והאלופה הבאה היא…

הרכש של קרויף מול ההברקות של בכר, החזרה של ייני מול המנהיגות של ברדה, הסיבוב המושלם של באר שבע אל מול הקאמבק המפתיע של מכבי תל אביב. רגע לפני פתיחת הפלייאוף שיכריע הכל, אדום אחד וצהובה אחת מסבירים מדוע דווקא הקבוצה שלהם היא זו שתחייך אחרונה

מכבי-תל-אביב-הפועל-באר-שבע-גל-אלברמן
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

הפעם זה שלנו / אריאל אבני בצד הצהוב

מכבי תל אביב עומדת להיות אלופת המדינה לעונת 2016/17. כן, זו בעיקר משאלה, אבל לא רק.

מכבי תהיה אלופה כי עמוק בתוך הבטן, ושימו רגע את הנאחס בצד, משהו מרגיש כאילו ברגע האמת הכל יתחבר לה ביחד.

מכבי תהיה אלופה בזכות גיבורים בלתי צפויים שנחלצו להציל אותה, כמו ברק יצחקי וטב"ח הבלם. היא תהיה אלופה בזכות המהפך של אלי דסה, שמסמל כל-כך את מסלול העונה הפתלתל שלה, ובזכות קיארטנסון, הענק שהתעורר מהתרדמת בדיוק בזמן כדי לדחוף אותה לקצה.

מכבי תניף צלחת בזכות הינואר הטוב ביותר שלה מאז אליפות ג'ורדי הראשונה, בזכות הבינגו המפתיע עם רובן מיקאל, בזכות השקט של שרן ייני שהיה כל כך חסר. היא תניף את הצלחת בזכות ההסתערות החריגה שלה על השוק, שגם בזמנים קשים שידרה ששום דבר עוד לא אבוד.

מכבי תסיים ראשונה בזכות העומק המטורף בסגל שלה. היא תסיים ראשונה כי גולסה יחזור בדיוק למאני טיים, כי שוינפלד הוא נשק אדיר מהספסל, כי שחקנים כמו סקאריונה, מרסלו, מיכה ובניון הם רק חלק מתוך מגוון אדיר של אופציות שייתנו מענה לכל סיטואציה.

בניון מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

מכבי תחזיר את התואר הביתה כי בניגוד למה שרק בדצמבר האחרון עוד נראה כמו מדע בדיוני, משחקים אצלה היום הזרים הטובים יותר וגם בגזרת הישראלים הנחיתות כבר מיטשטשת.

מכבי תשלים את המהפך בפסגה כי בפעם הראשונה מאז שערן זהבי עזב אותה, משהו בחור המנהיגותי שהוא הותיר אחריו החל להיסתם ופתאום יש שמות אחרים להיסחף אחריהם.

מכבי תהיה זו שתחגוג אחרונה כי ההגנה שלה חזרה להיות הגנה של אלופה. כי עוגנים כמו טיבי וראיקוביץ', שחשבנו שנכנעו בעין הסערה, סוף סוף מראים שעוד אפשר לסמוך עליהם. היא תחגוג אחרונה כי גם בתוך ערימות של מיליונים וים של ציניות, עדיין מרגש לראות ספורטאים כמו בן חיים, אלברמן ובניון מוכיחים שהגיל הוא רק מספר. ווינרים נדירים שאין ראויים מהם לעוד רגע אחד של עדנה.

מכבי תזכה כי בזכות כל אלה, ובניגוד ליריבה שלה, היא יכולה להגיע לשיא בדיוק בזמן הנכון.

מכבי תהיה אלופה כי הגורל אמנם אכזרי לפעמים, אבל לא עד כדי כך. אין סיכוי שהוא יאפשר לה לסיים עוד עונה בטעם כל-כך טראגי. וכשעל הגביע כבר חרוטות האותיות של בית"ר ירושלים, זה לא משאיר לה יותר מדי ברירה. האליפות חייבת, פשוט חייבת להיות צהובה.

אבל יותר מהכל, מכבי תל אביב עומדת להחזיר את הצלחת הכסופה לארון פשוט כי לעונה המטלטלת שלה לא יכול להיות סוף אחר. כי הרי אין סיפור ספורטיבי יפה יותר מעונה שהתחילה עם כוכב נוטש, בית הרוס, מאמן תמהוני, חלוץ עקר, מנג'ר נעלם ופער של מינוס 10 – ותסתיים במהפך אדיר כל הדרך אל האליפות. ומי עוד יכולה להיות חתומה על סיפור אגדה שכזה אם לא מכבי תל אביב?

איתן טיבי מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

בגלל הצדק, בזכות הבית / דר פלדמן בצד האדום

הפועל באר שבע עומדת להיות אלופת המדינה לעונת 2016/17. כן, זו בעיקר משאלה, אבל לא רק.

הפועל תהיה אלופה כי בסופו של דבר, אכזרי מדי לחשוב שעונה שהתחילה כל כך טוב עם תצוגות כדורגל מהמרשימות שנראו; סיבוב שבו שכמעט חצי מקבוצות הליגה חוטפות חמישיות, כולל מכבי פתח תקווה – יסתיים בקול ענות חלושה, בלי גביע המדינה ובלי אליפות.

באר שבע תהיה אלופה כי בסופו של דבר, אחרי עונה כה מדהימה עם כל כך הרבה שיאים, כמו הגעה לשלב 32 האחרונות באירופה, נצחון כפול על אינטר, תיקו מטורף מול סאות'המפטון וכמעט העפלה לצ'מפיונס מול סלטיק – אין מתוק יותר מאליפות שתחתום את העונה הזו כעונה הגדולה ביותר של באר שבע בכל הזמנים.

באר שבע תניף צלחת כי בסופו של דבר היא הרבה יותר מקבוצת כדורגל. הפועל באר שבע זו עיר, הפועל באר שבע זה אזור, הפועל באר שבע היא הפריפריה. זו שסוף סוף מסתכלת למרכז העשיר בעיניים, מישירה מבט ואומרת: אנחנו טובים יותר ואנחנו ננצח!

באר שבע תסיים ראשונה למרות ינואר מאוד בינוני, עם החתמות לא טובות. למרות הפציעה הקשה של ויטור וחוסר היציבות בהגנה. כי עדיין, למרות התקופה הטובה של מכבי והעובדה שבאר שבע ניצחה במשך כל הסיבוב השני רק משחק חוץ בודד, עדיין אנחנו הקבוצה שספגה הכי מעט וכבשה הכי הרבה בליגה, ובפער משמעותי.

הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

באר שבע תשאיר את התואר אצלה כי מיגל ויטור, מנהיג ההגנה, חזר – וזה הרבה יותר משחקן אחד. זו האמונה שאפשר לחזור לתקופה שבה דרסנו את כל מה שזז. היא תשאיר את התואר אצלה כי במשחק האחרון של העונה אנחנו משחקים מול סכנין. יש דרך טובה יותר לשחזר אליפות מאשר משחק אחרון מול סכנין? באר שבע תחגוג אליפות כי לכל קבוצה יש תקופה פחות טובה. החכמה היא לבוא בכושר לשלב המכריע, למאני טיים – ואליו הפועל באר שבע מגיעה רעבה, עם כל הפצועים שחוזרים.

באר שבע תהיה אלופה כי בסוף, אחרי ששמענו את יעקב בוזגלו, בתיה שהר ופתחנו וועד הורים – כולם מבינים שעכשיו הזמן לשנס מותניים, לחגור חגורות, להשתיק קולות בעיתיים מהיציע ולצאת למלחמה כיחידה אחת!

באר שבע תהיה זו שתחגוג אחרונה כי ההגנה שלה תחזור להיות הגנה של אלופה. כי טרנר הוא מבצר והבטחנו ביתיות. כי המשחק הראשון בינינו למכבי הוא בטרנר, ויש לנו סדרה של שלושה משחקי בית רצופים. ואם יש זמן להחזיר בו את ההרתעה, אז זו סדרת המשחקים הזו: בית"ר , חיפה ולקינוח מכבי תל אביב. אם נשלים נצחונות בשלושת המשחקים הללו בבית עם הקהל – ואני מאמין שננצח – למכבי יהיה קשה מאוד לחזור מהפער הזה.

אבל יותר מהכל, הפועל באר שבע  תהיה אלופה כי כל המדינה רוצה! כל המדינה מאחורינו, ונמאס לה לראות שוב את הצהובים חוגגים. כולם אוהבים את סיפור הסינדרלה, ובל נשכח, התקציב של באר שבע נמוך מזה של מכבי תל אביב בחצי! עם חלוץ שחזר מבלגיה ואחריו סחף איתו עוד שלל כוכבים ישראלים, מאמן שעשה בית ספר לכל הליגה ואפילו לאירופה, עם מנהיג כמו מהראן ראדי שעזב את הצהובים כי הרגיש לא מוערך והיום יודע מה זו הערכה של קהל, עם הזר הכי טוב בליגה – וואקמה – והבוס במרכז השדה אוגו, עם בעלים, מלכת המדבר, אישה שמראה לכל בעלי הקבוצות איך עושים זאת נכון עם גישה נכונה, סבלנות והכי חשוב אהבה! כי אם יש משהו שמאפיין את הקבוצה הזו שלנו מב"ש זה שיש לנו אהבה, והיא תנצח!

בניון, ביטון, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח