יהיה בסגר – חמש המלצות יומיות להפגת הסגר – 11.1.20

יום שני מביא אותנו למסע בחלק הפחות מתוייר של הכדורגל העולמי: פנרחבצ'ה מגיעה למזרח טורקיה, הדרבי הגדול של טהרן, הקבוצה הפלסטינית של צ'ילה מחפשת כרטיס למפעל יבשתי, משחק העונה הראשון בהודו, וחצי הגמר של אליפות המועדונים הערביים במרוקו

ארזורומספור – פנרבחצ'ה (15:00, קאזים קראבקיר)

הליגה הטורקית, מחזור 18

הסמל של העיר ארזורום במזרח אסיה הוא הנשר בעל שני הראשים, אחד הסמלים הכי נפוצים במזרח אירופה ומערב אסיה. הקבוצה של העיר נוסדה רק לפני עשר שנים וזאת עונתה הרביעית בליגת העל הטורקית. העונה הליגה חזרה למבנה המסורתי בו מובילות את הטבלה שלושת הקבוצות הגדולות של איסטנבול, ובמקום השלישי, במרחק של שתי נקודות מבשיקטאש המובילה, נמצאת פנרבחצ'ה. קבוצתו של ארול בולוט נוסעת מזרחה לאחר שלושה ניצחונות רצופים, ביניהם גם הנחילה תבוסה 4:1 לאלופה איסטנבול בשאקשאיר. היא צריכה לנצח בארזורום כדי להמשיך להיצמד לשתי היריבות העירוניות שלה.

שווה לשים לב: גבריאל אוברטן (31, ארזורומספור) – לפני עשור היה אוברטן אחת התקוות הגדולות של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת צרפת, וחובבי מנג'ר רבים עוד זוכרים אותו בחיבה. אחרי המעבר לניוקאסל הוא לא הצליח ממש לשקם את הקריירה שלו, וכעת הוא מנסה לחזור לתודעה בעומקה של אסיה הקטנה.

ארזורומספור
Credit to B. B. Erzurumspor Official Instagram Page

 

אסתקלאל – פרספוליס (15:05, אזאדי)

הליגה האיראנית, מחזור 8

הסופר קלאסיקו הראשון של העונה בטהרן מביא את פיינליסטית ליגת האלופות של אסיה ואלופת העונה שעברה במדינה האיסלאמית, פרספוליס, במצב שביר מאוד. מאז שהפסידה לאולסן בגמר ליגת האלופות, פרספוליס עשתה שלוש תוצאות תיקו בליגה ונמצאת רק במקום ה-11 בליגה. ועדיין, הדרבי של טהרן הוא יישות נפרדת מהיומיום המדכדך במדינה מוכת הקורונה. בשעה שהמשטר האיראני מחרים את כל החיסונים לקורונה מכיוון שיוצרו בבריטניה ובארצות הברית, ואזרחי המדינה נותרים חשופים לנגיף ומתים באלפים, הדרבי של טהרן הוא המשחק שיכול להשכיח את כל הצרות לתשעים דקות.

שווה לשים לב: חרבויה מיליץ' (31, אסתקלאל) – המעבר של מיליץ' לטהרן בשנת 2019 היה סנסציה גם במדינה האיסלאמית אבל גם באירופה. שחקן שנחשב לאחד הכישרונות הגדולים של דורו ושיחק כבר בפיורנטינה לא הצליח להשאיר חותם באירופה ועבר לאסתקלאל. לאחר עונה אחת מעולה הוא אמור להחזיק את ההגנה של קבוצת השלטון.

פרספוליס לפני הדרבי
Credit to perspolis Official Instagram Page

 

פלסטינו – אוניון אספניולה (15:30, לה סיסטרנה)

הליגה הצ'יליאנית, מחזור 29

העיר סנטיאגו דה צ'ילה, בירתה של המידה המאורכת בחוף המערבי של דרום אמריקה, היא המקום האחרון בו הייתם מוצאים את עקבותיו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. אלא שקבוצת פלסטינו היא עדות חיה לקהילה הערבית מארץ ישראל שהגיעה לצ'ילה בשנות העשרים של המאה העשרים. פלסטינו לקחה חלק בליגות המקצועניות של צ'ילה מאז שנוסדו בשנות החמישים, וזכתה פעמיים באליפות. היא באה למשחק מול אוניון אספניולה, קבוצה שהוקמה כשלושים שנים לפני בידי מהגרים ספרדיים, כשהיא בריצה טובה של חמישה ניצחונות ותיקו אחד. לספרדים יש שבע נקודות יותר מפלסטינו, אבל שישה מחזורים לסיום הכל פתוח.

שווה לשים לב: כריסטיאן פלאסיוס (30, אוניון אספניולה) – פלאסיוס הוא שחקן דרום אמריקאי קלאסי שנדד ברחבי היבשת בהשאלות אבל לא הצליח ממש לתקוע יתד באף מקום. בתחילת 2020 הוא הגיע לאספניולה ומאז הוא פשוט לא מפסיק לכבוש.

פלסטינו
Credit to Club Deportivo Palestino Official Instagram Page

 

מוהון בגאן – מומבאי סיטי (16:00, ג'ווהרלל נהרו)

הליגה ההודית, מחזור 11

למרות שהודו היא מדינת ענק שמטורפת על כדורגל, רק לפני שבע שנים הוקמה באופן רשמי הליגה הראשונה של הודו. בהתאם לכך, שתי הקבוצות הראשונות בליגה שיוצאות למשחק העונה הראשון במדינת הענק לא היו קיימות לפני שש שנים. למעשה, מוהון בגאן, שתארח בגואה (למרות שהיא בכלל מקולקטה, הוא מועדון שאוחד משני מועדונים בעיר רק לפני שבעה חודשים. במקור מוהון בגאן הוא אחד המועדונים הותיקים באסיה ונוסד בשנת 1889. היא תארח את מומבאי סיטי, מועדון באחזקת סיטי גרופ (קבוצת המועדונים של בעלי מנצ'סטר סיטי) שבשש שנותיו שיחקו בו גם ניקולס אנלקה וגם דייגו פורלאן. מומבאי מובילה את הטבלה בפער של שתי נקודות ותקווה להגדיל את הפער.

שווה לשים לב: אדם לה פונדרה (34, מומבאי סיטי) – אחרי קריירה ארוכה במועדוני ליגת משנה כמו רידינג, קארדיף סיטי, בולטון, וולבס ו-וויגאן, הגיע לה פונדרה לאוסטרליה שם זכה בשתי אליפויות ועניין את המועדונים הגדולים של היבשת. מומבאי הביאו אותו בתחילת העונה ועד כה הוא השחקן הכי טוב בליגה עם שישה שערים בתשעה משחקים.

מומבאי סיטי
Credit to Mumbai City FC Official Instagram Page

 

רג'א קזבלנקה – איסמעיליה (21:00, מוחמד החמישי)

אליפות המועדונים הערביים, חצי הגמר, משחק הגומלין

מפגש בין קבוצה מרוקאית לקבוצה מצרית הוא תמיד טעון, במיוחד כשהתחרות היא אליפות המועדונים הערביים באסיה ובאפריקה, אליפות שנוסדה בשנת 1981 במטרה לחזק את הזהות הערבית במדינות ערב. רג'א היא אלופת מרוקו ואחת הקבוצות המעוטרות ביותר באפריקה, בעוד מועדון הכדורגל של איסמעיליה הצליח להשתחל לתחרות אחרי שהמועדונים הגדולים של קהיר לא נרשמו אליה. התחרות מחולקת לשני טורנירים נפרדים, האחד של הקבוצות האסיאתיות ואחת הקבוצות האפריקאיות, ובגמר תחכה למנצחת מבין השתיים אל איתחאד מסעודיה. איסמעיליה עם 1-0 מהמפגש במצרים שהתקיים אי שם בפברואר 2020, אבל במרוקו הכל יכול להיות.

שווה לשים לב: נואה סאדאווי (27, רג'א קזבלנקה) – מסע הנדודים של החלוץ האמריקאי של אלופת מרוקו הוא סיפור מרתק בפני עצמו. הוא גדל ביריבה העירונית של רג'א, וידאד, יצא לאקדמיה של רד בול בניו יורק ועבר בליגת המכללות האמריקאית עד שנחת בלא אחרת מאשר מכבי חיפה. הוא לא שיחק אפילו דקה בכרמל והושאל להשאלות קצרות בהפועל כפר סבא ונוף הגליל. לאחר מכן הוא נדד לדרום אפריקה, לליגות הנמוכות בארצות הברית, הונדורס, עומאן, מצרים, ובסוף חזר לאיפה שהתחיל, לקזבלנקה.

רג'א קזבלנקה
Credit to Raja Club Athletic Official Instagram Page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח