טיול לצפון

יום ראשון אחר הצהריים, שלהי חודש יולי, חם לי ממש ואני מוצא את עצמי בדרך לעיר נמל יפהפייה בצפון הארץ העונה לשם עכו. אתם בטח שואלים למה. גם אני שאלתי את עצמי למה. אבל זה קרה. הלכתי לצפות במשחק גביע הטוטו בין הפועל ק"ש להפועל עכו.

החוויה הקולינרית הסתכמה בשווארמה חזאן (ככה כתוב) בלב המפרץ – אחלה שווארמה למי שיוצא לו לעבור במסדרון הרעל שבין מנהרות הכרמל לעכו. בערך בשעה 19:00 הגענו, חברתי ואני, לאצטדיון בעכו, עומס גדול לא היה שם. קיבלו את פנינו כמה מג"בניקים, אבא של חיים סילבס (אמיתי), כמות לא גדולה של אוהדי הפועל עכו (הנחה אישית – משפחות השחקנים וקרוביהם) וכ-30 אוהדי קרית שמונה עם תוף ושני דגלים. אין לי אפילו את היכולת לבנות מתח לסיפור פה, גם כי המשחק נגמר 4-0 לטובת קרית שמונה וגם מכיוון שאפילו ג'ון גרישם (סופר ספרי מתח) לא יכול לייצר עלילה מתוחה לדבר המשמים הזה שהיה בעכו.

הפועל עכו, עירוני קרית שמונה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של עירוני איתוראן קרית שמונה

בכל מקרה, לעניין המשחק. הסגל של הפועל עכו כלל 8 שחקני סגל בכירים, 3 נבחנים וכל השאר שחקני נוער. על הספסל של עכו ישב עד המחצית מי שמחזיק בזכויות הניהול בעכו – דניאל סטצ'אנו, כאשר במחצית הוא עלה ליציע ואני לא חושב שאפילו הוא יודע מי נשאר על הספסל במהלך המחצית השניה. הסיבה לכל התיאטרון הזה, היא כיוון ששלומי דורה וצוותו לא עברו בבקרה התקציבית עדיין. יתרה מכך, זו הסיבה לסגל הכל–כך חסר של עכו: חלק ניכר מהשחקנים לא עבר בבקרה התקציבית. מי שהיה חד עין, שם לב שלחלק מהשחקנים לא היה כתוב השם בגב החולצה. לדוגמא מספר 99 – אני לא יודע איך קוראים לו כי לא היה לו שם על החולצה. אז הוא 99 עד שהם (עכו) יחליטו לסדר ולארגן את עצמם כמו שצריך. עד כאן שכונה.

קריית שמונה פתחה את המשחק עם 3 בלמים כאשר קרלוס חבייר, הרכש החדש מהמלאבסים במרכז ההגנה, איאד אבו עביד, אשר הגיע מהכרמל הירוק, ומרכוס דיניז פתחו לצידו של קרלוס והשלושה נראו נהדר ביחד על המגרש. עדן שמיר ואופיר קריאף פתחו במרכז השדה ושלטו בנעשה על כר הדשא החל מהדקה הראשונה ועד לשריקת הסיום (עד שהוחלפו ליתר דיוק), ולא רק שהם שלטו בכדור, הם חילצו המון כדורים ביחד (לא ספרתי כמה, אל תגזימו). בכנף ימין פתח אחמד עאבד, שזו לא פחות מהברקה של חיים סילבס, עאבד היה נייד לאורך המשחק (ולאורך הקו), נכנס לאמצע, שותף בהנעת הכדור של קרית שמונה ועשה המון הגנה.

מתרגלים-הנאת-כדורגל-מחזור-חמישי
סילבס. יכול להיות מרוצה, בהמשך יהיה קשה יותר קרדיט לדף פייסבוק הרשמי של הפועל רעננה

בצד שמאל פתח המגן/קשר מילוש רדיוביץ', שלמרות שקראתי בכמה כלי תקשורת שהיה לו משחק פושר, אני יכול להגיד די בוודאות שמדובר בשחקן בעל איכויות מאוד גבוהות: היה נייד לאורך הקו, יש לו טכניקה מצוינת והרמות מצוינות, לאורך כל הזמן שלו על המגרש הוא עושה תנועות לעומק וגם מקבל את הכדורים שם (או שהוא בנבדל). הוא צריך טיפה לעבוד על נושא הנבדל שלו, אבל לטעמי מדובר בשחקן אשר יתרום הרבה העונה לקבוצה מהצפון. בחלק הקדמי פתחו נייג'ל הסלביינק, שלומי אזולאי ושובל גוזלן ונראו לא רע בכלל ביחד. שלושתם היו מאוד ניידים, פתחו אופציות מסירה לחבריהם ובסופו של דבר באו על שכריהם עם ניצחון. חיים סילבס הכין את הקבוצה שלו נהדר למשחק ולדעתי גם לעונה כולה. השחקנים יודעים מה הם רוצים מעצמם על המגרש ומה הם רוצים אחד מהשני.

לסיכום, לעניות דעתי לא יהיה יומרני לומר שקריית שמונה שווה פלייאוף עליון ועכו מועמדת רצינית מאוד לירידה. מישהו בעכו חייב לעשות סדר ולשנות גישה (לא כתבתי מילה אחת על נושא המנודים בעכו – שזה עניין בפני עצמו). לקריית שמונה מחכה מבחן בדמות מכבי חיפה בשבת הקרובה (ולהפך), ונוכל לראות את שתי הקבוצות המתחדשות הללו בניסוי כלים אחת מול השניה.

למרות הכל, אל לנו לשכוח שזו רק תחילת העונה, זה רק גביע הטוטו והעונה ארוכה.

האיצטדיון בעכו
האיצטדיון בעכו בימים מעט מלאים יותר קרדיט ויקיפדיה
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח