הרכב מנצח כן מחליפים?

האם בעלי המועדונים השונים בליגת העל מרוצים מהעונה החולפת? נראה שלא יותר מדי.

קצת מספרים: מתוך 14 מאמנים שפתחו את עונת 2014/15, רק 6 סיימו אותה. זה כולל את שלושת הראשונות (החשבתי את בכר כאחד שסיים את העונה), מכבי פ"ת, הפועל רעננה ובאופן מוזר את מ.ס. אשדוד של ניר קלינגר, אם אתם מחפשים עוד סיבה לירידה שלהם.

מתוך 14 המאמנים שסיימו את עונת 2014/15, נכון לרגע זה רק 6 מהם יפתחו את עונת 2015/16. מתוך השישייה הזו יש ארבעה שלמעשה מונו במהלך העונה – טל בנין ושלומי דורה, שקיבלו קרדיט על שהשאירו את הקבוצות שלהם בליגה, אלי כהן שמתאים (בינתיים) לסכנין ומנחם קורצקי שבהפועל פ"ת מאמינים שיחזיר אותם לליגה העליונה. המשמעות היא שרק שני מאמנים שפתחו את עונת 2014/15 יפתחו גם את העונה הבאה, וגם זה לא בטוח. 2 מתוך 14, פחות מ-15%. אחד מהם הוא חיים סילבס, שכזכור פוטר גם כן מתפקידו והוחזר לאחר מכן, והשני הוא רן בן שמעון שהספיק, לפי מקורות שונים, גם כן להסתכסך עם חלק מהאנשים החזקים במלאבס.

אז אף אחד לא מרוצה? לא מדויק. נתניה, למשל, הייתה שמחה להשאיר את רוני לוי שהשתדרג, וגם אין ספק שברק בכר עשה עבודה טובה בק"ש, אבל פגע באגו הרגיש מאוד של איזי שרצקי. ועדיין, נראה שהיד על ההדק קלה. אלישע לוי היה המאמן ה"ותיק" ביותר בליגה עם שלוש עונות בבירת הנגב וגם זה לא הספיק לאלונה. בשלוש מארבעת "הגדולות" – מכבי חיפה, בית"ר והפועל ת"א כבר איבדו את הספירה ואפילו במכבי היציבה יהיה מינוי חמישי בקצת יותר מ-3 שנים, אם כי מסיבות אחרות.

קשה להצביע על סיבה אחת לנתון הזה, אבל אפשר לייחס את זה לחוסר הסובלנות הישראלית שמביאה לכך שמרוב רצון להחליף ולשנות, בעלי המועדונים לא שמים לב מתי יש להם משהו טוב בידיים. לי זה מזכיר את הסצנה המפורסמת ב"חולה אהבה משיכון ג'" כששמיל בן ארי קורא כל לילה "אבלין אל תלכי" לאהובתו שעזבה אותו, וגם כשהיא חוזרת הוא ממשיך לבכות לה לא ללכת. רק שבמקרה הזה, הבעלים אומרים למאמנים שלהם – "תלכו".

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח