למה בברצלונה כל כך רוצים את קוטיניו?

חלון ההעברות נפתח ושוב לכולנו יש תחושת דה ז'ה וו, ברצלונה רוצה להשלים את העסקה שלא הצליחה להשלים לקראת סיום מועד ההעברות בקיץ – פיליפה קוטיניו מליברפול. בימים האחרונים השמועות והידיעות שמגיעות מאנגליה ומספרד נשמעות רציניות יותר ויותר, uנראה שהסאגה הזאת בדרך להסתיים. הגיע הזמן להסביר למה סגנית אלופת ספרד מתעקשת כל כך על הכוכב הברזילאי, מקצועית ופוליטית.

ליברפול, קוטיניו
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

מקצועית:

היורש – אין מה לעשות, עם כל הכבוד לכישרון הגדול של קרלס אלנייה מקבוצת המילואים, בברצלונה ככל הנראה לא יקום מתוך המועדון יורש לאנדרס אינייסטה בשנה/שנתיים הבאות. לכן, אם יש שחקן שמספיק קרוב לרמת האינטליגנציה וסגנון המשחק של הגאון הספרדי זה פליפה קוטיניו. אין ספק שאחת הסיבות הבולטות להבאתו (אם וכאשר) היא למלא את עמדת הקשר השמאלי בעתיד.

התרומה הטקטית – לקשר המחונן מאנפילד יש יתרון גדול בכך שהוא יכול לשחק בכמה עמדות בקישור, דבר נורא חשוב בשיטות החדשות שהכניס המאמן ואלוורדה לברצלונה העונה. הוא כמובן רגיל לשחק בעמדת הקשר השמאלי במרכז הקישור, תפקיד אותו ממלא כיום אינייסטה. הוא יכול לשחק גם את תפקיד שחקן האגף השמאלי, תפקיד שעשה לא פעם גם כן ובברצלונה שלאחר עזיבת ניימאר יש מקום באגף המדובר. את אותם התפקידים הוא יכול למלא גם בצד ימין של הקישור, אך זה יכול להקשות עליו את הבעיטה לשער (כשחקן שבועט ברגל ימין). הוא יכול להשתלב בצד הזה של המגרש בעזרת יכולת המסירה וההרמה שלו. תפקיד נוסף שהוא יכול למלא וגם זה נלקח בחשבון, הוא בשיטת ה 2-4-4 שאותה מנהיג מאמן ברצלונה בתקופה האחרונה וגם בקלאסיקו האחרון (מאז פציעת דמבלה). למעשה, קוטיניו יכול לשחק בעמדה מאחורי החלוצים, תפקיד אותו ממלא באופן מפתיע חברו לנבחרת פאוליניו.

Spanish League - טיק טיק

קסם – אין מה לעשות, בכל זאת מדובר בשחקן שגדל בפבלות של ריו דה ז'נריו ועל ערכי הכדורגל היפה של ברזיל. הקשר בורך בנגיעה יוצאת דופן בכדור, פסים חכמים לרגל ושטחים פנויים, דריבל אופייני וגם מה שאני רואה כיתרון גדול בעיקר כשהוא משחק בצד שמאל – בעיטה חזקה ומדויקת מהמקום. זו תכונה שיכולה להכריע משחקים "תקועים" ויתרון שבדרך כלל מסי מביא איתו מצד ימין של ההתקפה וקוטיניו עושה את זה לא מעט במדי ליברפול. החסרון באיום הזה מצד שמאל חסר, ושיסלחו לי פה אוהדי בארסה, מאז שניימאר עזב.

השתלבות – על היתרונות של הקוסם הברזילאי הרחבתי בפסקה הקודמת ונראה טבעי שסט התכונות שלו יכול וצריך להשתלב עם שחקנים יצירתיים וחכמים כמו ליאו מסי, אנדרס אינייסטה וסרחיו בוסקטס. בברצלונה אולי חושבים עליו כמחליף עתידי לאינייסטה, אבל גם מפנטזים על שילוב הפעולה של המהנדס הספרדי עם הקוסם הברזילאי כשזה ישחק באגף שמאל. יהיו ממנו ציפיות כיוון שהוא שחקן של מספרים, יעידו על כך כמות השערים והבישולים שלו העונה (12 שערים ו-8 בישולים ב-20 הופעות בכל המסגרות).

אינייסטה, ברצלונה
אינייסטה חוגג. בקרוב עם הקוסם הברזילאי? Credit to "FC Barcelona" Facebook page

פוליטית:

ההנהלה – מהקיץ היה לא מעט בלגן במועדון מבירת קטלוניה. העזיבה הפתאומית של ניימאר, תחושת ההיסטריה במסע הרכש בעקבות כך וחוסר שביעות הרצון של האוהדים, הצבעת אי האמון שלא צלחה נגד ההנהלה הנוכחית וגם המתיחות בין ממשלת ספרד למחוז קטלוניה השפיעו על המועדון באופן ישיר. צריכים לזכור שברצלונה, בדומה ליריבתה המושבעת ריאל מדריד, היא קבוצה ששייכת לאוהדים ויש להנהלה צורך לרצות את הסוסיוס (חברי המועדון) כדי להמשיך ולהחזיק במשרות הכוח. דרך נורא פשוטה היא להבטיח שבמועדון יוחתמו כוכבים. לא נעים להגיד, אבל "גלאקטיקוס" הוא מותג שיכול לרצות לא מעט חברי מועדון ותיקים, אבל גם לעורר חשד אצל הדור הצעיר שראה כבר את בארסה שלו זוללת תארים עם רוב של שחקני בית בהרכב ומאמן שצמח במועדון על הקווים. שם נכנס קוטיניו לתמונה – כוכב גדול בליגה האנגלית ובנבחרת ברזיל שיגיע בסכום אסטרונומי.

שיווק – כן, כולנו ראינו את הספק טעות של ענקית ציוד הספורט נייקי לפני כמה ימים, כשפרסמה באתר הרשמי שלה למכירה חולצות של קוטיניו במדי ברצלונה. יכול להיות שבאמת מדובר בטעות אנוש פשוטה, אבל זה מלמד על חשיבות החתימה של ברזילאי שחתום עם הענקית האמריקאית על הסכם ספונסר ולא במקרה גם היא הספונסר של המועדון בכחול – רימון. בזמן שהכוכבים הגדולים של ההתקפה של ברצלונה, ליאו מסי ולואיס סוארס, חתומים באדידס, קוטיניו יהיה ללא ספק הפרזנטור של המותג אם וכאשר הוא יגיע לקאמפ נואו. לכן, אין ספק שגם לנייקי יש חלק לא קטן בהעברה הזאת, דבר ששמענו לא פעם קורה בעסקאות מסוג זה.

קוטיניו
(קרדיט צילום:Confederação Brasileira de Futebol Facebook Page)

אז מיום ליום זה נראה יותר קרוב, פחות ופחות אנשים מכחישים ונראה שאנחנו בדרך לעסקה הכי גדולה בהיסטוריה של חודש ינואר. לברצלונה, כמו שציינתי, לא חסרות סיבות לרצות שזה יקרה, אבל גם צריך לזכור שלמטבע יש שני צדדים ולאוהדי ליברפול המסורים הולך להישבר הלב. הקוסם הברזילאי הוא מה שברצלונה צריכה כרגע ונראה אם זה אכן מה שיקרה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח