הפנטזי הטוב ביותר

אז יש לנו בקהילת הזווית ליגת פנטזי פרמיירליג. יש לנו טור על פנטזי אופניים. יש לנו אפילו בלוג צ'מפיונשיפ מנג'ר. אז איך אין לנו אפילו טור על פנטזי NBA (שלא לדבר על ליגה משלנו)?

ווסטברוק הארדן
Via NBA Facebook page

בטור זה אציג את עקרונות ה-Fantasy NBA של האתרים של ESPN ו- Yahoo!. אתרים אלה מאפשרים לשחק לפי אותם עקרונות גם על ליגות אמריקאיות מקצועניות אחרות (פוטבול, בייסבול, הוקי), אבל אם מישהו ירים את הכפפה להקמת ליגה של הזווית (לא אני…), אני מעריך שיהיה לנו הכי כיף לשחק אותה על הליגה הכי מוכרת לרובנו.

העקרונות של הפנטזי האמריקאי שונים מאוד מעקרונות הפנטזי שאנחנו מכירים. בעיני הם הופכים את המשחק להרבה יותר כיפי:

  1. ליגה סגורה – כל קבוצת פנטזי מצטרפת לליגה של 8-20 משתתפים, כך שכל שחקן NBA יכול להיות רק בקבוצה אחת בלבד בכל ליגה, מה שמאפשר דראפט וטריידים ומכריח כל שחקן לשחק בהתאם לכלים שיש לו בידיים. הליגה הסגורה יכולה להיות ליגה אקראית או ליגה למוזמנים בלבד (ליגה פרטית)

 

  1. צריך לאזן את הקבוצה – בפנטזי כדורגל אפשר לנצח עם מגנים וקשרים שמבקיעים הרבה, גם אם הם סופגים לא מעט ולא מבשלים בכלל. שיטות הניקוד (ברבים, הסבר בהמשך) מתבססות על כך שהמשתתפים מדורגים בכל קטגוריה סטטיסטית בנפרד (הם אוהבים סטטיסטיקות האמריקאים האלה), ואז מקבלים ניקוד כולל לפי הדירוג בכל קטגוריה. שיטה זו מחייבת את המשתתף לבנות קבוצה מאוזנת. משתתף שמגלה שהקבוצה שלו קורעת את הליגה בנקודות, אבל מדורגת נמוך בריבאונדים וחסימות ירצה לעשות טרייד של קלע תמורת חוסם. זה מכניס למשחק את האלמנט האסטרטגי שיש במשחק האמיתי (מכירים את הידיעות בעיתונות בסגנון "הטרייד של שחקן X על שחקן Y הועיל לשני הצדדים. קבוצה A קיבלה את המסה שהיתה חסרה לה בצבע בעוד קבוצה B קיבלה רגליים רעננות שיחפו על בעיות הברכיים שמציקות לשחקן Z בשנתיים האחרונות"?)

 

  1. גמישות בחוקים – מי שפותח ליגה פרטית והופך לאדמין הליגה יכול לבחור לפני שהליגה מתחילה כמה אופציות לקונפיגורציה של הליגה:
    1. שיטת הניקוד: "רוטיסרי" \ ראש-בראש נקודות \ ראש-בראש-נקודה-לקטגוריה \ ראש-בראש-נקודה-להתמודדות (יפורט בהמשך)
    2. בחירת שחקנים: דראפט חי, דראפט לפי תעדוף מוקדם, מכירה פומבית או Offline (אופציה שנועדה לאפשר לחברים בליגה להתכנס לדראפט על בירות ואנטריקוט ולהזין את תוצאות הבחירות בצורה ידנית)
    3. מבנה קבוצה: כמה שחקנים בסגל, כמה שחקנים לבחור למשחק, אילו עמדות?
    4. מבנה הליגה: חלוקה ל- Divisions, מספר העולות לפלייאוף
    5. קצב משחק: שבועי או יומי
    6. החלפת שחקנים: חוקי טריידים, חוקי החלפת שחקן בסגל בשחקן חופשי. בקטגוריה זו מעניין לציין את אפשרות ה- Keeper: אפשרות שנותנת לשחק את המשחק כליגה מתמשכת מעונה-לעונה. ב- Keeper מגדירים את מספר השחקנים שקבוצה יכולה לשמור לעצמה מהסגל בעונה הקודמת

 

  1. הסבר מפורט על שיטות הניקוד

ב- ESPN ישנן 8 קטגוריות סטטיסטיות: נקודות, ריבאונדים, אסיסטים, חטיפות, חסימות, שלשות, אחוזים מהקו ואחוזים מהשדה (ביאהו אפשר להוסיף קטגוריות נוספות. למשל, איבודים).

    • שיטת ניקוד רוטיסרי
      • כל זמן ששחקן שלך נמצא בהרכב, הסטטיסטיקה שלו מתווספת לסטטיסטיקה המצטברת של הקבוצה שלך בכל קטגוריה. לדוגמא, אם מתוך 3 משחקים שמת את ג'יימס הארדן פעמיים בהרכב, והוא קלע 30 ו-20, ובמשחק השלישי הורדת אותו לספסל והרכבת את סטף קארי (שקלע 25), סטטיסטיקת הנקודות המצטברת של הקבוצה שלך תהיה 75 נקודות. חשוב לשים לב שבשיטה זו אין "מחזורים" והסטטיסטיקות מצטברות באופן רציף
      • בכל קטגוריה הקבוצות מדורגות. הקבוצה עם הציון הנמוך ביותר בקטגוריה מקבלת נקודה על הקטגוריה, הקבוצה עם הציון השני הכי נמוך מקבלת 2 נקודות, וכן הלאה… אין משמעות להפרש שבו גברה הקבוצה הטובה ביותר על הקבוצה השנייה בדירוג – בכל מקרה היא תקבל נקודה אחת יותר (ולכן לא כדאי להתמקד בלדרוס את הליגה בקטגורית הנקודות)
      • הניקוד הסופי של הקבוצה הוא סך הניקוד שקיבלה על כל קטגוריה
סטפן קרי, קליי תומפסון
Credit to "Golden State Warriors" Facebook page

 

    • ניקוד ראש-בראש-נקודה-להתמודדות (שבועית)
      • הליגה מתחלקת למחזורים שבועיים
      • יש לוח משחקים. כל משתתף מתמודד כל שבוע מול משתתף אחר
      • בסוף השבוע, כל משווים את המתמודדים בכל קטגוריה סטטיסטית בנפרד, מי שמנצח ביותר קטגוריות מקבל נקודת ליגה אחת
    • ראש בראש נקודה לקטגוריה – כמו בשיטה הקודמת, אלא שבמקום לחלק נקודה לקבוצה שניצחה ביותר קטגוריות, מחלקים נקודה על כל קטגוריה, כלומר, אם מתמודד אחד ניצח ב-6 קטגוריות והפסיד ב-2, הוא יקבל 6 נקודות ויריבו יקבל 2
    • ראש בראש נקודות – במקום לספור ניצחונות בקטגוריות, משקללים את הביצועים לציון כולל וקובעים את המנצחת. זה דומה מדי לפנטזי כדורגל ולכן זה לא מעניין

יש עוד הרבה חוקים ואפשרויות להתאים את המשחק להעדפות של המשתתפים, אבל בשלב זה כבר הבנתם שפנטזי אמריקאי זה דרך אחרת לגמרי לשחק פנטזי.

בשלב זה אפשר לשקול הקמת ליגה פרטית של הזווית ב- ESPN Fantasy NBA. (או ליגות, ברבים, בגלל המגבלה על 20 משתתפים). אין לי את הפניות להיות הקומישנר של הליגה, אבל אני בטוח שהקמת ליגה כזו (ובפרט בשיטת "ראש-בראש-נקודה-להתמודדות") תהיה ממש כיפית ותייצר גם תוכן בלתי נדלה. ואם לא… ממליץ לכם להצטרף לליגות אקראיות. כל מה שנדרש הוא לכתוב בגוגל ESPN NBA Fantasy או Yahoo NBA Fantasy.

פופוביץ'
Via NBA.com Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח