זה הקטן גדול יהיה – חלק ג׳

בימים האחרונים אופ״א פרסמה רשימה שכוללת 50 שחקנים צעירים ומוכשרים שנחשבים למבטיחים ביותר באירופה. שבעה מהם הוזכרו בשני הטורים הקודמים שבסדרה ואחד נוסף הוא מנור סולומון – אותו כולנו מכירים ואוהבים. הפעם יגיע תורם של שמונה כשרונות צעירים נוספים ששווה לסמן כבר היום לקראת הפריצה הגדולה הצפויה בשנים הקרובות.



פיל פודן
הקשר האנגלי בן ה-18 גדל במחלקת הנוער של מנצ׳סטר סיטי, במדיה הוא משחק גם היום, והספיק לרשום 35 הופעות במדי הנבחרות הצעירות של אנגליה בהן כבש 17 שערים. העמדה העיקרית שלו היא בקישור המרכזי, כשבנוסף הוא יודע לשחק גם כקשר אחורי וקשר ימני ובכך מוסיף לקבוצה גיוון משמעותי במרכז המגרש.

פודן הצעיר ערך את הופעת הבכורה בבוגרים של הסיטיזנס כבר בעונה שעברה בגיל 17 על אף סוללת הכוכבים הרחבה בסגל של פפ, ובסה״כ רשם בעונה שעברה 5 הופעות במדי הקבוצה הבוגרת בהן רשם 45 דקות במצטבר. הוא אף תרם שני בישולים שהציגו לעולם כולו את החוכמה ואיכויות המשחק הרבות שלו, שטעימה מהן קיבלנו עוד קודם לכן, במהלך אליפות העולם לנערים (עד גיל 17) לפני כשנה. פודן הוביל את הנבחרת האנגלית לזכייה בטורניר שנערך בהודו, תרם צמד שהשלים מהפך מול היריבה הספרדית בגמר ונבחר למצטיין הטורניר.

החותמת הסופית לפוטנציאל האדיר שלו ניתנה על ידי מאמנו הנוכחי פפ גווארדיולה שאמר עליו במספר ראיונות במהלך העונה שעברה ״אין לי מילים לתאר את מה שראיתי, הרבה זמן לא ראיתי שחקן כזה״, ״רק פודן ניסה לעשות משהו במחצית השנייה״, ״פיל פודן הוא מתנה שקיבלתי מאלוהים״. שוויו של האנגלי הצעיר והמוכשר מוערך בכ-12 מיליוני יורו ואני צופה שבשנים הקרובות הוא ייקבע את מקומו ברוטציה של הסיטיזנס.

*** לאחר כתיבת הטור פודן פתח בהרכב של הסיטי במשחק מגן הקהילה האנגלי, שיחק 76 דקות ובישל את השער הראשון

פיל פודן מנצ'סטר סיטי
לומד מהטובים ביותר – פודן, שני מימין. Credit to "Phil Foden" Official Facebook page.

ג׳יידון סאנצ׳ו
אם מדברים על אנגלי מוכשר שגדל במנצ׳סטר סיטי, חייבים להזכיר גם את הווינגר השמאלי בן ה-18 של בורוסיה דורטמונד שיחד עם פודן מוכיח כי מולדת הכדורגל יודעת לייצר כדורגלנים עם פוטנציאל. הוא הספיק לרשום עד כה 36 הופעות במדי הנבחרות הצעירות של אנגליה בהן כבש 24 שערים והיה בורג משמעותי באותה זכייה של הנבחרת הצעירה באליפות העולם בהודו.

כבר באוגוסט שעבר הוא קיבל חותמת משמעותית ליכולתו כשנרכש על ידי בורוסיה דורטמונד הגדולה בעבור 8 מיליוני יורו, סכום לא מבוטל עבור נער בן 17 שטרם ערך הופעת בוגרים. הוא סיפק עונת בכורה מרשימה מאוד בגרמניה, ניצל כל הזדמנות שניתנה לו על כר הדשא וגם תרם מספרים, עם 2 שערים ו-4 בישולים ב-13 הופעות במדים הצהובים-שחורים, בהן צבר ניסיון וביטחון רב.

הוא מתמחה בדריבל, באמצעותו הוא חותך מהאגף השמאלי לכיוון המרכז, לצד בעיטה עוצמתית וחוכמת משחק מרשימה המאפשרת לו לשלוח מסירות מדויקות לחבריו לקבוצה. מיודעינו פטר בוס סיפר באחד הראיונות בפתיחת העונה שעברה שסאנצ׳ו הוא אחד השחקנים הכשרוניים ביותר בסגל הקבוצה, ומחליפו האוסטרי פטר שטוגר סיפר לא פעם על האופי והבגרות שצבר לאורך העונה. שוויו מוערך בכ-16 מיליוני יורו ולא מן הנמנע שבשנים הקרובות יהפוך לשחקן הרכב בדורטמונד, הדוגלת בפיתוח צעירים, או לחלופין, שישוב הביתה, לצד התכול של מנצ׳סטר וייצור שלד אנגלי משמעותי לצד פודן וסטונס.



דיוט אופמקאנו
הבלם הצרפתי בן ה-19 של רד בול לייפציג גדל במחלקת הנוער של ולנסיין והספיק לרשום 32 הופעות במדי הנבחרות הצעירות של צרפת, כולל זכייה באליפות אירופה לנבחרות צעירות (עד גיל 17) ב-2015, בה היה אחד הברגים המשמעותיים. העמדה העיקרית שלו היא במרכז ההגנה, אם כי לעתים משחק גם כקשר אחורי.

מגיל צעיר נחשב לכשרון עתידי גדול, וכבר בגיל 16 נרכש אופמקאנו על ידי רד בול זלצבורג תמורת כ-2.5 מיליוני יורו, סכום גבוה מאוד לנער בגילו. לאחר שצבר נסיון באוסטריה במשך שנתיים וחצי, במהלכן זכה בשני דאבלים מקומיים, הוא השתדרג ועבר לאחות הגדולה של הקונצרן, רד בול לייפציג, תמורת 10 מיליוני יורו.

הבלם הצרפתי השתלב במהרה בהרכב הקבוצה הגרמנית, כבש ארבעה שערים ושיחק במסגרת ליגת האלופות תוך מתן תצוגות מרשימות. הוא מתנשא לגובה של 1.86 מ׳ ומצטיין בחטיפות כדורים וקרבות אוויריים. שוויו מוערך בכ-32 מיליוני יורו ואל תופתעו אם בקרוב יתקדם לקבוצה בכירה יותר כמו באיירן מינכן, ואף ייכלל בסגל אלופת העולם צרפת.

רודרי
הקשר הספרדי בן ה-22 של אתלטיקו מדריד גדל במחלקת הנוער של ויאריאל והופיע 15 פעמים בנבחרות הצעירות של ספרד בהן כבש שני שערים. הוא מוצב ברוב הפעמים בעמדת הקשר האחורי, ויכול לשחק קרוב יותר לשער היריב, בקישור המרכזי.

רודריגו ״רודרי״ הרננדס ערך את הופעת הבכורה כבר בגיל 19 במדי ויאריאל, בה רשם 86 הופעות, במסגרתן תרם 2 שערים ו-7 בישולים. העונה הוא רשם את הפריצה הגדולה שלו כשהוביל את הקבוצה למקום החמישי בליגה וזכה לצמד הופעות בכורה במדי נבחרת ספרד. הנסיקה שלו נמשכת גם בחלון ההעברות, לאחר שנרכש תמורת 20 מיליוני יורו על ידי אתלטיקו מדריד הגדולה.

הוא מתנשא לגובה של 1.91 מ', ונחשב לשחקן פיזי וקשוח שיעשה הכל לטובת הקבוצה שלו. וכיאה לשחקן אתלטיקו של דייגו סימאונה – בעל משמעת הגנתית גבוהה, מתמחה בעיקר במסירות מדויקות, תיקולים מוצלחים וזכייה בקרבות אוויריים. לאור הדילול בסגל הקולצ'ונרוס תהיה לו הזדמנות פז להתברג בסגלה ולצבור הופעות נוספות בנבחרת הלאומית.

רודרי אתלטיקו
חלק ממתיחת הפנים של הקולצ'ונרוס – רודרי. Credit to "Atlético de Madrid" Official Facebook page.

אנטה צ׳וריץ׳
הקשר ההתקפי הקרואטי בן ה-21 של רומא גדל במחלקת הנוער של דינמו זאגרב ושיחק רבות בנבחרות הצעירות של מדינתו – לזכותו 47 הופעות בהן כבש 6 שערים. הרכש החדש של הגי'אלורוסי גרף את תואר השחקן הקרואטי הצעיר של השנה ב-2015 וזכה לכינוי המפוצץ ״ילד הפלא הקרואטי״ – כבוד גדול, במיוחד כשמדובר בפיינליסטית המונדיאל האחרון. בדרך כלל הוא משחק כקשר התקפי, ונוסה גם כקשר מרכזי וכשחקן אגף בשתי הכנפיים.

צ׳וריץ׳ הצעיר ערך את הופעת הבכורה בבוגרים של דינמו זאגרב כבר בגיל 17 והספיק לערוך 144 הופעות במדיה, לזכות בשני דאבלים מקומיים ולנפק מספרים מרשימים בדמות 24 שערים ו-25 בישולים, בנוסף ל-4 הופעות במדי נבחרת קרואטיה. החותמת לאיכות המשחק שלו התקבלה במאי האחרון כשמונצ׳י, המנהל הספורטיבי הספרדי של רומא, שידוע כצייד כשרונות מחונן החליט לרכוש אותו תמורת 6 מיליוני יורו.

המשחק שלו מתאפיין ביכולת בעיטה טובה וראיית מגרש מרשימה. נראה כי בירת איטליה היא המקום המתאים עבורו ויש לו את כל הנתונים על מנת להפוך לשחקן מפתח בעונות הקרובות.



פדריקו קייזה
הווינגר הימני האיטלקי בן ה-20 משחק בפיורנטינה והוא תוצר מחלקת הנוער שלה. קייזה הספיק לרשום 18 הופעות במדי הנבחרות הצעירות של איטליה בהן כבש 3 שערים. מדובר בשחקן מגוון ביותר, המסוגל לשחק גם כווינגר שמאלי, כקשר התקפי וכקשר ימני.

פדריקו הוא בנו של חלוץ העבר האיטלקי אנריקו קייזה שדאג לאמן אותו כבר מגיל צעיר מאוד. את הופעת הבכורה שלו בבוגרים של פיורנטינה ערך כבר בגיל 17, ועד כה רשם 74 הופעות וניפק מספרים מרשימים בדמות 11 שערים ו-13 בישולים. השיא הגיע העונה – קייזה תרם 6 שערים ו-9 בישולים והוביל את הקבוצה למקום השמיני בטבלת הסרייה א׳, בעוד 6 הופעותיו במדי נבחרת איטליה זיכו אותו בחיזורים רבים מקבוצות צמרת באיטליה.

הדריבל שלו מאפשר לו לחתוך מהאגף הימני למרכז, ונוסף אליו קייזה מתאפיין גם בחדות מול השער. שוויו מוערך בכ-45 מיליוני יורו ואני צופה שבשנים הקרובות הוא יהפוך לשחקן משמעותי באחת הקבוצות הבכירות בארץ המגף עם סיכוי לא קטן להפוך לשחקן מרכזי בנבחרת.

קייזה איטליה
הספיק לשחק במדי הנבחרת – קייזה. Credit to "Federico Chiesa" Official Facebook page.

חוסם אוואר
הקשר הצרפתי בן ה-20 גדל במחלקת הנוער של ליון, בה משחק גם כיום, והספיק לרשום 5 הופעות במדי הנבחרות הצעירות של צרפת. תפקידו הוא בעמדת הקשר המרכזי, כשבנוסף הוא משחק גם כקשר התקפי וכווינגר שמאלי.
אוואר הצעיר ערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים של ליון כבר בגיל 18, ומאז רשם 49 הופעות בהן תרם 9 שערים ו-7 בישולים. מרביתם הגיעו העונה, בה רשם את הפריצה הגדולה שלו בליגה הצרפתית.

הוא נחשב לאחד הקשרים הצעירים האינטליגנטיים והיצירתיים ביותר, מתמחה בדריבל באמצעותו הוא מרווח את משחק ההתקפה של הקבוצה, ודוחף קדימה לכיוון רחבת היריב. אוואר מספק מסירות גאוניות, אליהן מוסיף מחוייבות הגנתית גבוהה וריצה בלתי פוסקת. שוויו מוערך בכ-35 מיליוני יורו ולדעתי כבר מהעונה הקרובה ייכנס בהדרגה להרכב ליון.



אמין גוירי
עוד שחקן אקדמייה מוכשר של ליון שהתקדם לקבוצה הבוגרת. החלוץ הצרפתי בן ה-18 הספיק לכבוש 32 שערים ב-35 הופעות במדי הנבחרות הצעירות של צרפת, מעמדת החלוץ המרכזי.
גוירי הצעיר ערך את הופעת הבכורה בבוגרים של ליון כבר בגיל 17, רשם 11 הופעות ותרם שני בישולים כששיחק העונה כחלוץ המחליף השלישי ברוטציה של הקבוצה. הוא רושם טורניר מרשים מאוד גם ביורו הצעירות (עד גיל 19), בו כבש בצרורות למרות דקות המשחק המועטות להן זכה – ארבעה שערים ב-184 דקות. התפוקה הזו הספיקה כדי להפוך אותו למלך השערים של הטורניר, וסייעו לנבחרת הטריקולור הצעירה להגיע עד לחצי הגמר, שם הודחה לאחר הפסד למקבילתה מאיטליה.

גוירי נחשב לאחד החלוצים הצעירים הטובים ביותר בעולם בשל קור הרוח שלו מול השער. שוויו מוערך בכ-5 מיליוני יורו ואני צופה שבשנים הקרובות הוא ישתלב בהדרגה בהרכב הקבוצה כל הדרך אל מעמד החלוץ המרכזי הבכיר, ואף יתפוס מקום בסגל הנבחרת הצרפתית.

***

אתם מוזמנים לפתוח את הפנקסים, וכשהצעירים המוכשרים הללו יהפכו לשמות הגדולים ביותר בעולם הכדורגל – תזכרו איפה קראתם עליהם לראשונה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח