יש פתח לתקווה

חודש לפתיחת עונת 17/18 בליגת העל, בחרתי להתמקד בקבוצה המעניינת ביותר, לטעמי, הפתעת העונה שעברה, מכבי פ״ת.
בחנתי האם וכיצד היא התאוששה מהעזיבה ההמונית של שחקני המפתח בקבוצה לקראת העונה שבפתח.

ראשית, נתמקד בשחקנים שעזבו, ויש לא מעט כאלה:

דני עמוס, השוער הראשון של המלאבסים אשתקד, שהיה גם השחקן ששיחק את מספר הדקות הרב ביותר (3240) במדי הקבוצה, ספג פחות משער למשחק בממוצע (0.97 למשחק) ושמר על רשת נקייה 12 פעמים, עובר לשחק במדי העולה החדשה-ישנה מכבי נתניה.

שחקן משמעותי נוסף שעזב את הקבוצה הוא גידי קאניוק שכבש בעונה הקודמת עשרה שערים, הוסיף שישה בישולים ונבחר לשחקן העונה של המלאבסים. גידי חתם, בהעברה מסקרנת, לשנתיים וחצי בפחקטור טשקנט האוזבקית תמורת שכר עונתי מרשים של 250 אלף דולר (לפי הפרסומים בתקשורת)

הניצחון הענק של הלוזונים בגביע על מכבי חיפה

בנוסף לדני עמוס וקאניוק, עזבו מספר שחקנים נוספים בחוליית ההגנה – המשמעותי בהם, לדעתי, הוא המגן הימני דור אלו שרשם העונה חמישה בישולים ו-26 מסירות מפתח בנוסף לשער בודד והיה מהמהירים בשחקני הקבוצה יחד עם פירס ואדאמוביץ׳. אלו עבר לשחק במדי האלופה מבאר שבע. מעבר לאלו, עזבו גם שני הבלמים הפותחים קוויאר הספרדי ודוס-סנטוס הברזילאי, הם עברו לשחק במדי ק״ש ומכבי חיפה בהתאמה. העונה הם רשמו 78% הצלחה בתיקולים, ו 70% הצלחה במאבקים האוויריים בנוסף לריצות רבות למרחק רב.

נוסף על שחקני ההגנה, עזב גם החלוץ הרומני מיחאי רומן שכבש שישה שערים ועזב לקראיובה הרומנית. עזבו גם לירון רוטמן, אייטור מונרוי וחגי גולדנברג, שיחד רשמו פחות דקות מכל אחד מהשחקנים שכבר ציינתי. אפשר לסכם זאת בהיחלשות עצומה בפן ההגנתי ואיבוד נוסף של חלוץ שכבש מספר שערים ומבשל בחסד בדמות אלו הצעיר והנהדר.

בנוסף, ישנו עוד שחקן מרכזי אשר הישארותו נמצאת בסימן שאלה. אני מדבר כמובן על גיא מלמד המצוין.
החלוץ, אשר כבש תשעה שערים ולהם הוסיף שני בישולים, מחזיק במספר הצעות מקבוצות בחו״ל וגם ממכבי תל אביב שמעוניינת בו מאוד לחיזוק הרוטציה.

למרות זאת, המלאבסים המנוסים ידעו להתחזק בשחקנים בעמדות הדרושות ועשו זאת בצורה מרשימה שגרמה לי לתהות האם הם יכולים לשחזר את העונה האדירה שעברה. ראשית, הם צירפו את המגן הימני עודד אלקיים מקריית שמונה, שרשם העונה בישול אחד בנוסף לשני שערים ו – 10 מסירות מפתח יחד עם 83% דיוק במסירות. הוא אמור להיכנס לנעליו הגדולות של דור אלו המוכשר, במה שצפויה להיות משימה לא קלה שעשויה להשפיע מאוד על מהלך העונה של הלוזונים.

בנוסף אליו, הצטרפו גם צמד ה״יובלים״ שרשמו עונה מוצלחת וצפויים לחזק את הרוטציה באם המושבות – אבידור שכבש שבעה שערים ובישל שניים נוספים במדי בני סכנין באחת מעונות השיא בקריירה שלו. ושבתאי, שרגע השיא שלו העונה היה גם רגע השיא של הכדורגל הישראל עם חטיפה ובישול ענק לבוזגלו בסנט מרי שהעלה את הקבוצה לנוק אאוט בליגה האירופית. הוא גם רשם 23 מסירות מפתח בנוסף לשער ובישול ברעננה.

החיזוק בחוליה האחורית צפוי להיות תומאס סיבוק הצ׳כי, קפטן הנבחרת, ששיחק כבלם באודינזה האיטלקית, בבשיקטאש, ומגיע לאם המושבות מבורסאספור הטורקית. הוא רשם 61 הופעות במדי הנבחרת בנוסף ל-5 שערים. עד כה הוא הרשים את האוהדים וצפוי להיות שחקן המפתח של הקבוצה.

מכבי פתח תקווה
עמוד הפייסבוק – מנהלת הליגות לכדורגל IPFL

לחוליית הקישור יגיעו מספר שמות נוספים – הבכיר שבהם הוא רישאר סומאי הגינאי שמגיע עם נסיון של שנים בליגה הצרפתית לאחר שרשם העונה 35 הופעות בליגת המשנה הצרפתית עם אמיין, כבש שלושה שערים ועלה עימה לליגה הראשונה. שם גדול נוסף שיצטרף לקישור הוא מרסיאל, אמנם לא אנתוני הצעיר הנהדר מיונייטד, אלא אחיו ז׳והאן ששיחק בטרואה הצרפתית. הוא יהפוך למשתכר הגדול ביותר של המלאבסים. את רשימת הרכש סוגר לוטם זינו שסגר עונה מאכזבת מאוד בת׳ון השוויצרית ויקווה לחזור לתלם ולהציג יכולת מספקת העונה.

לסיכום – לדעתי לאור החיזוקים שציינתי ובמידה ושחקן מפתח כמו מלמד יישאר בקבוצה, יש פתח ענק לתקווה עבור אוהדי הקבוצה.
אני מאמין שהיא תפתיע פעם נוספת ותתברג שוב בפלייאוף העליון ואף תתמודד חזק בצמרת.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח