את ההתמודדות מחר, לטוב ולרע מבחינת הירוקים. למה דווקא הוא? מאבוקה אחראי באופן ישיר לשתי חזיתות משמעותיות בהתמודדות הזו – בצד ההגנתי, ביכולת שלו להצר את צעדיו של טוני וואקמה, ובצד ההתקפי, להשתמש במהירות שלו (מקום שני בליגה במהירות מרבית עם 35.07 קמ"ש) כדי להוציא את המתפרצות של מכבי חיפה קדימה. אם ינחל הצלחה בשתי החזיתות ויצליח לספק את כדורי הרוחב שהוא יודע לספק (והוא מתאמן לא מעט – שיאן כדורי הרוחב של הליגה עם 120) מכבי חיפה עוד עשויה לצאת עם משהו מהמשחק הזה.

הימור:

הגם שעד כה לא נחלתי הצלחה גדולה בהימורים (ממליץ למי מהמרי הווינר להמר בדיוק ההיפך ממני), לא אומר נואש. לדעתי, המשחק ייגמר בתוצאה הצפויה, כלומר, ניצחון באר שבעי במשחק קשה לצפייה לצופה הניטרלי, בעוד שקבוצה אחת מתגוננת, השנייה לוחצת אך לא מגיעה למצבים, עד שתצליח ותכבוש שער אחד שיכריע את גורל ההתמודדות הזו.

מכבי חיפה, קהל
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי חיפה
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח