יהיה בסגר – חמש המלצות יומיות להפגת הסגר – 19.1.21

דינמו זאגרב – ראייקה (19:05, מקסימיר)

הליגה הקרואטית, מחזור 6 (השלמה)

משחק בין שתי הזוכות האחרונות של הליגה הקרואטית זאת כותרת אפשרית ונכונה למפגש הזה, אבל היא כמובן לא מספרת אפילו רבע מהפער בין שתי הקבוצות – האלופה הנצחית של דינמו זאגרב, זאת שראשיה שולטים ביד רמה בהתאחדות הקרואטית עד כדי שליטה על תוצאות המשחקים (לכאורה) וזכתה ב21 מתוך 29 האליפויות בליגה מול הקבוצה שלקחה את האליפות הראשונה שלה לפני שלוש שנים. גם השנה דינמו זאגרב נמצאת במקום הראשון אבל כרגע אוסייק, הלהיט העולה בקרואטיה, נותנת לה פייט רציני. רייקה היא הקבוצה שמחזיקה בפריט הטריוויה "קבוצה ששיחקה בליגה הראשונה בשלוש מדינות שונות" (איטליה, יוגוסלביה וקרואטיה) ותנסה להפתיע את הקבוצה של המדינה.

שווה לשים לב: נינו גאלוביץ' (28, רייקה) – דרישת שלום מהעבר הקרוב לאוהדי מ.ס. אשדוד שרובם כנראה בכלל לא זוכרים את הבלם הקרואטי. בקיץ 2016 הוא נחת בארץ אבל שיחק רק שישה משחקים בחצי שנה ועזב לדינמו מינסק בחורף. הוא כבש את שער השיוויון באמצע דצמבר מול דינמו זאגרב, שהיה למעשה משחק הליגה האחרון של רייקה.

דינמו זאגרב - רייקה
Credit to GNK Dinamo Official Instagram Page

 

ויטורול קונסטנצה – סטיוואה בוקרשט (20:00, ויטורול)

הליגה הרומנית, מחזור 17

בכדורגל הרומני יש שני סמלים גדולים. הראשון הוא הקבוצה הכי מצליחה בהיסטוריה של רומניה, סטיוואה בוקרשט (שבאופן רשמי נקראת כיום FC FCSB) ומנוהלת על ידי הבעלים המטורף ביותר באירופה, ג'ורג'ה בקאלי. הסמל השני הוא גיורגי חאג'י, השחקן הכי גדול בהיסטוריה של רומניה שהיה צריך לחכות לצערו עד נפילתו של הדיקטטור צ'אושסקו כדי להראות את כישרונו מחוץ לרומניה. בשנת 2009 הוא פתח בקונסטנצה, המקום בו נולד וגדל והתחיל לשחק כדורגל, את ויטורול המקומית. כיום הוא עדיין הבעלים שלה ושם דגש על פיתוח שחקנים צעיריםף דבר שהוביל את המועדון עד לליגה העליונה. עכשיו שני הסמלים של רומניה נפגשים, כאשר סטיוואה במאבק צמרת צמוד עם קלוז'

שווה לשים לב: דניס מאן (22, סטיוואה בוקרשט) – קשה לתאר את חצי השנה האחרונה בקריירה של מאן מבלי להיסחף. 13 שערים ב15 משחקים ומקום של קבע בנבחרת רומניה הקנו לצעיר שגדל בעיר ארד בגבול המערבי של רומניה את שמו. סביר שהוא יצא בקיץ לאחת הליגות הגדולות.

סטיוואה בוקרשט
Credit to FCSB Official Instagram Page

 

באייר לברקוזן – בורוסיה דורטמונד (21:30, באיי ארנה)

הבונדסליגה, מחזור 17

פתיחת הפערים של שתי הקבוצות מבאיירן ולייפציג כנראה תמנע מהן העונה לנסות לזנב בבאיירן, אבל בעוד בדורטמונד לפחות חזרו לנצח בשני משחקי ליגה (לפני התיקו השבוע מול מיינץ) חניכיו של פיטר בוס נמצאים בקריסה מוחלטת בליגה מאז שבאיירן מינכן הגיעה לבאיי ארנה באמצע דצמבר. עם שלושה הפסדים ותיקו ועם הפסד אחרון משפיל מול אוניון ברלין הקטנה, באייר לברקוזן חייבת לקחת את דורטמונד במפגש ביניהן. לרוב שתי הקבוצות הללו מספקות שערים למכביר, הפעם הן יקוו שהשערים יפלו בעיקר בצד שלהן כאשר אוניון ברלין וולפסבורג מחכות למעידה שלהן.

שווה לשים לב: ארלינג האלאנד (20, בורוסיה דורטמונד) – קשה להפריז כשמדברים על היכולת והפוטנציאל של הטיטאן הנורבגי. גם בעונה אחרי עונת הפריצה שלו הוא פשוט לא מפסיק להבקיע ולהיות קרן האור בדורטמונד של אדין טרזיק.

חגיגות באצטדיון ריק - דורטמונד מול שאלקה
Via Bundesliga Official on facebook

 

ספורטינג – פורטו (21:45, מגליאש פסואה)

גביע הליגה הפורטוגלי, חצי הגמר

ספורטינג ליסבון הייתה אחת משתי הקבוצות שהציעו לפני 13 שנה להקים את מפעל גביע הליגה בפורטוגל (יחד עם בואבישטה). עבור הקבוצות זה כמובן עוד כסף ועוד תואר מדומה. בשלוש מארבע השנים האחרונות הייתה זאת ספורטינג שהניפה את הגביע, בשני הפעמים אחרי פנדלים. לאחר הפסקה של של שנה עם זכייתה של בראגה היא אולי תפגוש אותה בגמר אם תעבור את פורטו, שגם היא תרצה להגיע שוב למעמד הגמר כמו בשנה שעברה. פורטו לא זכתה מעולם בגביע, לא שזה משנה הרבה מבחינת ההיסטוריה שלה, אבל תמיד נחמד לזכות במשהו חדש. שתי הקבוצות מגיעות אחרי תיקו בליגה ורגע לפני שהן חוזרות להיאבק בצמרת הצמודה הן רוצות כרטיס לגמר.

שווה לשים לב: מהדי טרמי (28, פורטו) – חלוקת הכובשים העונה בפורטו מרשימה. הרבה מאוד כובשים שונים בכל משחק מקשים על הגנת היריבה להתכונן לשחקנים של סרג'יו קונססאו. החלוץ האיראני הזה נמצא בפורמה טובה ויהיה המטרה העיקרית, יחד עם מוסא מארגה, לבלמי ספורטינג.

פורטו חוגגת אליפות
Credit to "Porto FC" Instagram Page

 

רומא – ספציה (22:15, האולימפיקו)

הגביע האיטלקי, שמינית הגמר

לה ספציה שבמערב איטליה היא לא רק אחת הערים הכי יפות באירופה, על חוף הריביירה האיטלקית של מחוז ליגוריה, היא גם קשורה בקשר הדוק עם תקומת הציונות לאחר השואה. העיר, שהפכה בעשורים האחרונים לבסיס המרכזי של חיל הים האיטלקי, הפכה להיות בסיס שיגור הספינות לארץ ישראל שהעומסו בניצולי שואה מכל אירופה ורצו להגיע לישראל. הקבוצה של העיר מעולם לא הייתה קבוצה גדולה, בלשון המעטה. בשנת 2008 פשטה ספציה רגל לאחר שערוריית מכירת משחקים בליגות הנמוכות. משם היא הקומה מחדש בידי גבריאלה וולפי, שמחזיק בין היתר גם את קבוצת רייקה הקרואטית. לאט לאט החלה ספציה לעלות עד שהדהימה את הכדורגל האיטלקי וזכתה בפלייאוף העליה בעונה החולפת, ועלתה לראשונה בתולדותיה לסרייה א'. כעת היא מפנה את עצמה ממאבקי התחתית כדי לשחק מול רומא, אחת הקבוצות הלוהטות באיטליה, אותה היא תפגוש באולימפיקו פעמיים תוך ארבעה ימים.

שווה לשים לב: הנריך מחיתריאן (31, רומא) – ללא ספק אחד הסיפורים הכי גדולים העונה באיטליה. שחקן שהיה נראה גמור אחרי הקדנציות הנוראיות ביונייטד ובארסנל חזר ליכולת הפנטסטית שלו דווקא ברומא, אותה הוא מוליך למאבקי הצמרת בעונה המשוגעת הזאת.

ספציה
Credit to Spezia Calcio Official Instagram Page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח