ומכבי חיפה היתה תוהו ובוהו

בדיוק לפני חודש ימים הודיע גיא לוזון שהוא עוזב את הפועל ת"א. לידיעה שהופיעה באתר ONE היו עשרות תגובות שהתייחסו למעבר הצפוי שלו למכבי חיפה. חלק היו בעד, חלק נגד וחלק לא היו בטוחים שזה מה שהולך להיות. בסופו של דבר זה מה שקרה, וכמתבונן מהצד, שחושב שמכבי חיפה חזקה זה טוב לכדורגל שלנו, אני יכול להגיד "חבל שזה קרה".

מועדון ששואף להוביל, לקבוע סטנדרטים של איכות ולהציג תרבות חדשה בכדורגל הישראלי לא יכול למנות את גיא לוזון לאיזה שהוא תפקיד אצלו, ולא בגלל יכולתו המקצועית, אלא בשל נורמות ההתנהגות שלו, ואני לא מתכוון להתנהגות על הקווים. אני גם לא מתכוון לכך שלפני מספר חודשים הוא הצהיר שאימון הפועל ת"א הוא חלום חייו והיום הוא התעורר לחלום חדש שבו מכבי חיפה היא פסגת הקריירה שלו.

גיא לוזון מכבי חיפה
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

אני מתכוון לכך שלפני חודש הוא פשוט סובב את הגב לשחקנים שלו וברח מהפועל ת"א. הוא לא עזב בגלל הלנת שכר, חוסר אתגר או התערבות גסה של הבעלים בתחום המקצועי. הוא עזב כי הוא לא רצה שהירידה תירשם על שמו. הוא לא רצה להתלכלך. הוא לא רצה שברזומה שלו תהיה רשומה, חס וחלילה, ירידת ליגה. גיא לוזון אפילו לא ניסה להתמודד ולהתאמץ כדי לעזור לקבוצה להישאר ליגה. הוא ראה שחלק מהשחקנים עוזבים, אז הוא התייאש, הרים ידיים ועזב. האבסורד הוא שגם אם הפועל ת"א היתה יורדת עם גיא לוזון כמאמן, אני מאמין שאף אחד לא היה מייחס לו את ה"כישלון". יש כל כך הרבה נסיבות מקלות שירידה של הפועל ת"א העונה תתקבל בשיא הטבעיות ע"י כולם, ולא חשוב מי משחק או מאמן.

האם זו התרבות שיענק'לה רוצה להנחיל במכבי חיפה? זה מה שנקרא דוגמא אישית? האם זה מה שמפקד או מנהיג עושים בשעת משבר? ועוד משהו, יכול להיות שבאמת כבר לפני חודש הוא ידע שיש ג'וב שמחכה לו במכבי חיפה, כמו שכתבו אז הטוקבקיסטים, ולכן הוא עזב?

ומה כל זה אומר על המעמד של קרלסן? לדעתי זה אומר שימיו ספורים. קשה לי להאמין שהוא מכיר את יכולותיו, פועלו והישגיו של לוזון וכנראה שההחלטה נכפתה עליו מלמעלה. יש לי תחושה שהוא היה מעדיף מאמן זר שהוא מכיר או שהומלץ לו ע"י קולגות שהוא סומך עליהם. הכישלון עם מולנסטיין לא מעיד בהכרח שגם מאמן זר אחר היה נכשל.

אין לי השגות על ההחלטה להחליף מאמן. זכותו של בעלבית לעשות זאת אם הוא חושב שהעסק מקרטע, הקבוצה לא מתפקדת, וה"תהליך" אינו מתקדם, אבל המהלך הזה של מכבי חיפה הוא צעד אחורה. צעד גדול אחורה. אולי לטווח הקצר לוזון יביא רוח חדשה ושינוי כלשהו, אבל לא יותר מזה. הפועל ב"ש ומכבי ת"א יכולות להיות רגועות. אתם יודעים מה, גם סכנין יכולה להישאר רגועה. ככה מכבי חיפה לא תגיע רחוק. גיא לוזון הוא לא הדמות שצריכה להוביל את מכבי חיפה והשנה הבאה לא תהיה שונה מהשנה האחרונה.

לביטוי "תוהו ובוהו" יש שני פירושים מובילים:
הראשון הוא אי סדר מוחלט והשני שממה.
תבחרו איזה מהם מתאים יותר למכבי חיפה העונה. ואולי שניהם מתאימים?

קהל מכבי חיפה
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח