יש עתיד – על זוגות הכוכבים שצפויים לשלוט ב-NBA

// מאת עמית ניר

לברון ג'יימס ואנתוני דיוויס. קוואי לנארד ופול ג'ורג'. קיירי אירווינג, ג'יימס הארדן וקווין דוראנט. סטף קרי וקליי תומפסון. אלו הם צמדי\שלשת הכוכבים הטובים והמוכרים ביותר של הNBA בעשור האחרון. הפעם האחרונה שקבוצה זכתה באליפות ואחד מהכוכבים האלו לא שיחק בה, הייתה בעונת 2010\2011, אז זכו דאלאס מאבריקס ודירק נוביצקי באליפות.

לחלק נכבד מהשחקנים ברשימה יש עוד כמה שנים טובות בטופ ולהספיד אותם זו תהיה טעות, אבל גם צריך לדעת להסתכל קדימה אל העתיד ולנסות לחזות מי הם הצמדים הצעירים יותר שיוכלו לתת את הטון בליגה, חלקם עשויים לעשות זאת כבר בקרוב וחלקם בעתיד הרחוק יותר.

קווין דוראנט גולדן סטייט
Credit to: http://sydrified.sportsblog.com/

 

בן סימונס(24) וג'ואל אמביד(26) – פילדלפיה 76

אמנם כבר לא מדובר על שני ילדים, אבל האוסטרלי והקמרוני עדיין צעירים וחתומים על חוזים ארוכי טווח. הצמד מפילי מוביל עד כה העונה את קבוצתם למאזן הטוב ביותר במזרח. לאחר שצברו ניסיון פלייאוף בשנים האחרונות ועם מאמן חדש ומנוסה כמו דוק ריברס ושחקני חיזוק נכונים בדמותם של הקלעים סת' קארי ודני גרין, נראה כי הקבוצה בדרך הנכונה להיות קונטנדרית כבר בשנים הקרובות.

למרות ירידה קלה במספרים של סימונס, הוא נראה אגרסיבי ביותר השנה וממשיך להוכיח שהוא אחד השומרים הטובים בליגה ואפילו קלע שלשה אחת העונה נגד אורלנדו, כשהוא רחוק שלשה אחת בלבד מהשוואת שיא השלשות העונתי שלו. סימונס גם שיפר בצורה משמעותית את אחוזי העונשין השנה כשהוא עולה מ-60% בקריירה ל67% השנה. לעומתו, המספרים של הסנטר בנסיקה משמעותית, כשהוא קולע מעל ל-30 נק' (שני בליגה) למשחק העונה, יחד עם 55% מהשדה, 40% מהשלוש ו85% מהקו, כל אלו הם מספרי שיא עד כה בקריירה שלו. שילוב הגודל שלו (2.13 מטר ו127 ק"ג) יחד עם היכולת להוריד כדור לרצפה והאחוזים הגבוהים הופכים אותו למפלצת התקפית קשה מאוד לעצירה.

אמביד, שנכון לעכשיו נחשב כאחד הפייבוריטים לזכייה בתואר ה-MVP, מציג גם עונה הגנתית מרשימה מאוד כשהוא תורם 1.3 חסימות ו1.3 חטיפות בממוצע למשחק. הדבר שעלול לעמוד בדרכה של הקבוצה זה מצבו הבריאותי של השחקן, שחווה פציעות טורדניות מאז הגיע לליגה. הוא נבחר לאחרונה לשחקן חודש ינואר במזרח.

לאמביד, סימונס, גרין וקרי מצטרפים טוביאס האריס המצויין ודוויט האוורד הוותיק ביחד עם מספר שחקנים צעירים שיקוו לעשות את קפיצת המדרגה.

 

ג'ייסון טייטום(22) וג'יילן בראון(24) – בוסטון סלטיקס

שני השחקנים שנבחרו בבחירה השלישית בדראפט שנה אחר שנה, מציגים עד כה פתיחת עונה אדירה בכל הנוגע לסטטיסטיקות האישיות שלהם כששניהם קולעים למעלה מ-26 נק' למשחק. בפעם הראשונה אצל הסלטיקס מאז בירד ומקהייל בעונת 86-87.

טייטום בעונתו הרביעית, מציג את אחד המשחקים המגוונים ביותר שיש בליגה. השחקן סיפר לא פעם שקובי בראיינט הוא המודל לחיקוי שלו מאז שהיה קטן והוא גם הספיק לעבוד איתו על המגרש לפני האסון (לחצו פה לסיפור הקשר המיוחד ביניהם).

טייטום נמצא בדרך הבטוחה להפוך לאחד הכוכבים הגדולים בNBA (למי שחושב שהוא עדיין לא כזה) כשהוא בן 22 בלבד ולאחר חתימה על חוזה מקסימום. את קפיצת המדרגה שעשה חברו, ג'יילן בראון, אפשר להוכיח בכך שהוא בדרך להופעת הבכורה שלו במשחק האולסטאר. בהיעדרו של טייטום בעקבות הקורונה הראה בראון כי הוא מסוגל להוביל את הקבוצה. השיפור הבולט ביותר במשחקו של בראון היא הקליעה מבחוץ, שהופכת אותו לנשק התקפי קטלני, כשהוא עומד על 42% מהשלוש עד כה העונה.

הצמד, אליו מתווספים קמבה ווקר ומרכוס סמארט, הגיע לגמר המזרח בשנה שעברה ונראה כי היה יכול להיעזר בשחקן פנים ברמות הגבוהות על מנת לקרוא תיגר על התואר.

 

ג'מאל מארי(24) וניקולה יוקיץ'(26) – דנבר נאגטס

גם כאן, בדומה לפילדלפיה, מדובר בצמד שאינו אמריקאי, אותו מוביל סנטר אדיר. לפני שנתיים הם הודחו בחצי גמר המערב ובשנה שעברה הגיעו עד גמר המערב שם הפסידו לאלופה המכהנת. השנה הם יקוו לעשות את קפיצת המדרגה, או יותר נכון קפיצת שתי מדרגות.

מארי הקנדי, הגיע לעונה לאחר מספר הופעות סופרסטאר בבועה באורלנדו והוא מציג את מספריו הטובים ביותר עד כה בקריירה. בהופעה אדירה נגד קליבלנד בשבת הוא קלע 50 נק' ב-84% מהשדה והיה לראשון אי פעם שעושה זאת בלי להגיע לקו העונשין אפילו פעם אחת. יוקיץ' הסרבי, כוכבה הבלתי מעורער של הקבוצה מציג מספרים מפלצתיים העונה עם 27 נק', 11 ריב' וקרוב ל-9 אסיסטים למשחק. הסנטר, שמציג יכולות ניהול משחק ששמורות לרכזים הטובים ביותר מדורג במקום החמישי במספר אסיסטים למשחק. הסנטר הבא אחריו? באם אדבאיו במקום ה26. השנה כבר אין שום ספק שיוקיץ' ראוי להיות מוזכר באותה השורה עם הכוכבים הגדולים ביותר בליגה. הוא גם נבחר לשחקן חודש ינואר במערב.

ליוקיץ' ומארי מצטרף מייקל פורטר ג'וניור בן ה-22 במה שנראה כעתיד ורוד למדי עבור הנאגטס. וויל ברטון וגארי האריס מוספים לשלד החזק של הקבוצה שנראית כמי שיכולה להוות איום על התואר כבר בזמן הקרוב.

ניקולה יוקיץ'
מסוג השחקנים שעושים מה שהם רוצים על הפרקט (קרדיט: דף הפייסבוק Nikola Jokić)

 

לוקה דונצ'יץ'(21) וקריסטפס פורזינגיס(25) – דאלאס מאבריקס

מאז הזכייה באליפות בעונת 2010\2011 המאבס לא עברו את הסיבוב הראשון של הפלייאוף. למרות שפתחו את העונה הנוכחית בצורה לא טובה, הטקסנים מלאי תקוות עם פתיחת העונה השלישית של לוקה דונצ'יץ', אליו מצטרף פורזינגיס אחרי חזרה מפציעה.

הגארד הסלובני, שהגיע לליגה לאחר זכייה בתואר ה-MVP  של היורוליג ממשיך לשפר את היכולות האדירות שהציג עד כה בליגה כשהוא מעמיד ממוצעים של 29 נק', 9 ריבאונדים וקרוב ל-10 אסיסטים למשחק. יכולת ההובלה של לוקה הולכת ומשתפרת ממשחק למשחק. את ההייפ ההיסטרי שיש סביב לוקה אפשר לראות בנתוני מכירת החולצות באתר חנות הNBA כשהוא נמצא במקום השני בליגה אחרי לברון.

מי שינסה לעזור לו להחזיר את המאבריקס למסלול ההצלחות הוא הלטבי בן ה-25 שחזר לאחרונה מפציעה שגרמה לו להפסיד את מרבית סדרת הפלייאוף נגד הקליפרס בבועה בעונה שעברה. פורזינגיס מעמיד השנה שיאי קריירה באחוזים מהשדה ומהקו והוא יודע שעל מנת שיוכל להיות ה"סקוטי למייקל שלו", הוא יצטרך להמשיך ולהרים את הרמה והמספרים שלו.

למרות התחלת הקריירה המרשימה של לוקה, ברור לכולם שעל מנת שיוכלו להוות איום אמיתי על התואר, דאלאס תצטרך לצרף מספר שחקני חיזוק לצד לוקה, פורזינגיס, טים הארדווי הבן וג'וש ריצ'ארדסון.

 

טיילר הירו(21) ובאם אדבאיו(23) – מיאמי היט

ההפתעה הכי גדולה של הפלייאוף בשנה שעברה היא ללא ספק מיאמי היט. הקבוצה שסיימה במקום ה-5 במזרח בעונה הסדירה הצליחה להגיע עד לגמר ה-NBA, שם הפסידה ללייקרס בסדרה בה סבלה ממכת פציעות. ג'ימי באטלר הוביל את הקבוצה בשנה שעברה כשלצידו בלטו בפלייאוף טיילר הירו ובאם אדבאיו הצעירים.

הירו סיים בשנה שעברה את עונת הרוקי שלו בצורה חלומית כשהוא שובר כמה שיאי רוקי בפלייאוף ובגמר. השנה הוא מעמיד ממוצעים יפים (17 נק', 6 ריב' ו4 אסיסטים למשחק) ולוקח על עצמו לא מעט, אך עדיין ניתן לראות שמדובר ביהלום שרחוק מלמצות את הפוטנציאל. הכוכב הצעיר כבר הספיק לקבל שיר על שמו.

 

אדבאיו לעומתו, כבר הוכיח בשנה שעברה שהוא אחד הגבוהים הטובים בליגה והשנה הוא ממשיך להראות שיפור כשהוא קולע 20 נק' למשחק לעומת 16 בשנה שעברה, והוא נמצא במקום השני בין הסנטרים בליגה במספר האסיסטים למשחק עם 5.5. הסנטר הורסטילי מציג יכולת מצויינת גם בצד ההגנתי והוא יקווה להצדיק את החתמתו על חוזה חדש לחמש שנים בסך 163 מיליון דולר.

על חבורת הצעירים שכוללת את אדבאיו והירו שאליהם מצטרפים דאנקן רובינסון וקנדריק נאן מנצחים באטלר, דראגיץ' ואיגואדלה הוותיקים. הוטרנים יקוו להגיע להישגים מכובדים בשנותיהם האחרונות כשהם יודעים שגם אחרי שילכו, הם משאירים את ההיט בידיים טובות.

 

צמדים נוספים שעשויים לדבר חזק בשנים הבאות:

דומנטאס סאבוניס(24) ומיילס טרנר(24)- אינדיאנה פייסרס

ברנדון אינגרם(23) וזאיון וויליאמסון(20)- ניו אורלינס פליקנס

טריי יאנג(22), ג'ון קולינס(23) וקלינט קאפלה(26)- אטלנטה הוקס

דווין בוקר(24) ודיאנדרה אייטון(22)- פיניקס סאנס

ג'ה מוראנט(21) וג'ארן ג'קסון ג'וניור(21)- ממפיס גריזליס

אנתוני אדוארדס(19) וקארל אנתוני טאונס(25)- מינסוטה טימברוולבס

קולין סקסטון(21) וג'ארט אלן(22)- קליבלנד קאבלירס

זאיון וויליאמסון, דיוק
Credit to "Duke Men's Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח