והרי התחזית: שמינית גמר ליגת האלופות

שלב הבתים של ליגת האלופות היה השנה אחד הצפויים שהיו, למרות כמה דרמות במחזור הסיום. בשורה התחתונה, משום בית לא עלתה קבוצה שאפשר לומר עליה שזה מפתיע שעלתה. הביקורת על אופ"א והאופן בו מתנהל הטורניר בשנים האחרונות מובנת ואף מוצדקת, שלב הבתים ברובו הוא גארבג' טיים שנראה כהכנה לשלב הבא.

מה שכן – השלב הבא הולך להיות מעניין מאד. ההגרלה זימנה כמה אטרקציות שוות במיוחד, חלק מהמשחקים נראים שוויוניים מאד וחלק נראים לפרוטוקול בלבד. האמנם? נכון שיש עוד חודשיים, אבל ניסיתי לעשות קצת סדר בהגרלה ולמרות שהנבואה ניתנה אתם יודעים למי, לשרטט את תמונת רבע הגמר. בהצלחה לי.

גביע ליגת האלופות

 

מנצ'סטר יונייטד – פריס סן ז'רמן

למה יונייטד? כי למרות היכולת הלא מרשימה וההפסדים בליגה, יונייטד שרדה בית קשה עם ולנסיה ויובה וכי מוריניו הוא בדיוק האיש לנטרל את מכונת ההתקפה של הצרפתים. הוא יחנה את האוטובוס ברחבה כמו שרק הוא יודע, יתסכל את הפריזאים שגם ככה כל שנה הביטחון העצמי שלהם מתפורר בשלב הנוקאאוט ויראה שהוא עדיין "המיוחד".

למה פסז'? ראיתם את יונייטד של השנה? קבוצה אנמית ואימפוטנטית, ועם כל הכבוד לאוטובוס של מוריניו, הוא לא יכול לעצור מטוס סילון כמו אמבפה וטנק כמו קבאני. אה כן, ועוד לא הזכרנו את ניימאר. ההגנה של יונייטד לא באמת כזאת מרשימה וזה פשוט לא יספיק להם מול קבוצה דורסנית כמו פסז'.

התחזית: לפני לא הרבה שנים, עימות כזה בשמינית הגמר היה אחד הקלים להימור. גם הפעם הוא כזה, רק בכיוון ההפוך. יונייטד עוד תנסה לדגדג את הצרפתים באולד טראפורד, אבל עם הגומלין בפריס באמת קשה לראות איך השדים האדומים ממשיכים הלאה. פסז' תעבור ודי בקלות.

ניימאר ואמבפה
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

טוטנהאם – דורטמונד

למה טוטנהאם? כי הארי קיין, רבאק. הארי קיין. ואריקסן. ולוקאס מורה. ויורנטה. ופוצ'טינו. וזה רק קצה הקרחון. בשנה שעברה עשתה בית ספר ליובה בשמינית והפסידה בגלל נאיביות. הפעם הם ישלימו את המשימה.

למה דורטמונד? כי מרקו רויס, רבאק. מרקו רויס. ומריו גצה. ואקסל ויטסל. ופאקו אלקאסר. וגררו. וזה רק קצה הקרחון. אם להגנה של אתלטיקו הם השחילו רביעייה, לתרנגולים עדיף להישאר בלול.

התחזית: אחד המשחקים האטרקטיביים בשלב הזה. יהיה מאוזן וצמוד, עם פוטנציאל להרבה גולים. טוטנהאם יותר מוכשרת, אבל דורטמונד יותר יציבה. 2:3 לטוטנהאם בוומבלי, 1:3 לדורטמונד בגומלין.

 

אייאקס – ריאל מדריד

למה אייאקס? כי מדובר בקבוצה צעירה ואטרקטיבית שמשחקת עם המון התלהבות, קצת כמו הקבוצה האגדית של 1995. כי הם כבר הראו בשני המשחקים מול באיירן שהם לא מפחדים מהגדולות ויכולים לנצח כל קבוצה, ועם הכושר הירוד של ריאל הנוכחית זה בהחלט אפשרי.

למה ריאל? נעים מאד, אלופת אירופה 2016-17-18. נכון, רונאלדו עזב. נכון, זידאן עזב. נכון, היכולת לא משהו. אבל זו ריאל וזו ליגת האלופות ועם כל הכבוד לאייאקס הסימפטית, הניסיון והעוצמה של הבלאנקוס יעשו את ההבדל ובגדול.

התחזית: עוד משחק נפלא עם ימבה גולים. שתי הקבוצות משחקות התקפי וסובלות מחורים בהגנה. ובסופו של דבר, אכן הניסיון של ריאל ידבר. אייאקס אמנם תכבוש בשני המשחקים, אבל ריאל תנצח בשניהם. בקטן, אבל תנצח.

ריאל מדריד
Credit to "Real Madrid C.F." Facebook page

 

שאלקה – מנצ'סטר סיטי

למה שאלקה? כי רק תחשבו איזה מליאן יהיה מי שיהמר עליהם. רק תחשבו איזה סיפור זה יהיה. החמישייה מול אינטר ב-2011 תהיה כאין וכאפס לעומת הניצחון ההירואי על הסיטיזנס הזחוחים של גווארדיולה. אם מונאקו הצנועה עשתה להם את זה בשמינית, גם שאלקה יכולה.

למה סיטי? נו באמת…נקסט!

התחזית: חד, חלק וכואב. סיטי תהפוך את הגומלין למשחק לפרוטוקול בלבד. האתגר האמיתי מבחינתה יתחיל ברבע הגמר.

 

אתלטיקו מדריד – יובנטוס

למה אתלטיקו? כי מי יכול על ההגנה שלה? יובה, לא הרשימה במיוחד בשלב הבתים והליגה הספרדית, מה לעשות, חזקה בהרבה מהאיטלקית. סימאונה הגדול מצליח כל פעם מחדש להוציא מהשחקנים שלו 100 אחוז נחישות ולחימה. זו קבוצה שלא נשברת ולא מוותרת ורגילה כבר למשוכות גבוהות יותר מאלה של הגברת הזקנה. ותוסיפו לזה את העובדה שונדה מטרופוליטנו מארח השנה את הגמר, אז אין מצב שאתלטיקו לא תהיה שם!

למה יובנטוס? נכון שהליגה האיטלקית לא ממש אינדיקציה, אבל יובה קטלנית. מי יכול על ההגנה של אתלטיקו? רונאלדו, מכירים? מלך השערים של הדרבי המדרידאי בכל הזמנים? אז זהו. גם ליובה יש הגנה חזקה מאד, והאקס פקטור שלה בהתקפה יעשה את ההבדל.

התחזית: וואו, איזה משחק. גן עדן לחובבי הכדורגל הטקטי והחכם. יהיה באמת צמוד. ההימור שלי, 1:1 בשני המשחקים. יובה תנצח 1:2 בהארכה עם שער של רונאלדו, איך לא.

 

רומא – פורטו

למה רומא? אחרי בארסה בעונה שעברה, פורטו קטנה עלינו. וברצינות, דז'קו ואל-שארעווי בעונה מצוינת ורומא משחקת אחלה כדורגל. ובכלל, תבחנו את הסגלים של שתי הקבוצות – זה של רומא פשוט איכותי יותר.

למה פורטו? קבוצה מאוזנת וחזקה, עם קסיאס שגם בגיל 37 ממשיך להצטיין ועם מוסא מארגה הנהדר שלא מפסיק לכבוש. עם כל הכבוד לרומא, לקחת מקום שני בבית עם צסק"א ופלזן זה לא כזה מרשים. פורטו נקלעה לבית אפור ומאוזן וסיימה אותו במקום הראשון עם 16 נקודות מתוך 18. ומי אמר שהסגל של רומא יותר איכותי? לפורטו יש את מקסי פריירה, אדריאן לופז, אוטביו, ברהימי, אבו-בכר… תחשבו שוב.

התחזית: על הנייר המשחק הכי פחות נוצץ. בכל עונה יש בשמינית מפגש כזה, שנראה כאילו התפלח לפה מהליגה האירופית. מצד שני, מדובר במפגש שקול שיהיה צמוד ומותח. ההימור שלי – רומא, בקטן.

 

ליון – ברצלונה

למה ליון? קבוצה משוגעת, שעלתה לשמינית הגמר עם 5 תוצאות תיקו וניצחון מדהים על מנצ'סטר סיטי. בחוץ. אז כן, הם יכולים לנצח גם את בארסה, שלא אוהבת לשחק מול קבוצות לא צפויות.

למה בארסה? 6 שערים ב-4 הופעות בשלב הבתים. שלושער ושני בישולים מול לבאנטה. הייתי אומר שליאו מסי בכושר לא רע… ובכלל, בארסה הולכת ונכנסת לזון, אחרי תקופה קשה בליגה הבלאוגראנה מתחילה לדרוס ואפילו ההגנה שלה מתייצבת. לא בטוח שזה יספיק כדי ללכת עד הסוף בליגת האלופות, אבל מול ליון בהחלט כן.

התחזית: איך זה נגמר, בסוף כולם יודעים… בפארק אולימפיק זה יהיה צמוד, אולי אפילו ליון תצליח להפתיע, אבל בקאמפ נואו בארסה תדרוס ותדלג בקלילות הלאה.

מסי
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

ליברפול – באיירן מינכן

למה ליברפול? למה לא?! מאז שנות ה-80 לא היתה למרסיסיידרס קבוצה כ"כ מוכשרת ודומיננטית. יורגן קלופ בנה תלכיד חזק שמשחק כדורגל שהוא פשוט תאווה לעיניים וצלח בית קשה מאד. אחרי ההעפלה לגמר בעונה שעברה, ליברפול רק השתפרה. אליסון מתגלה כרכישה פנטסטית והחלק הקדמי פשוט קטלני. מדובר אולי בקבוצה המאוזנת ביותר באירופה בעונה הנוכחית. באיירן בעונה בינונית מינוס בסטנדרטים שלה וליברפול עוצמתית ומשכנעת.

למה באיירן? כי זאת באיירן. גם אם השנה לא כ"כ הולך בליגה, עדיין מדובר באימפריה. לבנדובסקי הפנומן פשוט לא עוצר. רובן וריברי מגיעים ביחד לגיל 70 ועדיין מסרבים להיגמר. תומס מולר וחאמס רודריגז, גם בעונה פחות טובה, הם סכנה אדירה לכל הגנה. ליברפול טובה, אבל יש לה נקודות תורפה. הם הפסידו בכל משחקי החוץ בשלב הבתים, כולל לכוכב האדום, אז באליאנץ ארינה בוודאי ובוודאי שהם יחטפו.

התחזית: ללא ספק, ה-משחק של השמינית בה' הידיעה. קשה, קשה להחליט. על הנייר ליברפול בכושר טוב יותר, מצד שני לך תדע מה יהיה בפברואר. טוב, אין ברירה. חייבים להמר: ליברפול תעשה את זה עם ניצחון צמוד באנפילד ותיקו הירואי בגומלין.

סלאח, ליברפול, ווטפורד
Credit to "Liverpool FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח