כוכב נופל – איך הכישרון הגדול בעולם, התגלגל לליגה השלישית באיטליה?

ריאל מדריד, ברצלונה, מנצ'סטר סיטי, וכל קבוצה גדולה בעולם בערךרצתה אותו כבר בגיל 14, כולם ניבאו לו את נבואת ה"מסי הבא", ולבסוף הוא בחר במילאן כקבוצה המקצועית הראשונה שלו. אז למה בעצם אנחנו לא שומעים על חאקים מאסטור כיום?

חאקים מאסטור, מילאן
Credit to "Hachim Mastour" Twitter account

מאסטור כאמור התחיל לשגע את העולם כבר בגיל 14 עם הכישרון שלו. הוא שיחק בטורניר צעירים במדי אינטר, שם הבקיע חמישה שערים – כולל שער בגמר מול רומא. לאחר הטורניר, קבוצות כמו ריאל מדריד, ברצלונה ויובנטוס שמו עליו את עיניהם, אבל בהמלצתו של אריגו סאקי, אחד המאמנים האיטלקיים הגדולים בהיסטוריה, עבר למילאן תמורת 500 אלף יורו, סכום אדיר לשלם על ילד בן 14.

אם זה לא מספיק, חודשים ספורים לאחר מכן, כשהיה בן 15, כבר היה חתום על חוזה עם נייק, ועשה פרסומת עם ניימאר לחברת רד-בול, שם הציג יכולות דריבל אדירות, ועלה לשחק בקבוצה של מילאן עד גיל 21.

עוד שנה עוברת, מאסטור בן 16, והוא עולה לקבוצה הבוגרת של מילאן. הוא גם מסכים לייצג את הנבחרת המרוקאית (מאסטור נולד באיטליה להורים מרוקאים) ושובר שיא כשחקן הצעיר ביותר שזומן לסגל הנבחרת הבוגרת של מרוקו. כשעלה לבוגרים של מילאן הוא שובר שיא נוסף, שהחזיק בו פאולו מאלדיני, אגדת מילאן, כשחקן הצעיר ביותר שזומן לסגל. אבל למרות הבאז הגדול והשיאים, מאסטור מעולם לא ערך את הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של מילאן, והוחלט להשאיל אותו לשנתיים למלאגה הספרדית.

חאקים מאסטור, זוולה
Credit to "PEC Zwolle" Twitter account

 

במלאגה, ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצת בוגרים, כשעלה לשחק בדקה ה-85 מול בטיס. אלו היו גם חמש הדקות האחרונות שלו במלאגה, והוא נשלח להשאלה אצל זוולה ההולנדית, כאשר ההסכם של השנתיים נחתך שנה מוקדם מהצפוי. בזוולה אסטור שיחק שישה משחקים ללא הצלחה למצוא את הרשת, והוא נחתך גם משם לאחר עונה אחת.

בשנת 2018, מילאן החליטה שהיא מוותרת על ילד הפלא המרוקאי, ונותנת לו לעבור בהעברה חופשית ללמיה, קבוצה בליגה הראשונה ביוון. גם בלמיה שיחק שישה משחקים, עדיין ללא שער בכורה במדי קבוצה בוגרת, ונחתך בחודש מרץ האחרון. אביו טען כי חאקים היה פצוע מחודש דצמבר 2018, ולא קיבל טיפול מהמועדון.

אנחנו נוכל לתת אינסוף קונספירציות ל"איך הוא הגיע למצב שלו כיום", אבל כנראה שהשחקן עצמו ייתן את ההסבר המדויק ביותר. השחקן העניק ל-TMW ראיון לפני כחודש, ובו ניסה להסביר איך הגיע למצב הזה: "שמתי לב לכל ההייפ בתקשורת כשהגעתי למילאן, ועם זה הגיעו כל מיני ספונסרים שראו בי סיכוי לעשות הרבה כסף ממי שאני, ולשים את הכדורגל במקום שני. היה לי מאוד כיף במילאן, זו הייתה משפחה בשבילי, אבל אולי הייתי צריך, במבט לאחור, לבחור במועדון כמו אייאקס, שהיו מעוניינים בי, שאולי היו מרחיקים ממני את אור הזרקורים של איטליה. אין לי חרטות, הדרך שלי עזרה לי לעצב את מי שאני כיום, וכל חוויה וחוויה לימדה אותי משהו. למזלי, אני עדיין צעיר (בן 21) ויכול להוכיח שאני שווה".

 

באוקטובר האחרון, חתם מאסטור ברג'ינה מהסריה C, הליגה השלישית באיטליה, וגם העיר בה גדל. הוא החליט לחזור לשם בכדי להחזיר את התשוקה שלו לכדורגל, איפה שהמצלמות וכל הספונסרים לא יחפשו אותו.

נכון להיום, חאקים מאסטור שיחק 13 משחקים רשמיים בקבוצות בוגרות וללא שער באחד קבוצה בוגרת. ובכל זאת, חייבים לזכור שהוא רק בן 21, כמו מרטין אודגור, כריסטיאן פוליסיק וטרנט אלכסנדר ארנולד, אבל הוא מגיע עם ניסיון חיים של מישהו בן 40.

כמו ששלישיית מה קשור אמרו בשירם המפורסם: תנו לו צ'אנס.

חאקים מאסטור, רג'ינה
Credit to "Reggina 1914" Twitter account
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח