כשה-NBA ומשחקי הכס נפגשים

הצטרפתי באיחור לחגיגת משחקי הכס. ראיתי את כל ששת העונות הראשונות רק במהלך השנה האחרונה, במקביל לשלהי העונה הסדירה ב-NBA ומצאתי לא מעט קווי דמיון בין שתי ה"עלילות" – שלל הצבאות השונים, הדמויות, המאבקים וגם החלוקה הגיאוגרפית הרגישו לי כמו פלייאוף ב-NBA – מצד אחד דיינאריז, שמעפילה בקלילות מהמזרח ומטאטאת את כל יריביה, כמו קליבלנד, בזמן שבווסט(רוז) כולם כותשים אחד את השני עד זוב דם. סיבה דומה להקבלה קיבלתי כמובן בזכות סדרת המערכונים ההורסת של GAME OF ZONES של Bleacher's report שלוקחת סצנות מהסדרה ומלבישה אותן על דמויות מהליגה. מומלץ בחום למי שלא ראה עדיין.

https://gameofzones.bleacherreport.com/#/season-4-episode-8

אבל הרפרנס האחרון התקבל דווקא בעקבות הטרייד הענק (והלא סופי) בין קיירי אירווינג לאיזאה תומאס שגרם לי להבין שבסופו של דבר, גם את הכוכבים הגדולים ביותר אפשר לשלוח קיבינימט מבלי לשאול אותם, כמו סאנסה שנשלחה להתחתן עם רמזי בנישואי תועלת, כמו שק של בשר, ומנגד כוכבים אחרים חוברים ביחד במה שמזכיר לא מעט הסכמי בריתות ובתים שנשבעים אמונים לאחרים ברחבי שבע הממלכות (למרות שב-NBA יש רק 6 אזורים). אז לרגל שלל הסיבות הללו ולרגל סיומה של העונה השביעית של משחקי הכס, הנה הגרסה שלי ל-Game of Zones:

משחקי הכס
Credit to "Game of Thrones" Facebook page

הבלתי נשרף

אז רמזתי כבר שדנייריז היא הלברון ג'יימס של משחקי הכס. אמנם במבט ראשון ההקבלה נראית לא טבעית, אבל שניהם סומנו מגיל צעיר כמלכים עתידיים, עם הרבה לחץ על הכתפיים שלהם בניסיון להיות מלכים מסוג אחר. לעתים הם נאלצו לנדוד כדי להצליח, במטרה לחזור בסופו של דבר הביתה ולזכות בכס המלכות. וכן, הם השליטים הבלעדיים של המזרח ואין להם שם באמת יריבות משמעותית לאחר שניצחו כל מיני מכשפים (וויזארדס) וכבשו את הבלתי טמאים (אטלנטה של דוויט הווארד, שצוחקים עליו שהוא השחקן הרך של הליגה, יש קטע מצחיק ביותר ב-Game of zones). לברון הוא מלך הקבלירס (פרשים), כמו הפרשים הדותרקים. היא בלתי נשרפת, וגם לברון שרד את ה"היט" של מיאמי. האם גם לברון יגיע בשנה הבאה למערב בניסיון למלוך?

תומאס הקטן

דיברתי על הוויתור של בוסטון על תומאס, ואמנם נתתי את הדוגמא של סאנסה, אבל האמת שעוד לפני כן, תומאס הזכיר לי דווקא את טיריון לאניסטר. גמד בלתי מוערך שכנגד כל הסיכויים שרד והתקדם, אולי אפילו לגדולה? והנה, כמו ש"חצי האדם" עשה את מסעו לשרת את דיינריז, גם תומאס מגיע בטרייד להיות יד ימינו של קינג ג'יימס. למרות שטיריון יכל גם להיות טיירון (לו), עוד קטנצ'יק שמשרת את המלך. אבל עצם העובדה שהעסקה לא סגורה, וגם טיריון בעצמו עדיין לא החליט אם הוא עם דיינריז או לאניסטר מטה את הכף לטובת תומאס.

לברון, תומאס
The King's hand" – Via Cavs Nation on Facebook"

ומה קורה במערב?

דיברנו על טיריון לאניסטר, אבל מה עם המשפחה שלו? חשבתי בהתחלה על סאן אנטוניו, כי הלניסטרס תמיד משלמים את חובם, וגם מהספרס תמיד אפשר לדעת מה מקבלים. אבל החבורה של פופוביץ' טובה מדי מכדי שישוו אותם לרוע של סרסיי. בית לאניסטר הוא בית עם עבר עשיר שחי במקום נוצץ וזוהר ועדיין לא מבינים שהכח שלהם כבר לא כזה גדול, ומנסים למשוך אליהם כוכבים באמצעות כסף. אני חושב על הלייקרס, וסרסיי היא סוג של קובי, שליט מגלומן שגורם לכולם לסגוד לו באמצעות פחד, אבל מנגד, הם מכינים יורש שישלוט בממלכה (לונזו בול?). אפשרות נוספת היא שסרסיי היא ווסטברוק, שגם הבריח ממנו את כל מי שמוצלח ונשארה סביבו חבורה של משרתים (סטיבן אדמס – "ההר"?).

הסטארקס

גם כאן הייתה מחשבה לקשר בין ה"סטארק בראדרס" ל"ספלאש ברודרס"  אבל תכל'ס, הוינטרפלים נוטים לעורר סימפטיה ולמות, ולא בהכרח להצליח, ממש לא גולדן סטייט. אבל משפחת סטארק כן מזכירה את סאן אנטוניו. טובים, אהובים, אציליים ולא תמיד מצליחים. את בראן אגב, השוו ב-Game of Zones דווקא לדרק רוז באחד המערכונים המצחיקים, שכן לשניהם יש ברכיים גמורות.

ג'ון סנואו

בתור מישהו שמחובר למשפחת סטארק, עברה לי המחשבה על קוואי לנארד, הרי הוא גם שייך לספרס, סוג של גיבור שהוא אנטי כוכב, וגם השיער המשוך לאחור עוזר לדמיון. קו עלילה נוסף הוא שג'ון סנואו הוא דווקא ג'יימס הארדן. האח ה"חורג" שלא נספר בכלל במשפחה באוקלהומה, ונשלח בטרייד ועכשיו מראה את גדולתו. אבל אולי עם שיטת המשחק הפראית של יוסטון והזקן הוא יותר ת'ורמונד.

אז מי זה ג'ון סנואו? בפרק האחרון של העונה השישית אתמול ראינו בחיזיון של בראן שבעצם ג'ון סנואו הוא לא ממזר, הוא הבן של ליאנה סטארק, אחותו של נד ושל רייגאר טרגרייאן, אחיה של דיינריז. כלומר, סנואו הוא בעצם בן למשפחת טרגרייאן, אבל הוא גם…סטארק. אז זה בעצם הופך אותו לג'ון סטארק(ס)…

קרדיט ל-Wikipedia.com

הכי מפחידים

הגענו לגולדן סטייט, אז נכון שהם החבר'ה הטובים והמגניבים שמשחקים כדורסל נהדר ומהפכני, אבל תכל'ס, אין מישהו יותר מתאים מהם להיות ה-White Walkers.  גולדן סטייט בלתי ניתנים לעצירה והכנעה, ואם הייתה עוד מחשבה להקביל אותם לדרקונים, אז הגיע הפרק השישי ובו הם עשו לדרקון את מה שגולדן סטייט עשו לדוראנט: ניצחו אותו ואז צירפו אותו אליהם. והאמת, שגם מלך הלילה ששיחרר זריקה מחצי מגרש ישר לתוך הדרקון, הראה שיש לו יד מדויקת מרחוק בערך כמו של סטף קארי, וגם עיניים כחולות.

אז אתמול הסתיימה לה העונה השביעית, והאמת היא שמפגש הפסגה בין כולם בכדי לדון בשביתת הנשק נראה כמו פאקינג סוף שבוע האולסטאר. נראה שבעונה הקרובה ה-NBA הולכת לכיוון של העונה השמינית של משחקי הכס. הרבה "בתים" וקבוצות מנסות להתאחד ולשתף פעולה, לעומת הלניסטרים שמתכוונים לשמור על הכוחות שלהם לעידן שאחרי המלחמה (טנקינג?) בניסיון לנצח את גולדן סטייט הבלתי עצירה. האם הם יצליחו? לפי הסצינה האחרונה של העונה השביעית, זה לא ממש נראה אפשרי.

קווין דוראנט
Credit to "Golden State Warriors" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח