ליגיונר החלומות – סיכום חודש ספטמבר

פגרת הנבחרות היא זמן מצוין לבדוק מה קורה עם השחקנים שלנו מעבר לים בפרוייקט "ליגיונר החלומות" עם סיכום חודש ספמטבר + קצת מאוקטובר, ולהבין מי מוכן למשחקים הכל כך קריטיים של הנבחרת.

איך זה עובד?

דירוג חודש אוגוסט

הליגה הערבית

למרבה האירוניה, דווקא בימים כל כך מתוחים במדינה, השחקנים המצטיינים של החודש מגיעים מהמגזר הערבי:

 3.  בירם כיאל, ברייטון – 5 משחקים, בישול אחד, 23 נקודות, 4.6 נקודות למשחק

כשמדברים על ההצלחה של ברייטון נוטים להדגיש את השערים של תומר חמד (מצוין החודש, רביעי בדירוג החודשי עם צמד שערים), אבל פחות מדברים על העוגן האמיתי של הקבוצה, בירם כיאל. הקשר האחורי לא פספס עדיין דקת ליגה העונה, ונח רק במשחקי גביע הליגה. יש לו חלק משמעותי בכך שהקבוצה מדורגת ראשונה בטבלה וכהרגלו הוא מספק גם הגנה וגם התקפה, כשבמשחק האחרון בישל. עם היעדרו של ביברס נאתכו, כיאל בהחלט צריך לפתוח במשחקי הנבחרת.

2. מוחמד גאדיר, לוקרן – 4 משחקים, שני שערים, 23.5 שערים, 4.7 נקודות למשחק

דווקא לפני המשחק של הנבחרת בבלגיה וכשרוב הנציגים שלנו בבלגיה לא ממש משחקים (רפאלוב וגרשון פצועים, מרציאנו מסופסל), ההפתעה הגדולה באה מכיוונו של מוחמד גאדיר, שתפס לו מקום של קבע בהרכבה של לוקרן. הקבוצה אמנם מדורגת רק במקום ה-14 בטבלה והפסידה את כל שלושת משחקיה האחרונים, אבל היציבות של גאדיר בהחלט מרשימה. הוא אמנם כבש רק צמד בגביע ועדיין לא שווה זימון לנבחרת, אבל יפה לראות שאחרי עונת הפריצה (המחודשת) אשתקד בסכנין, הוא מצליח לעשות כמו שצריך את המעבר לאירופה, אחרי חוויה מוקדמת לא מוצלחת בבוורן.

1. מואנס דאבור, גראסהופרס – 5 משחקים, 3 שערים, 3 בישולים, 32 נקודות, 6.4 נקודות למשחק.

מה נגיד על החלוץ הנהדר הזה שבפעם השנייה ברציפות זוכה בלגיונר החודש? הקבוצה שלו משחקת רק בליגה השוויצרית, לא משתתפת באירופה, ועדיין דאבור מוליך את הליגיונרים בכל החזיתות – כמות שערים, כמות בישולים (10 מכל אחד), כמות נקודות, נקודות למשחק והוא העונה עדיין לא הפסיד דקה במדי הקבוצה שלו שמדורגת שנייה בליגה שלה. דאבור אמור לאייש את החוד הישראלי במשחקי הנבחרת וזה אומר המון לגביו כשהוא מועדף על פני תומר חמד ועומר דמארי שחוזר לכושר.

יהיה מעניין לראות האם גוטמן ירכיב את כיאל ודאבור בהרכב הנבחרת בטדי. במשחק הקודם בבירה מול בלגיה הוא בחר שלא לשלב שחקנים ערביים, אולי משיקולים מקצועיים ואולי מחשש לקריאות גנאי של הקהל, בוא נקווה שהשיקולים המקצועיים ינצחו והקהל ידע להתעלות על עצמו.

מבחן הזהבי

טוב, אז במקור ההשוואה הייתה אמורה להיות לכמה משחקני ליגת העל ולהיקרא מבחן בוזגלו, אבל הקשר הבאר שבעי נפצע, גם רייכרט לא כשיר ובגדול, יש רק שחקן אחד מעל כולם בכדורגל הישראלי. אז כן, גם החודש ערן זהבי היה יותר טוב ממרבית הליגיונרים, אבל לא עקף את דבור בממוצע למשחק – הוא השיג 34 נקודות, אבל עשה זאת ב-6 משחקים, כלומר ממוצע של 5.7 למשחק, הוא כבש רק צמד שערים (במחזור האחרון מול עכו), אבל הוא עדיין במקום הראשון הכללי עם 107.5 נקודות ו-7.7 נקודות למשחק (לעומת 96 ו-7.4 של דאבור). 

שווים מילה

שרן ייני שיחק לראשונה במדי ויטסה החודש אך נפצע שוב, טוטו תמוז השלים עם פטרולול, התחיל לקבל דקות וגם כבש צמד בגביע הרומני, מרוואן קבהה עצר את ההתקדמות עם שער עצמי אומלל, אבל עדיין שומר על מקומו בהרכב מאריבור, אבל המוזר ביותר הוא קני סייף, קשרה של גנט. סייף שותף רק במשחק אחד החודש וזה קרה דווקא בליגת האלופות מול זניט. לא רק זה, סייף חטף כדור במרכז המגרש והוליך את התקפת השוויון המפתיעה של הבלגים, לפני שזניט ניצחה.

העשירייה המובילה במצטבר

10. עומר דמארי – חוזר להרכב אוסטריה וינה אחרי פציעה, הספיק לבשל וכנראה שידבר חזק בדירוג הבא,

9. עידן ורד,

8. מרואן קבהה,

7. גל שיש – ליגיונר מפתיע בוולין המפתיעה, במקום הרביעי באוקראינה,

6. מוחמד גאדיר,

5. בירם כיאל,

4. תומר חמד,

3. ביברס נאתכו – ממשיך בעונה המוזרה שלו – מחד מסופסל במשחקי העונה של צסק"א מול לוקומוטיב וזניט, אבל פותח בליגת האלופות. לרוב הוא משחק, אבל לא רשם שום בישול או שער החודש,

2. ניר ביטון – ממשיך לשמור על מקומו בהרכב סלטיק כבאנקר וגם ממשיך לכבוש בצורה מפתיעה, אבל הקבוצה שלו סופגת הרבה וכך גם הניקוד שלו נפגע.

1. מואנס דאבור.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח