כרוניקה של כישלון ידוע מראש

רוני לוי התפוטר מאימון מכבי חיפה שלושה ימים לפני המחזור הראשון של גביע הטוטו.

לוי הגיע כמאמן מאוד מוערך על ידי יענקלה שחר,ומה נשתנה היום? מאותה הערכה גדולה לא נשאר מאום. רוני לוי קיבל קבוצה שבורה ושבר אותה עוד יותר, ועל הדרך אף הגדיל את הקרע עם האוהדים. תחילת הקדנציה של רוני לוי נראתה נכונה. יוסי בניון חתם, שלד השחקנים נראה לא רע, היה את עטר ואת איתי שכטר ואולי מעט חיזוקים במקומות הנכונים היו יכולים להביא את מכבי חיפה רחוק.

על הסיבות לכישלון אפשר היה להתחיל לכתוב עוד במחנה האימונים בעונה שעברה, הטיפול של רוני לוי בסיפור ריאן/עטר היה נוראי. במקום לפתור את זה בצורה נכונה הוא חיכה שהם יפתרו את זה בעצמם (התקיימה שיחה לאחר כמה שבועות, אבל זה לא באמת פתר את הבעיות בניהם). אחרי זה? האגו של רוני לוי השתלט עליו. מספר אמירות והחלטות גמרו את העונה שעברה עוד לפני שהיא התחילה; דוגמא לכך היא אותה אמירה מפורסמת "משומר הוא המגן הטוב בארץ" למרות שבפועל משומר מצא את עצמו לא בסגל במשך שלושה חודשים של העונה, כל סיפור חבורת "הרכב של עטר" כשרוני החליט לפרק את הרכב שבו נסעו עטר, בניון, דגני וסאן מנחם וזה המשיך עם סכסוך מתוקשר (שגלש גם לעונה הנוכחית). והכי גרוע מבחינתו? אותו סיפור עם יוסי בניון שנגמר רק אצל שחר במשרד אחרי שבניון כבר נפרד מחבריו – בסופו של דבר, רוני לוי איבד את האמון של השחקנים והאוהדים עוד לפני שריקת הפתיחה.

ההחלטות המקצועיות של רוני לוי בשתי העונות כמאמן נראות לי הזויות וגרמו רק נזק למכבי חיפה, ההתעקשות של לוי בהחלפת רובן ראיוס (לטעמי אחד הזרים הטובים ביותר שנחתו בארץ) באוברניאק שהועיל פחות למכבי חיפה גם בכמות שערים ובישולים, וגם מבחינת תנועה התקפית ונוכחות על המגרש. הרצון להעיף את סטויקובייץ העונה, להחליף את דגני בעבו עביד (שעד עכשיו לא הרשים במיוחד), החתמת מוגרבי ועוד הראו שהמאמן המודח של הירוקים קיבל החלטות שגויות שבהן אפשר להאשים רק אותו.

כרוניקה של כשלון ידוע מראש
קרדיט לדף פייסבוק הרשמי של מכבי חיפה

למרות אותה התנהלות קלוקלת, העונה הסתיימה עם גביע (אחרי הרבה מאוד שנים בלי תואר), הגביע לא הגיע למכבי חיפה משום שהיא לא שיחקה כדורגל – ההפך, מכבי חיפה השיגה גביע כמו קבוצה קטנה. מאמצע העונה רוני לוי הנחיל למכבי חיפה את אותה גישה פחדנית ומשעממת שמתאימה לקבוצות תחתית אך ממש לא למכבי חיפה. הבונקרים המשעממים נגד הגדולות בהתבססות על מתפרצות והנעת כדור שמייגעת כל אוהד שרק רוצה שהשופט יסיים את הסבל הזה.

ואחרי עונה כזו ציפיתי ליותר מרוני לוי וקרלסן, שאמור להיות חיזוק משמעותי, אבל מה יצא מזה? עוד סיפור עם אלירן עטר, מחנה אימונים כושל וחיזוק שהוא חילוש, שחרור סיטונאי של שחקנים מבלי להביא מחליפים (מויאל וידין, כשלמכבי חיפה אין קשר אחורי, מחסור למשבצת של טאלב);השפלה באירופה; והויכוחים מול קלרסן הביאו את שחר לצדד בקלרסן ולפטר/להסכים לעזיבה של רוני לוי.

ההחלטה? נכונה, התזמון? גרוע

מכבי חיפה ניצבת לתחילת העונה בלי מאמן ועל פי הפירסומים מדובר על מאמן זר שיצטרך להכיר את המערכת ואת השחקנים, ולהחליט על חיזוק בפחות מחודש.

העונה של מכבי חיפה (שוב) נגמרה לפני שהיא התחילה.
 

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח