חג מתן (חוזז)

כדורגל ללא צופים אבל עם סאונד של קהל, ליגה שמתחדשת אחרי 3 חודשים וזו לא עונה חדשה אלא אותה עונה. במציאות המוזרה שנכפתה עלינו גם לזה מתרגלים מהר. השורה התחתונה היא שזה כיף אדיר שהכדורגל שלנו חזר. עזבו את הרמה, את העניין שיש או אין לכם במאבק האליפות – זה פשוט כיף לראות שוב את הקבוצות שלנו מתרוצצות על הדשא.

בלומפילד, משחק ללא קהל
קרדיט לצלם דין מיארה

 

אם הייתי מתבקש לסכם בשתי מילים את המשחק של מכבי ת"א, הייתי אומר: בסדר גמור. מכיוון שיש לי קצת יותר מילים, אז אפרט: לא ציפיתי למפגן כדורגל יוצא דופן אחרי 3 חודשים שלא שיחקו וכמעט לא התאמנו. ציפיתי לניצחון. החשש שלי מהמשחק הזה, גם לפני הקורונה, היה שהפועל חיפה בפלייאוף הזה תהיה קבוצה לא צפויה. הרי הם את שלהם כבר עשו העונה וכל מה שנשאר להם זה ליהנות, אז הם יכולים לבוא ולהפתיע, והם כמעט עשו את זה כבר בדקה השניה. למזלו של טננבאום הבעיטה של קניוק היתה לאמצע ואפשרה לו להגיב היטב ולהדוף. ההצלה הזו בשלב מוקדם מאד הכניסה את טננבאום טוב למשחק והוא הראה יכולת מצוינת.

מתחילת העונה נשמעו לא מעט ביקורות של צרי עין שסירבו לפרגן לטננבאום וטענו שזו לא חוכמה שהוא כמעט לא סופג כי היריבות של מכבי בקושי בועטות לשער. אז הנה, באה קבוצה שבעטה לא מעט פעמים לשער והוא עשה את העבודה כמו שצריך. אחלה שוער, דניאל. מצד שני, מרכז ההגנה לא היה במיטבו. איתן טיבי נאלץ להיעדר בנסיבות טרגיות וחסרונו הורגש. שרן ייני הוא אחד השחקנים האהובים עליי, אבל כבלם הוא מעולם לא הצטיין וגם כך הוא בקושי שיחק העונה ונראה היה שהוא קצת חלוד. ביום רביעי היריבה תהיה הרבה יותר חזקה בחלק ההתקפי ויכול להיות שכדאי לאיביץ' לשקול בכובד ראש להציב את פיבן יחד עם אמאדור.

 

אם נתקדם הלאה, חשוב לציין שמי שעושה השנה את העבודה ההגנתית הכי טובה והכי חשובה בקבוצה הוא דן גלזר. הבחור הזה עשה השנה קפיצת מדרגה ענקית ומשחק עם כל כך הרבה ביטחון וחוכמה שזה פשוט תענוג לראות. פעם אחרי פעם הוא חירב את הנסיונות של חיפה לצאת קדימה. כשיש לך קשר אחורי כזה, לא פלא שלחוליית ההגנה יש פחות עבודה. רק נותר לקוות שהוא ישמור על היכולת שלו ולא ייפול כמו דור פרץ , שאחרי העונה הפנטסטית שלו אשתקד קצת הלך לאיבוד.

בחלק הקדמי אין הרבה חדש. מכבי ת"א של השנה היא קבוצה שיודעת להחזיק בכדור, יודעת להניע את הכדור בסבלנות ולהגביר בהדרגה את הלחץ עד שזה מניב מצבי הבקעה. הבעיה היתה ונשארה באחוז ניצול המצבים. לקבוצה הזו חסר שחקן של תכלס, מישהו כמו פריצה או קוביקה או אלירן עטר של הקדנציה הראשונה שלו במכבי. הגיבור התורן הפעם היה דווקא מתן חוזז, שנתן הופעה נהדרת ואם ימשיך כך במכבי יוכלו לסמן וי על עוד סיפור הצלחה של מחלקת הנוער. מצד שני, אם במשחק בו הקבוצה שולטת באופן כמעט אבסולוטי היא מצליחה לכבוש רק ממצבים נייחים, זה צריך להדליק נורה אדומה אצל איביץ'.

*****

בשורה התחתונה מכבי עשתה את העבודה ודילגה מעל עוד משוכה בדרך להשגת המטרה וגם הרוויחה בונוס ענק ועוד מיריבתה העירונית שעשתה לה שירות מצוין עם ניצחון מדהים בסמי עופר. כבר שמעתי קולות רבים שאומרים שסיפור האליפות גמור ואתם יודעים מה? תיאורטית הם צודקים. פער של 9 נקודות כשיש עוד 9 מחזורים לסיום אמור להספיק. מצד שני, ביום רביעי זה יהיה משחק ההזדמנות האחרונה של מכבי חיפה וכמו שההיסטוריה הראתה לא אחת, קבוצה שבאה עם הגב לקיר זו החיה הכי מסוכנת בעולם הכדורגל.

אני סומך על איביץ' שיעשה הכל על מנת להוריד את שחקניו לקרקע ולמנוע מצב בו הם יבואו למשחק הזה בגישה שזה כבר שלהם. ניצחון צהוב יסגור סופית את סיפור האליפות, אבל הוא לא מונח בכיס. הפועל חיפה היתה יריבה טובה כדי להוריד את החלודה, מול מכבי חיפה כבר צריך להפעיל מבערים.

בשורה התחתונה, טוב שחזרתם. התגעגעתי

מכבי תל אביב חוגגת
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח