כדורגל בימי קורונה – סופ"ש לא רגוע #5

מקבוצת הפאר של בחריין עד קבוצת הפאר של מקסיקו, מהשוער של מכבי עד לחלוץ של באר שבע, מקבוצת הפאר של מזרח ברלין שעושה היסטוריה עד למשחק העונה בטורקיה ול"אולד פירם" הסקוטי. אלו הם עשרה משחקים שאולי יתקיימו בסופ"ש הקרוב, אם הקורונה לא תשבית את העולם.

אוהדי אוניון
Credit to 1. FC Union Berlin Facebook page


בית"ר נורדיה ירושלים – הפועל כפר שלם (13/03, 13:45, עמק הארזים)

ליגה א' דרום, מחזור 24

שני פרוייקטים מאוד מעניינים שנוצרו העונה בליגה א' דרום נפגשים בכר הדשא בעמק הארזים. הראשון, בית"ר נורדיה, קבוצת האוהדים שהתפצלה מבית"ר על רקע הגזענות ביציעי הקבוצה, העמידה העונה תקציב ראוי ובהתאם לכך היו גם התקוות. אלא שבליגה א' דרום, אולי הליגה הקשוחה והתחרותית בישראל, צריך קצת יותר מכוונות טובות כדי להתמודד על העלייה. בכפר שלם גם בנו פרוייקט גדול בכסף גדול והנחיתו את המלך הבלתי מעורער של הליגות הנמוכות, אוהד קדוסי, שעומד כבר על 20 שערים. הקבוצה מדרום תל אביב פייבוריטית ברורה לעשות היסטוריה ולעלות ללאומית בסוף העונה לראשונה מאז עונת 1995/96.

בשורה התחתונה: כפר שלם עושה עוד צעד בדרך למעלה.

 

אל שבאב מנאמה – אלמחרק (13/03, 17:45, האצטדיון הבינלאומי בבחריין)

הליגה הבחריינית, מחזור 11

אלמחרק הוא המועדון הותיק ביותר בבחריין וגם המצליח ביותר בהיסטוריה של הנסיכות הקטנטנה במפרץ (שאגב, יש בה קהילה יהודית חזקה, חופשייה ותוססת). 34 אליפויות ו32 גביעים יש לקבוצה מהעיר על האי הצפוני של בחריין. בעונת 2008 הקבוצה השיגה קוואדרופל נדיר לקבוצה ערבית כשזכתה בליגה, בגביע, בגביע הנסיך ובגביע הAFC (המקבילה של הליגה האירופית של אסיה). השנה היא מתמודדת על האליפות ומגיעה לבירה מנאמה כדי לפגוש את אל שבאב החלשה שנלחמת על חייה בליגה. אלמחרק נהנית מכושר נפלא של החלוץ הברזילאי אברטון ורוצה להמשיך להיצמד לצמרת.

בשורה התחתונה: אלמחרק משיגה את הניצחון השמיני שלה בעשרה משחקים העונה.

 

ליון – ריימס (13/03, 21:45, פארק אולימפיק ליון)

הליגה הצרפתית, מחזור 29

כשפרדרג ראיקוביץ' עזב את מכבי תל אביב בסוף העונה התחושה הייתה של פספוס עצום. "השוער הטוב בעולם לגילו" היה נראה כמו דבר רחוק שאולי לא יתקיים אף פעם. מדהים לחשוב ששמונה חודשים אחרי הוא השוער הטוב ביותר בליגה החמישית בטיבה באירופה ועם שמועות עיקשות על הקבוצות הגדולות ביבשת שרודפות אחריו. הוא פוגש את ליון שמאז הפציעה של ממפיס דפאיי איבדה לחלוטין את דרכה, ונלחמת עם ריימס על המקום בליגה האירופית, ואולי גם על היכולת לשמור קשר עין עם ההעפלה לאלופות. מוסא דמבלה של ליון כבר עם 16 כיבושים ורוצה להשתוות בצמרת לבן יידר ואמבפה שכבשו 18 כל אחד. האם יכניע את ראיקו?

בשורה התחתונה: ליון מנצחת, עם ראיקו הסליחה.

ליון
Credit to "Olympique Lyonnais – OL" Facebook page

 

אוניון ברלין – באיירן מינכן (14/03, 19:30, אלטה פרסטראיי)

הבונדסליגה, מחזור 26

עונת הבכורה הסנסציונית של המועדון המזרח-ברלינאי הותיק הרבה יותר טובה עד כה ממה שחשבו בגרמניה. אוניון ברלין, מועדון ששיחק עד כה בליגה העליונה רק במזרח גרמניה והופלה לרעה על ידי המשטר מכיוון שהיה יריב של דינמו ברלין, המועדון של השלטון הקומוניסטי. עכשיו הם מארחים בפעם הראשונה אי פעם את הקבוצה המעוטרת ביותר בהיסטוריה של גרמניה, שעוברת עונה פנטסטית ונחשבת לאחת המועמדות העיקריות לזכות העונה בליגת האלופות. רגע לפני מפגש אמצע השבוע מול צ'לסי, סביר להניח שחלק מהשחקנים הבכירים של הבווארים ינוחו, אבל עדיין, קשה לראות פה משהו מלבד עוד ניצחון של מוליכת הטבלה.

בשורה התחתונה: באיירן לוקחת בקלות.

 

ריינג'רס – סלטיק (15/03, 14:00, איברוקס)

הליגה הסקוטית מחזור 31

קשה למצוא הרבה משחקים על הגלובוס שלנו עם כל כך הרבה השפעות פוליטיות, תרבותיות, היסטוריות ומלחמתיות כמו ה"אולד פירם", הדרבי של גלזגו. המאבק הדתי בין הקתולים לפרוטסטנטים ובין תומכי עצמאות צפון אירלנד לבין תומכי אירלנד המאוחדת הפכו את המאבק הזה ליותר גדול מכל דבר אחר שקורה על האי הבריטי. שלוש שנים אחרי חזרתה של ריינג'רס לליגה הראשונה ועל רקע התנתקות בריטניה מאירלנד בעקבות הברקזיט, כל המתחים הישנים צפים על פני השטח שוב. אם כדורגל גדול לא יהיה כאן, לפחות נקבל מלחמה אמיתית על המגרש. הקבוצה של ניל לנון ופורסט מול הקבוצה של ג'רארד, יאניס חאג'י וג'רמיין דפו הבלתי נגמר. יוצאים למלחמה.

בשורה התחתונה: ריינג'רס ניצחה את סלטיק במשחק האחרון בליגה, ותוציא ממנה תיקו עכשיו.

יאניס חאג'י
Credit to "Rangers FC" Facebook page


טרבזונספור – איסטנבול בשאקשיר (15/03, 15:00, מדיקאל פארק)

הליגה הטורקית, מחזור 26

אף אחד בטורקיה לא חשב בתחילת העונה שמפגש בין שתי הקבוצות האלה יהיה משחק העונה בטורקיה. אבל כשיורדים לפרטים רואים פה שתי קבוצות מאומנות, עם שחקנים כישרוניים ביותר שיכולים להיות דומיננטיים בכל ליגה באירופה. בצד של טרבזונספור אנחנו כמובן אומרים שלום לטוני וואקמה עם עונה פנטסטית, אבל גם לאלכסנדר סורלות' הנורבגי הלוהט, סוזה הארגנטינאי, ג'ון אובי מיקל האגדי וג'ואאו פריירה הפורטוגלי. מולם, בקבוצה שכמעט זכתה בעונה שעברה באליפות היסטורית, משחקים שוער נבחרת טורקיה בבאקאן, קליצ'י ושקרטל שזכורים לנו מהפרמיירליג, אינלר השוויצרי ואליה ההולנדי, ואם זה לא מספיק אז משולש התקפה היסטרי בדמותם של אנצו קריבאלי הצרפתי, דמבה בה ורוביניו. מפגש מסקרן שיכול גם להוליד אלופה מפתיעה.

בשורה התחתונה: תיקו מותח ורב שערים.

 

טוטנהאם – מנצ'סטר יונייטד (15/03, 18:30, טוטנהאם סטדיום)

הפרמיירליג, מחזור 30

לא ככה רצה ז'וזה מוריניו לארח את מנצ'סטר יונייטד לראשונה מאז פוטר ממנה בשנה שעברה. זאת הייתה אמורה להיות השיבה של המיוחד למרכז הבמה של הכדורגל העולמי. במקום הוא מגיע כמאמן ללא פתרונות התקפיים כלשהם, כשהוא ממשיך לעלוב בשחקניו ונראה ששום דבר כבר לא יחזיר אותו להיות אחד מגדולי המאמנים באירופה. בצד השני, יונייטד מראה סימני התאוששות בזכות השילוב הנהדר בין מרסיאל לברונו פרננדס, אולי ההחתמה המשפיעה ביותר בכדורגל העולמי בחלון ינואר. יונייטד חזרה להיות בתמונת המקום לליגת האלופות ונראית הכי טוב שהייתה בשנתיים האחרונות. האם ההגנה המפוררת של הספרס תוכל לכוח ההתקפי של יונייטד? קשה לדעת.

בשורה התחתונה: מוריניו ינסה לעורר מהומה, לא יעזור לו וסולישאר ינצח.

ז'וזה מוריניו, טוטנהאם
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page


קלוז' – סטיוואה בוקרשט פוטבול קלאב (15/03, 20:30, קונסטנטין רדולסקו)

הליגה הרומנית, מחזור 29

מי שיפתח את טבלת הליגה הרביעית ברומניה יגלה שם מועדון בשם סטיוואה בוקרשט שטוען שהוא המועדון ההיסטורי שזכה גם בליגת האלופות ב1986. אלא שלמעשה זהו מועדון חדש שהקים הצבא הרומני, לו היו שייכות הזכויות לשם סטיוואה. המועדון המקורי, בניהולו של ג'יג'י בקאלי, אחת הדמויות ההזויות בעולם הכדורגל, שינה את שמו לFC SBFC. בקאלי, שישב ב2013 בכלא על ניסיון חטיפה, חטף את מועדון הפאר ומסרב לשחרר את זכויותיו בו. עכשיו הם מגיעים למשחק ענק בקלוז' מול אלופת רומניה ואחת הקבוצות המצליחות במדינה בשנים האחרונות, כאשר יש ביניהם 4 נקודות בפלייאוף העליון בליגה. קלוז' פייבוריטית ברורה, וקשה לראות אותה מועדת כאן.

בשורה התחתונה: אם ג'יג'י בקאלי לא יחטוף את אחד מהשחקנים של קלוז', הם כנראה ינצחו.

 

קלוב אמריקה – קרוס אסול (16/03, 04:15, אצטדיון האצטקה)

הליגה המקסיקנית, מחזור 10

קלוב אמריקה ממקסיקו סיטי הוא גדול המועדונים במקסיקו ובצפון אמריקה בכלל. המועדון, שמחזיק ב7 זכיות בליגת האלופות של צפון אמריקה, ב13 אליפויות מקסיקו ושישה גביעים, הוא במידה מסויימת המועדון הפופולארי ביותר באמריקה הלטינית. אמריקה, שנשלטת על ידי ענקית הטלוויזיה גרופו, נמצאת במשבר בחודש האחרון, ומארחת את קרוס אסול המוליכה במטרה להתאפס כמה שיותר מהר. קרוס אסול לא זכתה באליפות ב23 השנים האחרונות, ומקווה להפתיע ולזכות השנה. הדרבי של מקסיקו סיטי יכול להיות נקודת הציון החשובה הראשונה של העונה הזאת במקסיקו.

בשורה התחתונה: קלוב אמריקה מתאוששת ומנצחת.

 

מכבי חיפה – הפועל תל אביב (16/03, 20:15, סמי עופר)

ליגת העל, הפלייאוף העליון, מחזור 27

לפעמים, כדי לקבל מבט יותר נכון על המציאות, צריך לעלות לגובה מעוף הציפור ולהסתכל על ההווה משם. מכבי חיפה, מועדון שנכשל כישלון חרוץ ברוב העשור הקודם, מעביר עונה שבה הוא נחשב כמי שמאתגר את פרוייקט הענק של גולדהאר מתל אביב במאבק האליפות. אבל כשיורדים לגובה הרצפה, סביב הירוקים מתעסקים בעיקר בסאגה המתישה והבלתי נגמרת של המשולש שועה-בלבול-שחר. מהצד השני עומד מי שפעם היה שנוא נפשם של האוהדים בירוק, ניר קלינגר, שלקח את הפועל תל אביב לפלייאוף העליון ואולי אפילו לגמר גביע המדינה. עם עומרי אלטמן בכושר ואחרי שבוע של פגרה, לא פוסלים מעידה נוספת של הירוקים באצטדיון הענק שיהיה כנראה עוד פעם ריק מאדם.

בשורה התחתונה: מכבי חיפה מנצחת.

ירדן שועה במשחק מול בית"ר ירושלים
קרדיט לדין מיארה מסוד צלמים
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח