למה כדאי לכם להאזין לפודקאסטים?

בס"ד

למרות עשייה גדולה ושוקקת, מלאה בתוכן איכותי, עדיין יש יותר מדי אוהדי ספורט בארץ שלא שומעים פודקאסטים.
בשביל להגדיל את התפוצה ולהמשיך את התופעה, הכנתי לכם מדריך למשתמש – למה כדאי לכם להאזין לפודקאסטים?

פודקאסט הזווית פרק 98

מהו בעצם פודקאסט?

"פודקאסט (הֶסְכֵּת בשפה העברית) הוא מעין תוכנית רדיו או טלוויזיה, המופצים באינטרנט באמצעות מנוי חינמי או בתשלום, וניתן להאזין להם בכל זמן ובכל מקום" (מתוך ויקיפדיה).

אני אישית מאזין לפודקאסטים (או בקיצור, פודים) בנסיעות ארוכות (בין אם בנהיגה ובין אם באוטובוס), כך שיהיה לי משהו ברקע להאזין אליו בזמן הנסיעה ולא להשתעמם ועדיין, זה לא משהו שמסיח לחלוטין את הדעת מהנהיגה (אם אני נוהג).

מתי להאזין?

אז כמו שכתבתי, נסיעות ארוכות מבחינתי זה הטיימינג המושלם, מאחר ופודים רבים (כמו אלו שאמליץ עליהם בסוף הטור) נמשכים למעלה משעה.
ועדיין, אפשר להאזין מתי שתרצו; בזמן שאתם אוכלים, בזמן שאתם משחקים בפלייסטיישן, יוצאים לריצה או מרימים משקולות בחדר כושר.

איך להאזין?

יש מספר פלטפורמות שאפשר להאזין איתן לפודקאסטים, אני אמנה את המוכרות ביותר:

– סאונדקלאוד (SoundCloud)

– אפל פודקאסט (Apple Podcasts)

– ספוטיפיי (Spotify)

– פודבין (PodBean)

– אנקור (Anchor)

לכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה, ולפי דעתי לסאונדקלאוד יש הכי הרבה יתרונות והכי פחות חסרונות, בעיקר כי אפשר להוריד מאוד בקלות פודקאסטים ישירות לטלפון מהאתר ולשמוע במצב לא מקוון (Offline).

 

למה להאזין?

הכרתי את עולם הפודקאסים לפני קצת יותר משנה, בזכות פרסום בעמוד של שרון דוידוביץ' על כך שהוא מתחיל פוד חדש בשם "בשירות הוד מלכותה" עם בן פורגס ואסף כהן. מאז, האזנתי למאות פודקאסטים, צחקתי, למדתי ובעיקר החכמתי – מכל פוד ופוד.

כאחד שהיה לו קשה לקרוא חומר כתוב בתיכון, והעדיף להקשיב בכיתה וללמוד פחות בבית, הבנתי במשך הזמן שללמוד לבגרויות דרך האזנה לפודים מסוימים שמלמדים את החומר, יכול להיות הרבה יותר אפקטיבי.

אם אתם אנשים שדומים לי, אני בטוח שתהנו.

למי להאזין?

יש מאות פודקאסטים בעברית שמדברים על כל נושא שיש בעולם. כדי לעשות לכם סדר לפי קטגוריות, אזמין אתכם להיכנס לאתר "פודקאסטים" (https://podcastim.org.il/), שעושה סדר בין כל הנושאים שיש עליהם פודקאסטים – מאקטואליה, לרפואה וכמובן לספורט.

לסיום, אמליץ על מספר פודקאסטים בנושאי ספורט שאני נהנה להאזין להם ואכתוב כמה משפטים עליהם:

בשירות הוד מלכותה, הפודקאסט של שרון דוידוביץ', בן פורגס ואסף כהן

כאמור, הפוד הראשון שהאזנתי לו. פודקאסט שמדבר בכל שבוע על הליגה האנגלית, מסכם את המחזור ולאחרונה אפילו הוסיפו חידה שבועית, והכל בהרבה הומור ומשחקי מילים. לחובבי הליגה האנגלית – פוד חובה.

הפודיום

אחד מהפודקאסטים המוכרים בארץ. אורן יוסיפוביץ' (וגיזם!) אירח את האנשים הבאים בשנה האחרונה (כשחלקם מגיעים כמעט בכל שבוע): אורי אוזן, ערן זהבי, נדב יעקבי, ירון ברלד, יוסי מרשק, רון שחר, דור הופמן, ועוד ועוד…

כדורגל עולמי, כדורגל ישראלי, NBA, כדורסל ישראלי, אפילו היה פודקאסט מיוחד על אנשים שמאמינים שהעולם שטוח! פודקאסט מגוון מאוד, שאמנם מתמקד בספורט, אבל נותן איזשהו ערך מוסף שמהנה להאזין אליו מידי פעם.

בכל יום נתון

מבית "בכל יום נתון" וראם שרמן (גיקונומי) יש 4 פודקאסטים; "בכל יום נתון", "ציון 3", "אחת על אחת" והחדש שבחבורה – "לוינטל בכל יום שני". ראם שרמן ואוריאל דסקל מביאים בכל שבוע לפחות שני פודים, עם אורחים מגוונים בכל שבוע (אסף אקרמן, עמרי אפק ועוד).

בכל יום נתון מדבר על כדורגל עולמי, NBA ולפעמים אפילו NFL. אחת על אחת, הפודקאסט של אשרת עיני, מדבר על כדורגל הנשים – על כל רבדיו. ציון 3 מדבר על כדורגל ישראלי, ולוינטל ביום שני מדבר על כדורגל עולמי.

הזווית

כן כן, לאתר שאתם קוראים בו את הטור הזה יש פודקאסט, ואחד לא רע בכלל.
אישית, מאוד אהבתי את הספיישלים שהיו עם אורי אוזן, אייל לחמן, אריק בנאדו ומאיה זינשטיין.

טל ברמן - פודקאסט הזווית פרק 130


הקבוצה שלכם

לא, זה לא שם של פודקאסט. כאוהד ריאל מדריד, יש פודקאסט שמדבר בכל שבוע על הקבוצה, סיכום המחזור האחרון, סוגייה שמדברים עליה השבוע וכמובן, הימורים לתוצאה של המשחק הבא. גם לאוהדי ברצלונה (בלאוגרנה, מבית בארסה מאניה), אוהדי ליברפול (הכפית), ואפילו אוהדי בית"ר (פודקאסט בצהוב שחור) יש פודקאסטים.

לשמוע אנשים שנמצאים מאחורי הדפים הגדולים בארץ (כמו מדרידיסטה ובארסה מאניה), מביא נקודת מבט שונה מהדפים ה-פוליטיקלי-קורקט-לרוב.

שער

פודקאסטים ל"מתקדמים", כמו שאני קורא לזה. אורי לוי (באבאגול) וכאן בהסכת מדהים, כשכל פרק מושקע עד לפרט האחרון. כל הנושאים הפחות-מדוברים בסדר היום, הספייסיים ביותר שלא שמעתם עליהם, נמצאים שם.

מי זו הקבוצה טרקטור סאזי? סיפורו המדהים של הידטושי נקאטה, ואיך דידייה דרוגבה עצר מלחמת אזרחים? כל אלו ועוד, נמצאים שם.

עוד פודקאסטים נהדרים ששווים האזנה, אך לא נרחיב עליהם:

– הנוסע המתמיד- נדב יעקבי, 5radio

– עושים ספורטקאסט- בן מיטלמן, עושים היסטוריה

– סקוואדרה- יוסף טרבלסי

בקיצור. למה אתם מחכים? תתחילו לשמוע הסכתים!

תקשורת
Credit to Pixabay
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. סקוואדרה זה של יוסף טרבלסי ולא של אסף אקרמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח