הקבוצה הגזענית של אירופה וספרד

השילוב בין פוליטיקה ואופי מועדוני כדורגל ברחבי העולם אינו דבר חדש, גם במחוזותינו חוטאים בכך. אך מסתבר שבחירת שחקנים לפי מוצאם היא שיקול שלא נראה רק בארץ הקודש ואף הופך קיצוני יותר במקומות אחרים בעולם, אפילו באירופה הליברלית.

הופעות - טיק טיק

בצל מאבקה של אוטונומיית קטלוניה שעלה לכותרות לאחרונה, מסתתרים להם שאר מחוזות ספרד המחכים לתקדים שיפרוץ את דרכן לעצמאות בעצמם. אחד הלאומים המדוברים הוא חבל הבאקסים. חבל זה אינו נתחם אך ורק בספרד וממשיך לעוד שלושה מחוזות בצרפת, כשמספר הבאסקים, הכולל את אלו שגלו לדרום וצפון אמריקה, עומד על כ-שבעה מיליון תושבים.

בעוד שבמחוזות דוגמת קטלוניה מאבק חריף יתנהל במקרה הגרוע בקלפי, הבאסקים לקחו את שאיפותיהם לעצמאות צעד אחד קדימה. ארגון טרור בשם אט"א פעל נגד המשטר הספרדי וביצע פעולות מיליטנטיות רבות. אך הדוגמא מהכדורגל נותנת אפשרות לבחון את הרגש הפטריוטי הבאסקי, כשבעולם הכדורגל קיים מקרה חסר תקדים – קבוצה שבוחרת ששחקניה יהיו אך ורק על טהרת הלאום הבאסקי- אתלטיק בילבאו.

אתלטיק בילבאו
Credit to "Athletic Club" Facebook page

אתלטיק בילבאו היא הצלחה מקצועית, במיוחד ביחס למגבלות שלה. באמתחתה שמונה אליפויות ועשרים וארבעה גביעי מלך. היא מעולם לא ירדה ליגה (היחידה יחד עם ריאל ובארסה), ב2012 העפילה לגמר הליגה האירופית, ב-2013 סיימה במקום הרביעי בלה ליגה והגיעה לליגת האלופות בעונה שאחריה וב-2015 אפילו רשמה תואר ראשון מאז 1984 כשזכתה בסופר קאפ הספרדי מול ברצלונה.

המגבלות של האדומים מבילבאו הטהורה פיתחו אצלה יתרונות מחייבים על מנת להישאר ברמות הגבוהות ביותר. כך למשל בילבאו חייבת לגדל שחקנים מוכשרים שישאירו את קבוצת הבוגרים ברמות הגבוהות. לשם כך, היא מחזיקה בקבוצת מילואים בילבאו אתלטיק וגידלה מספר רב של כישרונות דוגמת לאפורט, יורנטה, מוניאין (המכונה מסי הבאסקי) ועוד.

בשנים האחרונות, בהתאם לדרישות המקצועיות, התגמשה ההנהלה בנושא בחירת השחקנים וכיום עדיין כל שחקני המועדון הם ממוצא באסקי, אך נחשבים גם שחקנים אשר רק אחד מהוריהם הוא באסקי טהור. דוגמאות לכך הם חאבייר איטוריאגה המקסיקני, פרננדו אמורבייטה מונצואלה ויונאס רומריו, השחקן השחור הראשון בתולדות המועדון.

אתלטיק בילבאו
Credit to "Athletic Club" Facebook page

מעניין אם וכאשר תהפוך מדיניות המועדון מבלתי פורמלית, לרשמית ומוצהרת ינקטו פיפ"א ואופ"א, ארגונים שבנו לעצמם שם ככאלה שמשקיעות מאמצים רבים למלחמה בגזענות, צעדים בכדי למנוע את התופעה בהטלת סנקציות על המועדון.

כרגע, בדיוק כמו הסכסוך רב השנים בין מדריד לקטלוניה, כל המשקעים נאגרים מתחת לקרקע, נחכה לראות אם יפרצו.

אתלטיק בילבאו
Credit to "Athletic Club" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח