זה הזמן לומר שלום – על 5 שחקנים שחייבים לעזוב את הקבוצות שלהם

בס"ד

זה הזמן לומר שלום – על 5 שחקנים שחייבים לעזוב את הקבוצות שלהם

 

View this post on Instagram

 

Muy feliz de volver a la selección ?? ?2️⃣2️⃣

A post shared by Isco Alarcon Suarez (@iscoalarcon) on

כל השחקנים ברשימה הזו הם כישרונות גדולים (כל אחד ומידותיו), שאני חושב שהם מבזבזים את זמנם בקבוצה הנוכחית שלהם. אציג את הסטטיסטיקות שלהם בעונה הזו, ואנסה לכתוב לאן הם יכולים לעבור ואיזו קבוצה תתאים למידותיהם.

1. פיל פודן (מנצ'סטר סיטי) – בן 19/קשר

העונה בפרמיירליג: 0 שערים ובישול ב-12 הופעות.
*אצל פודן הסיפור קצת שונה מהשחקנים הבאים מבחינת הסטטיסטיקה, היא מעט משקרת. רוב המשחקים שלו העונה בליגה היו כמחליף (10 מתוך 12), כשהוא משחק רק 260 דקות בכל העונה הנוכחית.

כשהמאמן שלך בקבוצה הוא פפ גווארדיולה, אחד מהגדולים בהיסטוריה לדעת רבים, זה מטורף. כשהמאמן שלך בקבוצה הוא פפ גווארדיולה והוא אומר עליך במסיבת עיתונאים "הוא השחקן הכי, הכי, הכי כישרוני שראיתי בקריירה שלי כמאמן", זה לא פחות מלא-ייאמן.

תזכורת קלה למי ששכח, פפ גווארדיולה אימן בין היתר איזה שחקן, אחד, כזה, ליונל מסי. הבעיה של פודן היא לא בכישרון כאמור, אלא במשהו חשוב לא פחות מכך: זמן משחק. באותו הראיון של פפ, הוא אמר בציניות: "הבעיה היחידה שלו היא שהמאמן שלו לא שם אותו ב-11. מקווה שבעתיד זה ישתפר". עם 260 דקות בעונה, כשהרוב המוחלט של דקות המשחק של פודן היו כמחליף, ההתפתחות שלו נעצרת בתקופה שהוא הכי צריך את הביטחון מהמאמן ואת הזמן על המגרש.

נדמה שפפ עדיין לא סומך על פודן, ואין ספק שכאשר יש על המשבצת שלך בקבוצה שמות כמו דה בריינה, גונדואן ודויד סילבה, הסיכויים לקבל הרבה דקות הוא נמוך.

 

View this post on Instagram

 

?points for Christmas #ManCity

A post shared by Phil Foden (@philfoden) on

נכון, דויד סילבה יעזוב בקיץ את הקבוצה ומשבצת הקשר תתפנה, ואיזה מאמן יותר טוב שיאמן אותך מאשר אחד הגדולים ביותר, אבל:
– עם העונה הלא-טובה שעוברת על סיטי בליגה, נדמה שהיא תוציא הון תועפות בקיץ על שמות ענקיים, ופודן יוכל שוב לאבד את מקומו לקשר עם שם גדול.
– פפ גווארדיולה כנראה יעזוב לקבוצה אחרת בקיץ, כך שאין לדעת האם המאמן הבא של סיטי יאמין בכלל בו.

בגלל הסיכונים האלו, הייתי רוצה לראות את פודן מחוץ לסיטי, כשהוא עובר לקבוצה שתבטיח לו דקות משחק שיתנו לו את הביטחון שהוא זקוק לו, בדומה למה שריאל מדריד עושה כרגע עם פדריקו ואלוורדה.

אין ספק שמעבר לדורטמונד בדומה כמו שג'יידון סאנצ'ו עשה מסיטי יהיה מעולה עבורו, אבל קשה לראות איפה הוא ישתלב בהרכב, מאחר ושחקנים כמו בראנדט ורויס נמצאים על העמדה שלו (למרות שרויס משחק יותר כ-9 מזויף בשנה האחרונה).

אמנם זה נשמע מעט מופרך, אבל מעבר לברצלונה יכול להתאים לפודן. כאחד שגדל תחת פפ, הוא מכיר את השיטה, ויוכל להיכנס לקישור צעיר וכישרוני ביותר, עם דה יונג וארתור לצידו.

 

2. איסקו (ריאל מדריד) – בן 27/קשר

העונה בליגה הספרדית: 0 שערים ו-0 בישולים ב-13 הופעות. על ידו של הקשר הספרדי כתוב בספרדית "Magia"- קוסם. הוא מספר שסרחיו ראמוס החל לקרוא לו ככה, והוא התאהב בכינוי. אין ספק שכל אוהד כדורגל יודע מה איסקו שווה. עם כישרון ברגליים שיש למעטים, חוכמת משחק ודריבל מצוין, לאיסקו יש את מה שצריך בשביל להיות קשר בטופ העולמי. ולתקופות, הוא היה שם, ללא ספק.

במערך היהלום האגדי בעונת 16/17 תחת זידאן, איסקו פרח. לדעת לא מעט אוהדי ריאל, הוא היה לפרקים הטוב על המגרש, כשעשה את קסמיו בכל משחק ומשחק. עונה לאחר מכן, המצב היה אמור אפילו להיות יותר טוב- חאמס רודריגז, שתפס לעיתים את מקומו בהרכב, עזב לבאיירן מינכן.

העונות הבאות לא תאמו את אותה עונה אדירה מבחינת איסקו. אמנם הוא המשיך לספק מספרים יפים עונה לאחר מכן, אך זה לא היה אותו איסקו, אותו "Magia". השיטה שונתה, ולמרות שהמאמן הכי מושלם שאיסקו יכול היה לבקש, ז'ולן לופטגי, הגיע לריאל מדריד, המאמן כשל ופוטר לאחר זמן קצר.

איסקו חטף "סדרת חינוך" קשה ממחליפו של לופטגי, סנטיאגו סולארי, שכללה ישיבה ממושכת ביציע, כך שהוא אפילו לא נכנס לסגל המורחב לזמן רב. זידאן כיום לא ממש סופר את איסקו, ונותן לו מעט דקות ב-11.

כששחקנים כמו קרוס, מודריץ' וקאסמירו נמצאים בקבוצה, והכישרונות הצעירים של ריאל מקבלים לא מעט דקות, קשה מאוד להיכנס ל-11. זה בדיוק הזמן לעבור קבוצה. איסקו לא מבוגר, כך שיש לו 5-6 שנים טובות לתת בטופ בקלות.

כאמור, אחרי העונה של סיטי, כנראה שהם יחתימו שמות גדולים, ואיסקו נמצא בראש הפנקסים כבר מספר קיצים. לטובתו, עדיף שיעזוב את ריאל מדריד כמה שיותר מהר. בשביל שיוכל לחזור לעשות את הקסמים שלו, הפעם בפרמיירליג.

תן בראש, מאגיה.

איסקו, ריאל מדריד
Credit to "iscoalarcon" Instagram account

 

3. סנדרו טונלי (ברשיה) – בן 19/קשר

העונה בליגה האיטלקית: שער ו-4 בישולים ב-21 הופעות. אם אי פעם שמעתם על סנדרו טונלי, שמעתם עליו בהקשר של "פירלו הבא". אך לפי אסף אקרמן, פרשן ערוץ הספורט, וחלק מפודקאסט "סקוואדרה", המציאות קצת שונה.

"הוא לא בדיוק משחק כמו פירלו. רק ניראה כמוהו. טונלי שחקן טכני מאוד, דווקא התקפי יותר מפירלו". כפי שכתב שגיא להמן בטור הפנטסטי שלו "10 כשרונות שיפרצו העונה" על טונלי: "טונלי, כמו פירלו, משחק כ'רג’יסטה'- קשר אחורי שמנהל את המשחק מאחורה ואחראי על בניית מערך המסירות והחזקת הכדור. הוא חזק, מדויק, טכני ולא מפסיק לרוץ".

 

View this post on Instagram

 

Vorrei solo capire perché però sei l’unica forza che ho?

A post shared by Sandro Tonali (@sandrotonali) on

טונלי נשאל בראיון על הדימיון בינו לבין פירלו, והוא השיב כך:

"אני מניח שיש סוג של דמיון בינינו, אבל אני חושב שיש בי יותר מגאטוסו מאשר פירלו" נדמה שאין ספק שהקשר האיטלקי יעבור בקיץ קבוצה, השאלה היא רק לאיזו אחת. הדיבורים הם כמובן לקבוצות כמו מילאן ויובנטוס (מזכיר מישהו?), אך גם אינטר, ליברפול ופ.ס.ז' לוטשות עיניהן לעברו. וכמו שחתם אקרמן: "אני חושב שכל קבוצה שתיקח אותו- תרוויח".

ובכך, אין שום ספק.

 

4. קיליאן אמבפה (פ.ס.ז') – בן 21/חלוץ

העונה בליגה הצרפתית: 14 שערים ו-4 בישולים ב-16 הופעות.

כשמדברים על דירוגי כישרונות צעירים, אומרים לרוב "אם שמים את אמבפה בצד", או שישר מכתירים אותו למקום ראשון. הוא בליגה משלו, והמספרים והשיאים שהוא שובר בכל עונה רק בגיל 21 מדברים בעד עצמם.

קיליאן מספק מספרים אדירים מהרגע שהוא קיבל דקות במונאקו, ומאז המעבר לפ.ס.ז' המספרים רק התעצמו. קיליאן יודע גם בעצמו – הוא כבר גדול על הליגה הזו.

כשהקבוצה שלך לוקחת בהליכה אליפויות כל שנה בליגה, אבל לא מצליחים לעבור את השלבים המכריעים בליגת האלופות, בטוח שאתה הופך למתוסכל ותוהה האם הכסף הענק שווה את "חוסר האתגר". וזה לא שבמעבר לקבוצות אחרות הוא יהפוך לעני מרוד, לא ממש.

נדמה שכילד בן 19, הכסף הקטארי כל כך קרץ לו, והפחד לעזוב את צרפת בגיל כל כך מוקדם עשו את שלהם, והוא חתם בפ.ס.ז'. עכשיו, שנתיים אחרי, כשהוא סידר את הנינים של הנינים שלו מבחינה פיננסית, ויותר חשוב מזה אחד הכדורגלנים טובים בעולם, הגיע הזמן להתקדם.

נכון, כאוהד ריאל מדריד זה לא פייר.

הדיבורים על אמבפה לריאל מתחזקים בכל שבוע, ונדמה שאכן יש דברים בגו- הילד רוצה לשחק במדים הלבנים, וריאל מאוד רוצה את הכישרון הצרפתי. אבל נדמה שזהו אכן המקום המושלם עבורו.

בחממת הצעירים שזידאן ופרז בונים (מנדי, ואלוורדה, רינייר, רודריגו, ויניסיוס וכו'), אמבפה יהיה הדובדבן שבקצפת. אם לא די בכך, זידאן ידוע בכך שהוא מאוד אוהב שחקנים צרפתיים בקבוצה שלו, ודיבר על קיליאן לא מעט במסיבות עיתונאים, כשמפעם לפעם הוא זורק משפטים כמו "אני מאוהב בו".

פרז יודע שלהוציא את אמבפה מכלוב הזהב של פ.ס.ז' זו משימה לא פשוטה, אבל עם העסקה הנכונה, אולי שחקן או שניים בכדי להוריד את הסכום הענק שהשייח'ים דורשים עליו, ובעיקר עם הנכונות של קיליאן לצאת מצרפת לעבר בירת ספרד, העסקה אמורה לקרות כבר בקיץ הקרוב.

 

5. ירדן שועה (מכבי חיפה) – בן 20/חלוץ

העונה בליגת העל: 2 שערים ו-0 בישולים ב-12 הופעות. כן, זו ליגה אחרת לגמרי. וכן, הוא לא מתקרב לרמות של ארבעת הקודמים. אבל הוא, יותר מכולם ברשימה הזו, חייב לעזוב את הקבוצה הנוכחית שלו בהקדם.

ירדן שועה, כמו שכל אוהד כדורגל ישראלי הבין כבר לפני שנה, הוא לא שחקן ישראלי טיפוסי. עם 12 שערים ו-6 בישולים בעונה שעברה במדי בני יהודה, ובינואר במדי מכבי חיפה לאחר שנקנה ב-1.3 מיליון יורו, הבינו שיש כאן שחקן גדול שמתפתח בישראל, והוא רק בן 19.

אך לאחר זמן קצר בקבוצה החיפאית, החלו הבעיות של שועה לצוץ. את הבעיות האלו קשות הרבה יותר לפתור מאשר בעיית דקות או בעיות ביטחון. בעיות התנהגות הן אולי הבעיות הכי קשות בחדר ההלבשה.

הן ממאיסות את הבן אדם על הצוות המקצועי, על השחקנים ובסופו של דבר- גם על האוהדים. שועה כבר ידוע כאדם שמתפרץ, מפוצץ אימונים, מלכלך את חדר ההלבשה (ליטרלי), ולאחרונה גם נקנס ב-16 אלף ש"ח בגלל האירועים האחרונים והושעה מהאימונים עם הקבוצה למס' ימים.

 

View this post on Instagram

 

Great win yesterday ?

A post shared by yarden Shua #11 (@yardenshua_) on

הכסף הרב ששילמו עליו נראה כמו נזרק לפח, והתנהלות כושלת של כל הגורמים במצב הנוכחי, יצרה מצב שפוגע בכל הצדדים המעורבים.

שועה חייב לצאת ממכבי חיפה, בשביל חיפה ובעיקר בשביל עצמו.

אם הוא רוצה לחזור להיות מה שהוא היה בבני יהודה, השחקן שהצית לאלפי אוהדים את הדימיון, הוא צריך לעבור. לאן?

אני מאמין שהתאחדות עם אבוקסיס שוב בהפועל ב"ש תהיה טובה לשועה. נכון, זה סיכון, ומעבר כזה יכול לגרום גם לרעל בקבוצה מהנגב. ובכל זאת, אבוקסיס מכיר את שועה מהימים המוצלחים בבני יהודה, כך שהגיוני יהיה לחשוב שיצליח להשתלט עליו מחדש ולהוציא ממנו את הכישרון האדיר שיש לו ברגליים.

כל זמן שירדן שועה נמצא בחיפה, הוא הורס לעצמו את הקריירה, חיפה מבזבזת עליו כסף מיותר, ואנחנו- האוהדים, מפסידים שחקן שיכול לצאת לחו"ל בעתיד ולעשות חיל.

Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. מעולה!

  2. עוד לא השתתפתם בסקר הגדול של תקשורת הספורט הישראלית?

    https://forms.gle/LxmAj15r5GSpa8vL8

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח