יומן האליפות של ליברקלופ (17): יונייטד. ניצחון. ענק.

הטור נכתב במהלך המשחק מנקודת מבטו האובייקטיבית של אוהד, ברצינות ועם טיפה הומור.
מאחר וקלופ הוא הכוכב הגדול, שיניתי מעט את שם הקבוצה.

לפני המשחק:
השבוע ראיתי ריאיון קצר עם סטיבי ג'י, שבו הוא עונה תשובות בשליפה –
שאלה: שונא?
תשובה: אין משהו שאני שונא…
לפני משחק עם יונייטד אין משהו נוסף שאני יכול לכתוב.

ג'רארד, סטיבי, ליברפול
סטיבי. אנחנו יודעים את מי הוא שונא.
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

המשחק:
ההרכבים המעניינים והמאולצים של שתי הקבוצות וההימורים הפרסונליים שעשו שני המאמנים עשויים להיות אלה שיכתבו את הסיפור של המשחק.

הפתיחה של שתי הקבוצות סוערת ומלאת אנרגיה ועד הדקה העשירית אנחנו מקבלים שער פסול ליונייטד (יותר מזל…), שתי החמצות של ליברפול, שלוש קרנות אדומות והמון חטיפות כדור של ליברפול שלא מנוצלות בגלל החלטות לא נכונות של החלוצים.

בדקה ה 22 קלופ מרים את החמ-צוואר האפור שלו כך שיכסה את הפה שלו, ואני תוהה מדוע. אחרי דקה אני מבין – זה היה הסימן המוסכם לתרגיל הסודי והחדש שמורכב מחיתוך אלכסוני של מאנה כדי לקלוט על החזה מסירה קשתית ומתוחכמת של פאביניו, ולהשחיל את הכדור באלגנטיות ובעדינות של רקדן סנגלי מיומן, מתחת לגוף של דוד. 0-1 הכי ראוי בעולם.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏‏‏אנשים עושים ספורט‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏
הרקדן הסנגלי Credit to “premier league” Facebook page

ראוי או לא, זו שאלה שרלוונטית לעולם הפילוסופיה ולא למגרש הכדורגל, כי אם נשאל אותה בהקשר לשער השיוויון של לינגארד, נישאר עם לופ אינסופי וללא מענה. 1-1 אחרי טעות של אליסון.

שליטה מוחלטת, טוטאלית, מלאה ואבסולוטית של ליברפול ברוב המחצית הראשונה, שמסתיימת בתיקו, רק בגלל קבלת החלטות לא מספיק טובה (ביחוד פירמינו וקייטה) וחוסר ניצול אינספור חטיפות כדור בחצי של יונייטד. בעונות הקודמות הייתי כותב שאני מקווה שלא נצטער על זה. מול יונייטד, גם העונה, אני מרגיש אותו דבר.

 

המחצית השניה מתחילה כמו שידור חוזר של הראשונה, רק בכיוון ההפוך, ועם נגר בלגי חדש על המגרש. ליברפול בטוטאל קונטרול, אבל כל בעיטה לשער זה כמו ניסיון של פיל לעבור בתוך יער צפוף של עצי סקויה. מעיין הרעיונות לפריצת הבונקר נראה כה יבש עד כדי כך שמי שמגביה קרנות הוא וינאלדום ומי שבועט מרחוק הם כל שחקני ההגנה.

עוד קרן ועוד קרן ועוד אחת.
וירג'יל בועט בימין ואחר כך בשמאל.
רוברטסון פורץ משמאל וקליין מימין.
קייטה מכדרר משמאל ומאנה מימין.
והכל נאדה. אפילו העזרה של השופט לא מקרבת אותנו לגול.

אבל אם השופט לא עוזר, לא עדיף לקבל עזרה מיאנג? מאנה מפרפר ומקרקס באגף את דרמיאן ושאקירי,שנכנס שתי דקות קודם, קולט את הריבאונד מהבלאגן ברחבה ובועט ברגל שלא ידענו על קיומה לכיוון השער. בהתחלה הייתי בטוח שצעקת האוי-ויי שלי היא זו שהביאה את הכדור למשקוף ולרשת, אחר כך התברר לי שזו רגלו של אשלי יאנג. 1-2 ראוי ביותר ביותר.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏‏‏‏אנשים עושים ספורט‏, ‏‏אצטדיון‏, ‏קהל‏‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏
תמונה מושלמת credit to "premier league" facebook page

בדרך כלל אחרי שנפרץ פתח בסלע, המים יזרמו באותו פתח בכח וירחיבו אותו וכך קרה גם על הדשא. עוד פריצה של מאנה מסתיימת בבעיטה של שאקירי מחוץ לרחבה, והפעם ברגל המוכרת שלו, והפעם באיי תופס את מקומו של יאנג, בתפקיד הרגל המסיימת. 1-3 ראוי ביותר ביותר וביותר.

שורה תחתונה:
אחרי כל משחק יש מדורים שנותנים ציונים לשחקנים.
הפעם עבודתם קלה ביותר – אפשר לרשום את כל שמות שחקני ליברפול ובסוף את המספר עשר.

הפואמה שכתבתי על המשחק מול נאפולי הסתיימה בשורות הבאות: "אני לא טיפוס של מילים גבוהות / שמאלצים או השתפכויות / אבל קשה לי להתאפק, כי / זה היה ה-משחק של העונה / נקווה שיהיו עוד כאלה השנה…".
לא תיארתי לעצמי שתוך פחות משבוע אוכל להשתמש שוב באותן מילים.

זה היה המשחק שבו הקבוצה הגשימה את כל חלומותיו של קלופ. ככה הוא דימיין אותה. אתם יודעים מה, אפילו הוא לא דימיין אותה כל כך דומיננטית ושולטת.

 

על הנייר זה היה המערך הקלאסי של קלופ מול קבוצות גדולות (3-3-4), אבל בפועל זה היה המערך עם סלאח כחלוץ מרכזי ומאחוריו פירמינו, כשקייטה משמאל ומאנה עובר לימין, היכן ששאקירי ממוקם באותו מערך. בעקבות החילוף של שאקירי , מאנה עבר לשמאל ומשם התחיל את שובר השיוויון.
איני יודע אם המערך הפתיע את מוריניו או לא, מה שאני יודע זה שהשליטה האדומה היתה מלאה. יונייטד בקושי עברה את החצי ומבול הבעיטות שעפו לכיוון דה-חאה לא נפל מהגשם שירד על הדשא. שניהם לא הפסיקו במשך תשעים דקות.

אמנם מאנה היה פנטסטי בהתקפה והיה מעורב בכל השערים, אבל בלי ספק הכוכב של המשחק היה פאביניו, שחוץ מהבישול וקצת ניסיונות בעיטה, פשוט שלט לחלוטין במרכז עם קריאת משחק מדוייקת, הגנתית והתקפית, וסגירה מושלמת של כל הניסיונות, המעט פתאטיים, של יונייטד לנוע קדימה. במשחק הזה הוא קנה את מקומו הראוי בהרכב ובלב של הקופ.
וינאלדום לידו עשה את כל הפעולות ההגנתיות הנכונות ואת כל הפעולות ההתקפיות הלא-נכונות, ולמרות זאת הוא נהדר, בזכות ההשקעה המטורפת והריצה ללא הפסקה.

ההגנה המאולתרת עשתה עבודה טובה, כשוירג'יל שוב שולט במרכז, רובו טוחן קילומטראז' משמאל וקליין מימין, מוכיח שיש לו מה לתרום, וחבל שלא שיתפו אותו מעט יותר.

פירמינו לחץ וחטף וניהל את המשחק בצורה טובה מאחור, אם כי יש לי מעט השגות על קבלת ההחלטות שלו בחלק מהמקרים, וסלאח אמנם לא איים, אבל היה מאוד מעורב ומשך הרבה תשומת לב שנתנה חופש פעולה לאחרים. חופש שקייטה לא הצליח לנצל עקב תאווה גדולה מדי לכידרורים וקצת פחות מדי סבלנות ליד הרחבה. הוא בהחלט משתפר אבל הוא עדיין לא מבין את הקצב והעוצמה של הפרמייר ליג. אני מאמין שגם זה יגיע.

ושאקירי? מה יכול סופר-סאב לבקש יותר מאשר שני שערים מול יונייטד.

שאקירי
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

ויונייטד? בדקה התשעים יונייטד עשתה מהלך התקפי טכני ויפה שרק הוכיח איזה בזבוז של כישרון יש שם, ותודה למוריניו. אני אמנם מתעניין רק בליברפול, אבל אם הייתי צופה נייטראלי מהצד אני מאמין שהייתי מרחם על הקבוצה הזו. כמעט שום ניסיון לייצר מהלכים התקפיים ראויים, או אפילו להניע כדור בחלק האחורי. פשוט שממה ושיממון. אם הייתי מאמן נבחרת אנגליה הייתי קורא להתאחדות להציל את השחקנים האומללים שאמורים לאכלס את ההתקפה האנגלית מציפורני הדרקון הפורטוגלי שבולע אותם.
אפילו נגד קבוצות התחתית הכי חלשות אני לא זוכר שבעטנו שלושים ושש (36!!!) בעיטות לכיוון השער. אשכרה מספר דימיוני.

בסופו של דבר קלופ כתב את סיפור המשחק ומחק, יחד עם מוריניו, את יונייטד מהמשחק.

התמונה היפה של המשחק – שבע דקות לסיום כשמאנה ירד לספסל, וירג'יל, הקפטן הזמני, רץ מההגנה כדי לטפוח לו על השכם.

השורה שסיימה את הפואמה של נאפולי היתה:
"יש באוויר ריח של עונה קסומה…"

האופטימי יגיד: משחק מושלם.
הפסימי יענה: סיטי רק נקודה מאחורינו.
האופטימי יאמר: עלה, עלה, עלה.
הפסימי יגיב: הולה, הולה, הולה.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏לעשות ספורט‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏
האושר הוא… credit to "premier league" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח