יהיה בסגר – חמש המלצות יומיות להפגת הסגר – 13.1.20

ההמלצות היומיות שלנו כבר כאן: חצי גמר הליברטדורס, משחק השלמה מקפריסין, שתי האלופות האחרונות של יוון, הקבוצה של זהבי חייבת ניצחון במשחק קשה, והסופרקאפ הצרפתי חוזר לצרפת אחרי 12 שנים

 

פלמיירס – ריבר פלייט (02:30, אליאנץ פארקה)

גביע הליברטדורס, חצי הגמר, משחק הגומלין

על הנייר זה לא משחק מותח בכלל. בארגנטינה הביסו פלמיירס את ריבר 3:0 ולמעשה יצטרכו להיות מובסים 4:0 בביתם כדי לא לעלות. הסיפור כאן הוא בקווים בכיוונים מנוגדים בהם צועדות שתי הקבוצות שיפגשו בסאו פאולו. פלמיירס מגיעה עם ארבעה ניצחונות רצופים ועם כושר כיבוש פסיכי של לואיז אדריאנו, והכל בהנהגה של המאמן הפורטוגלי אבל פריירה שנחשב בעיני רבים למאמן העתיד בכדורגל העולמי. בצד השני ריבר שמטה ניצחון מול בוקה במשק סופר חשוב, הובסה בידי פלמיירס ולקינוח הפסידה גם לאינדפנדיינטה בסופ"ש והפסידה את האליפות. רק לפני שנתיים הניפה ריבר את הגביע היבשתי הותיק בעולם, עכשיו היא בדרך להדחה משפילה.

שווה לשים לב: וויליאן (34, פלמיירס) – בגיל 34 זוכה החלוץ הברזילאי לעדנה לאחר שלא השאיר חותם באף קבוצה בה שיחק (בעיקר בברזיל, אבל גם לקדנציה קצרה במטאליסט חרקוב האוקראינית). עם תשעה שערים ושני בישולים העונה הוא בעונת השיא שלו ואולי בדרך גם לגמר ליברטדורס ראשון.

אוהדי ריבר
Via Club Atletico River Plate Facebook page

 

אפולון לימסול – אומוניה ניקוסיה (18:00, ציריון)

הליגה הקפריסאית, מחזור 5 (השלמה)

בחידה משנות השישים – "ציינו שלוש ערים בהם עוברת חומה באמצע" הישראלים יכלו לשלוף במהירות את ירושלים שחולקה עד מלחמת ששת הימים וברלין שחולקה לאחר מלחמת העולם השנייה בעקבות המלחמה הקרה בין הגוש המזרחי לעולם המערבי. אלא שעוד עיר שחולקה לשניים בסוף שנות השישים היא ניקוסיה, עיר שעד היום מחולקת באמצע בין קפריסין היוונית לזאת הטורקית. משברים פוליטיים הובילו לעליית השמאל בניקוסיה ולהקמה של המועדון אומוניה בעיר שמזוהה עם השמאל. כך נוצר המועדון המצליח בהיסטוריה של הכדורגל הקפריסאי אחרי היריבה העירונית. עכשיו הוא במקום השלישי בטבלה ובמשחק השלמה הוא יוצא לשחק בלימסול מול אפולון המקומית שמובילה את הטבלה. פוטנציאל למשחק נהדר בסטנדרטים מקומיים.

שווה לשים לב: יאניס פיטאס (24, אפולון לימסול) – החלוץ הצעיר של אפולון היה בכושר די מדהים בדצמבר עם חמישה שערים בארבעה משחקים ולא העביר משחק אחד בלי לכבוש. אמנם הוא לא כבש לפני שבוע במשחק בניקוסיה מול אומוניה, אבל כבש במשחק שאחרי צמד והוא בכושר מדהים. חוץ מזה הוא בנו של אגדת הכדורגל הקפריסאי, הבלם וקפטן הנבחרת פמבוס פיטאס.

אפולון לימסול
Credit to Apollon FC Official Instagram Page

 

פאוק סלוניקי – אולימפיאקוס (19:30, טומבה)

הליגה היוונית, מחזור 6 (השלמה)

עונת 2018/19 של פאוק הייתה עונה בלתי נשכחת בכדורגל האירופאי – 26 ניצחונות, 4 תיקו וללא הפסדים בליגה, פאוק שעתה וכתשה את הליגה בהנהגתו של המאמן רזבאן לוצ'סקו. היא השלימה דאבל עם זכייה בגביע באותה השנה. לאחר הירידה בעונה שעברה והפיטורים של אבל פריירה (שעבר להצלחה בפלמיירס, ראו בהמלצה שלהם) פאוק נבנתה העונה מחדש. עכשיו היא פוגשת את המוליכה והאלופה אולימפיאקוס כשהיא במגמת דעיכה קלה. את העונה של לפני שנתיים היא כבר לא תוכל להחזיר, אבל אולי תוכל לפחות להחזיר את עצמה למאבק האליפות.

שווה לשים לב: מתיאו ולבואנה (36, אולימפיאקוס) – שמו של הקשר הצרפתי הננסי עלה לכותרות השבוע שוב בהקשר של משפט הסחיטה שלו בידי מספר אנשים בצרפת, ביניהם גם כרים בנזמה. הוא כבר עונה שנייה בפיראוס ומוביל את הקישור הצרפתי ביד חזקה וברגל נטויה.

אוהדי פאוק סלוניקי
יודעים לספק את האווירה – אוהדי פאוק במצב הרגוע. Credit to "PAOK FC / ΠΑΕ ΠΑΟΚ" Facebook page.

 

פ.ס.וו – א.ז. (19:45, פיליפס ארנה)

הליגה ההולנדית, מחזור 16

עכשיו, אחרי ששוב עשה את הדבר שהוא עושה הכי טוב וכבש צמד על הבמה הכי גדולה שיכול היה לכבוש, ערן זהבי שוב בכותרות בישראל. קשה לשכוח שלפני כמה שבועות הוא דובר בתקשורת כמועמד לחזור לישראל בינואר. התקשורת שהספידה את הקריירה האירופאית שלו עכשיו הפכה אותו למועמד ל"אגדת איינדהובן" (נו באמת). עכשיו מחכה לפ.ס.וו משחק קשה לא פחות. א.ז. (או אלקמאר, כפי שהיא מוכרת מחוץ להולנד) היא קבוצה קשוחה שלא תעשה חיים קלים לחבר'ה של פיליפס. כל דבר מלבד ניצחון ישאיר לאייאקס אוויר לברוח להם, והם חייבים הפעם לא להישאר רק עם המחמאות.

שווה לשים לב: מיירון בואדו (19, א.ז.) – אחד הכישרונות הכי גדולים כיום בהולנד שכבר ערך הופעת בכורה בנבחרת במוקדמות היורו ואפילו כבש מול אסטוניה. בואדו הוא חלוץ מרכזי קלאסי שמתאים לשיטה ההולנדית של הטוטאל פוטבול, ויהווה האיום הכי גדול על השער של איינדהובן.

ערן זהבי איינדהובן
Credit to PSV Facebook Page

 

פריז סן-ז'רמן – מארסיי (22:00, בולאר-דלליס)

הסופרקאפ הצרפתי

משנת 1995 מכונה הסופרקאפ הצרפתי "גביע האלופות הצרפתי". הפעם האחרונה שהמפעל הזה התקיים בצרפת עצמה הייתה בשנת 2008, כשבורדו ניצחה את האלופה ליון בביתה. מאז נדד הגביע בכל העולם ובשנתיים האחרונות התמקם בסין. אלא שהמגפה שהגיעה משם לכל העולם החזירה את המפעל בחזרה לצרפת, והשנה הוא יתקיים בלאנס. מאז 2013 זכתה פ.ס.ז' בגביע ואין שום סיבה שהיא לא תעשה את זה גם כשזה בחזרה במולדת. מארסיי לא בתקופה טובה במיוחד בעוד פ.ס.ז' עם פוצ'טינו על הקווים רוצה לתת לו תואר ראשון בבירת צרפת.

שווה לשים לב: דריו בנדטו (30, מארסיי) – הוא לא בתקופה טובה במיוחד, אבל הארגנטינאי של מארסיי הוא אחד הכלים ההתקפיים הכי מסוכנים שלה. הוא עלה לתודעה העולמית כשהוציא את הלשון בגמר הליברטדורס שנערך ב2019 בספרד לאחר שכבש את שער היתרון לבוקה. זה לא נגמר טוב עבורם, אבל הוא קנה לעצמו שם שהוביל אותו למארסיי.

מארסיי
Credit to "Olympique de Marseille" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח