הקלאסיקו – סיפורים ונתונים

בין אם נמנעתם מהשידור האינטרנטי של הקלאסיקו הגדול בין ריאל מדריד לברצלונה ובין אם לאו, לא הייתם צריכים לחכות הרבה בשביל להבין שמדובר היה באחד ממשחקי העונה בכדורגל האירופי. בספרד ושאר העולם, הוגדר המשחק כמכריע במאבק על תואר אליפות הלה ליגה. משחק בו מסי הזכיר לכולם שגם אחרי שבוע מלא בביקורות, הוא עדיין כאן, ופתח מחדש את הדיון הבלתי נגמר "מי מספר 1?" עם שיא חדש ותצוגה מרהיבה. אז רגע לפני שהקבוצות עולות הערב לכר הדשא לראשונה מאז המשחק, ושנוכל לראות כיצד ריאל מתאוששת והאם ברצלונה מנצלת את המומנטום, בואו נצלול יחד אל כמה מהנתונים והסיפורים לפני, במהלך ואחרי המשחק האדיר הזה:

מסי
Credit to "FC Barcelona" Twitter

·        לפני המשחק הופיעו בתקשורת הספרדית דיווחים לפיהם לואיס אנריקה מתכנן הפתעה בהרכב,  כאשר הספקולציות עסקו באופן לא מפתיע בשאלה "מי יחליף את ניימאר?". השמות שעלו הם פאקו אלקאסר, החלוץ שהגיע מוולנסיה וכבר החליף את הברזילאי במשחק הקודם, ואנדרה גומש, הקשר הלא אהוד שמכיר את עמדת הקשר השמאלי מימיו בוולנסיה. בסופו של דבר, לא היו הפתעות ואנריקה בחר באלקאסר.

·        אפרופו גומש, לפני מספר שבועות, פורסם מאמר באחד מעיתוני ספרד  שעסק בבחירה הכמעט קבועה של מאמן ברצלונה בקשר הפורטוגלי ולמה זה קורה כל פעם (מה ששואלים עצמם גם אוהדי ברצלונה). לפי המאמר, חבריו לקבוצה טוענים שגומש עובד קשה באימונים ורוצה להוכיח את עצמו, אך כאשר הוא עולה על המגרש, מקבל רגליים קרות סובל מחוסר ביטחון. נקודת השפל של גומש והקהל הקטלוני הייתה במשחק ליגה במסגרת המחזור ה-23, בו הוחלף גומש בדקה ה-80 לקול לשריקות הבוז של הקהל.

·        אצל ריאל מדריד, הדיווחים לפני המשחק היו שגארת' בייל כשיר למשחק וצפוי לפתוח בהרכב, מה שאכן קרה. בכך, הפך הוולשי  לבריטי השלישי בהיסטורי שמגיע ל-100 הופעות בליגה הספרדית, כשלפניו דיוויד בקהאם וגארי ליניקר. לרוע מזלו, השחקן המהיר שכאמור, רק חזר מפציעה, נפצע שוב בדקה ה-38 והוחלף ע"י מארקו אסנסיו.

·        במהלך במשחק, זכינו לראות את שני השוערים בערב גדול. התעלה על עצמו טר שטגן, שעצר 12 מצבים שנבעטו לשערו, דבר שלא קרה לשוער ברצלונה אחר מאז עונת 2003/04.

·        שער השיוויון של מסי בדקה ה-33 היה שערו ה-499 במדי ברצלונה בכל המסגרות, ומעבר לכך, השער ה-15 שהוא מבקיע מול ריאל מדריד בליגה. בכך, עבר את די סטאפנו שכבש 14, וזאת אחרי שבכל המסגרות מסי כבר עבר את בן ארצו (עם 18 שערים) כשלמסי זה היה השער ה-22 נגד הבלאנקוס.

·        נקודת מחלוקת מרכזית המשחק הייתה האדום של ראמוס בסביבות הדקה ה-76, תוצאה של עבירה קשה שביצע על מסי בדרכו לשער של נאבס. תחושת דה ז'ה וו? מסתבר שזו הרחקה חמישית(!) של ראמוס בקלאסיקו.

·        הסיפור הנוסף סביב ההרחקה של קפטן הבלאנקוס, הוא שהוא צולם מוחא כפיים בזמן הירידה מהמגרש. קפיצה קצרה אחורה בזמן, לפני שבועיים ניימאר הורחק לארבע משחקים בגלל מחיאות כפיים לשופט הרביעי. בסוף המשחק ראמוס טען שהכפיים כוונו לפיקה, זכר לקרבות הטוויטר ביניהם, ואכן, לפי התקשורת הספרדית, מחיאות הכפיים לא נרשמו בפנקס השופט, לכן ראמוס הורחק ממשחק אחד בלבד, לצערם של הקטלונים.

·        סרג'י רוברטו, האיש והרמונטדה, בהופעה ה-150 שלו במדי בארסה, היה זה שהחל את המהלך המכריע. במהלך המשחק, סרג׳י היה השחקן שרץ הכי הרבה על המגרש (יותר מ-12 קילומטרים), אך למרות זאת, כמעט ולא הורגש. לאחר פריצה מסחררת של 50 מטרים מסר המגן הימני לגומש ומשם לג'ורדי אלבה שהגיש למסי את הכדור שיהפוך לשער המדובר של השבוע. לאחר שהכניע את נאבס, רץ מסי בטירוף  לכיוון הקהל כשהוא מוריד את חולצתו ומציג אותה בפני האוהדים הנלהבים מצד אחד והשבורים מהצד השני. כל זאת, בזמן שהשחקנים בלבן נותרו המומים על הדשא.

·        זה היה שערו ה-500 בקריירה של מסי במדי ברצלונה (בכל המסגרות), שמשפר את ההישג שלו מהשער הראשון במשחק ומעלה אותו ל-23 שערים במשחקי הקלאסיקו. יום לאחר מכן, בברצלונה הכינו סרטון בו חבריו של הכוכב הארגנטינאי מברכים אותו על ההישג, לרבות רונאלדיניו שבישל לו את השער הראשון בקריירה במדי בארסה:

ומה הלאה?

·        מסי, אחרי שבוע שבו מיהרו להכריז על רונאלדו שוב כטוב בעולם, מחזיר את לכולנו לדיון הבלתי נגמר. אני עדיין ממשיך להאמין שזה הוא קרב בין כישרון טהור לעבודה קשה, אבל זו רק דעתי.

·        ברצלונה עולה לראשות הטבלה בעקבות הניצחון, אבל היא רחוקה מלהבטיח את האליפות, גם אם תנצח את כל המשחקי הליגה עד לסיום העונה. לריאל מדריד משחק חסר מול סלטה ויגו, קבוצה שראשה כבר אינו בליגה והיא עסוקה בחצי גמר הליגה האירופית מול מנצ'סטר יונייטד. מצד שני, לבלאנקוס יש לו"ז צפוף יותר עם חצי גמר ליגת האלופות ולוח משחקים לא פשוט במחזורי הליגה הבאים.

חודש לסיום הליגה הספרדית, הניצחון של ברצלונה מבטיח לנו סיום עונה מותח וצפוף. הקרב בין הקבוצות הגדולות בעולם נפתח מחדש ועכשיו נותר לראות האם הווינריות של זידאן כשחקן תבוא לידי ביטוי גם בעמדת המאמן התובענית, או שמא זה מסי וחבריו, שתמיד מותחים את גבול היכולת והווינריות עד לקצה, שיסיימו עם התואר החשוב בספרד.

מסי
Credit to "FC Barcelona" Twitter
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח