לא תאמינו מה כתוב בסעיף 7!!! – תופעת הקליקבייט בספורט הישראלי

כבר הרבה זמן שאנחנו חמים על תקשורת הספורט בישראל. זו בעצם אחת הסיבות שפרויקט "הזווית" הוקם. בתוך תקשורת הספורט קיימת תרבות ה"קליקבייט", תרבות שרובנו סולדים ממנה מאוד.

מה זה בעצם קליקבייט? בתרגום מאנגלית: פיתיון לחיצה. בגדול, זה מונח שמשתמשים בו כדי לתאר כותרת שנועדה למשוך קהל אל תוכן הכתבה. דוגמה שאתם אולי זוכרים מ"אנחנו במפה": "רונאלדו משחיל צרפתייה" – כותרת אשר נועדה למשוך אנשים להיכנס לכתבה ולגלות שרונאלדו הבקיע גול נגד פריז סן ז'רמן.

למה עושים את זה? ובכן, בגדול, כסף. כל כניסה שווה כסף, ובעצם באופן פרדוקסלי, ככל שאנחנו נכנסים יותר אנחנו מורידים את רמת התוכן שאנחנו צורכים. אני מאמין שהתוכן צריך להיות איכותי ולא מזלזל בקוראים שלו.

אנחנו במפה
כן, אתה יכול גם לכתוב את זה. צילום מסך מתוך יוטיוב

כמובן שיש עמודים בפייסבוק כמו "עמ;לק", "אמ;לק" ו"אמ;לק ספורט" שעושים עבודת קודש ופשוט כותבים בקצרה מה בכתבה או בהומור מה בטוח לא בכתבה, מה שהופך את העסק לדי משעשע.

קיבצתי במהלך החודש האחרון קליקבייטים מכל מיני אתרים. לא אפרסם את שמות האתרים, אבל זו בחירה שלכם להאמין לי שהכל קרה באמת.

 

#1 "מתחת לאף של ריאל, ברצלונה גונבת את הכישרון המסחרר"
(בתמונה: תאו הרננדס שחקן אלאבס ששייך לאתלטיקו מדריד)

מה אני מבין: תאו הרננדס הוא כישרון מסחרר וברצלונה מחתימה אותו.

מה כתוב בפנים: ברצלונה יצרה קשר עם לורן בלאן על מנת שאולי יחליף את לואיס אנריקה בעמדת המאמן.


#2 "זה כמעט נגמר רע: כשאוהדת ברצלונה מתגרה באוהדי ריאל עם החולצה של מסי"

מה אני מבין: אוהדת ברצלונה עשתה חיקוי של מליקסון והניפה חולצה של מסי. אוהדי ריאל לא אהבו את זה, כמעט עשו בה לינץ' וברגע האחרון סופרמן הגיע להציל אותה.

מה כתוב בפנים: סרטון של אוהדת ברצלונה הולכת עם חולצה של מסי מחוץ לאצטדיון. יש שם גם אוהדי ריאל מדריד מסתובבים, כי זה גם משחק שלהם ולא רק של מסי. זהו.

 

3# "באנגליה מדווחים – הטרייד הגדול בין ריאל ליונייטד יוצא לפועל"
(בתמונה: חאמס רודריגז)

מה אני מבין: טרייד גדול יוצא אל הפועל, ככל הנראה ה-טרייד מאז קום הכדורגל, חאמס רודריגז הוא חלק מהטרייד וכנראה ישחק במנצ'סטר יונייטד.

מה כתוב בפנים: מרכוס רשפורד ממשיך להיות גיבור הקמפיין האירופי של השדים האדומים, והפעם הוא כבש בסטייל בבעיטה חופשית. בנוסף, מוריניו הילל את רשפורד ואמר שהוא עובד קשה וזוכה בדקות שהוא מקבל. בשורה האחרונה של הכתבה, מדווח שה"סאן" (צהובון בריטי) מדווח כי יש סיכום עקרוני לטרייד אפשרי בין חאמס לדויד דה חאה.

חאמס רודריגז
זה קורה??? צילום מסך מתוך פייסבוק

4# "תחזיקו חזק: הליגה הטובה בעולם קוראת לערן זהבי"
(בתמונה: זהבי ופיקה חולקים את אותו מגרש מהמשחק ממנו מרציאנו לא יחזור ללבוש את האפודה)

מה אני מבין: זאת לא ליגת העל, כי הרי אנחנו השישית באירופה ולא הטובה בעולם. מצד שני, הליגה האנגלית היא הטובה בעולם בעיניי ושמו לי תמונה של פיקה. אולי שאקירה קוראת לערן זהבי?

מה כתוב בפנים: ראיון של אוסקר גארסיה, בו הוא מדבר על כל מיני אספקטים באופי ובצורת המשחק של ערן זהבי, ואומר שהוא מתאים לליגה הספרדית. איזו קריאה!

 

5# "מכבי ת"א (סל) קרובה להחתים כישרון על"
(בתמונה: כארם משעור, שחקן בני הרצליה)

אז באמת בכתבה זו יש הקשר בין המצולם לנאמר, ומדווח שמכבי ת"א קרובה להחתים את הפורוורד הכשרוני.

תגובת מכבי ת"א: "באתר ******** פורסמה היום ידיעה שקרית, נבזית ומצוצה מן האצבע, אשר אין בה פסיק אחד של אמת. מכבי ת"א או מי מטעמה לא פנו, לא פונים ולא יפנו לכארם משעור, שהינו שחקן בקבוצת ליגת העל עימה מכבי ת"א עומדת להתמודד בקרוב. אנו דוחים בשאט נפש ידיעות מסוג זה, שכאמור אין בהן כל אמת. אודי רקאנטי שוהה בארה"ב מזה כמסר שבועות. לא לאודי ולא לבנו שי היה כל קשר עם איזשהו גורם הקשור לנושא זה".

* תגובה זו התקבלה אצלי בוואטסאפ, ולא מצאתי אותה דרך גורם רשמי כזה או אחר

 

6# "השחקן האהוב בנגב עוזב לצפון"
(במרכז התמונה: בן שהר)

מה אני מבין: בן שהר עובר לקרית שמונה ותוהה למה, כי הוא יכול גם לעבור להפועל חיפה שכידוע היא חלק מהצפון.

מה כתוב בפנים: הובאן עשוי לעבור לאשדוד. אין מילים.

זהבי ופיקה
יאללה ערן, קוראים לך! צילום מסך מתוך פייסבוק

7# "אוהדי הפועל ת"א – הכירו את הרכש החדש שלכם (הצפייה על אחריותכם בלבד)
(בתמונה: בחורה לוהטת עם בגד ים)

מה אני מבין: השחקנים בקבוצה הבוגרת כל כך גרועים, אז הניסנובים עברו לטקטיקה חדשה – דוגמניות שישכנעו את השחקנים היריבים לתת להן להבקיע.

מה כתוב בפנים: "האדומים קיבלו בחזרה את ינקו ובת זוגו הפצצה". מרתיח.

 

8# "בסן ז'רמן אתה צריך להיות ניימאר, ידעתי שאם אני בא למכבי כל החלום מתנפץ והלך לי הסיכוי להגיע לנבחרת. ראיון מיוחד"
(בתמונה: ניימאר)

מה אני מבין: אותו אתר ערך ראיון עם ניימאר, ומסתבר שהיה שלב בקריירה שלו שהוא התלבט אם להגיע למכבי ת"א או מכבי חיפה, כי לא כתוב איזו מכבי. בסוף הוא ויתר ובחר בברצלונה כי ממכבי הוא היה מתקשה להגיע לנבחרת ברזיל.

מה כתוב בפנים: ראיון עם רודי חדד, וגם זה כתוב רק בסוף כותרת המשנה.

 

9#: "טיירון לו – 'לא נהניתי בעונה עם בלאט' – המתקפה של טיי לו"

מה אני מבין: טיי לו לא נהנה בעונה עם בלאט, ושהוא ממש תוקף אותו מילולית. או פיזית, לכו תדעו. אני באמת מרגיש שהפעם אני מצליח להבין מהכותרת מה אפגוש בתוכן.

מה כתוב בפנים: "בעונה שעברה ובעונה לפני כן ניסיתי להיות מושלם ולא היה לי זמן לעצמי" – טיי לו. בגדול, הוא טוען שהוא השתפר ביחס לעצמו ולמד לנהל את החיים שלו בצורה שבה הוא יהנה מהם במקביל ללחץ האדיר שבאימון כדורסל. אין קשר לבלאט בכתבה.

דוגמנית
אין על שישי בצהריים! אבל צפו באחריות, כי חם. צילום מסך מתוך פייסבוק

10# "טוויסט בעלילה: אלונה ברקת שפכה אור על עתידו של מאור בוזגלו"

מה אני מבין: אני לא יודע מה הייתה העלילה ומרוב פרסומים על מאור בוזגלו אני לא יודע אם העלילה היא שהוא עוזב והטוויסט הוא שמאור נשאר, או שהעלילה היא שהוא נשאר והטוויסט שהוא עוזב. מבולבלים? גם אני.

מה כתוב בפנים:

  • העתיד של ב"ש
  • עמדת המנהל המקצועי וסוגיית ברדה
  • הקמפיין האירופי
  • עבודה עם צוות ישראלי
  • תקציב
  • צירוף דור אלו לפני הפלייאוף וסוגיית ה"פייר פליי"
  • השקעת אנשי עסקים בכדורגל הישראלי
  • שינוי מבנה הליגה
  • סוף סוף הגענו לבוזגלו אחרי מלחמת התשה בכתבה הזו: "קרה מה שקרה.. עם הפציעה שלו וזה כואב כאב עמוק. אשב איתו. אבא שלו הצהיר שהוא לא ישאר בב"ש, אבל נראה מה יקרה איתו. ברגע שהבנו את התנאים שהוא דורש אז זה לא היה רלוונטי".



מיואשים? גם אני.

יש עוד עשרות, אם לא מאות קליקבייטים שעקבתי אחריהם, כאלה גסים, כאלה שיותר מזלזלים בקוראים וכאלה שפחות. בכנות, בחרתי באופן די אקראי עשרה שנכנסו לרשימה. אפשר להגיע לאינסוף. אני מאחל לכולנו שחווית צריכת הספורט שלנו תהיה חיובית, מלאה בהגינות תקשורתית ותואמת את רמת האינטליגנציה של כולנו.

 

עוד על תקשורת ספורט בישראל:

איתי ארליך עם פינת דירוג הפרשנים
נמרוד קדוש על המהפכה שמגיעה מהשוליים

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח